کد خبر : 1758334 | 07 خرداد 1400 ساعت 20:08 | 221.4K بازدید | 27 دیدگاه

صندلی بازی باشگاه های اروپایی؛

طوفان جا به جایی مربیان در فوتبال اروپا

در پایان فصل جاری شاهد جا به جایی سرمربیان زیادی در فوتبال اروپا و بین باشگاه های مختلف هستیم که به تعدادی از مهم‌ترین جا به جایی ها می پردازیم.

طوفان جا به جایی مربیان در فوتبال اروپا

به گزارش "ورزش سه"، پیش از پایان یافتن فصل 21-2020 موجی از تغییرات روی نیمکت سرمربیان باشگاه های اروپایی به راه افتاد که با پایان یافتن این فصل شدت بیشتری نیز به خود گرفته است. بعضی از این تغییرات قابل پیشبینی و برخی غیرمنتظره بوده اند.

 

تاتنهام

تاتنهام یکی از نخستین باشگاه هایی بود که در این فصل سرمربی خود را برکنار کرد. ژوزه مورینیو پس از یک دوره ناموفق در تاتنهام و در حالی که تنها شش روز به حضور اسپرز در فینال جام اتحادیه باقی مانده بود از سمت خود برکنار شد.

این باشگاه هنوز سرمربی خود برای فصل بعد را انتخاب نکرده است و رایان میسون، مربی آکادمی تاتنهام، به صورت موقت روی نیمکت این تیم می نشیند. پس از نام بردن از اریک تن هاخ، یولیان ناگلزمان، مکس آلگری و مائوریتسیو ساری، اکنون به نظر می رسد که مائوریسیو پوچتینو، سرمربی سابق این تیم که در حال حاضر هدایت PSG را بر عهده دارد، گزینه اصلی هدایت تاتنهام باشد.

 

1602343

 

رم

رمی ها که در تمام طول فصل از نتایج ضعیف پائولو فونسکا، سرمربی پرتغالی خود، ناراضی بودند، تنها 15 روز پس از اخراج ژوزه مورینیو از تاتنهام، اعلام کردند که در پایان فصل به کار خود با فونسکا پایان داده و مورینیو را جایگزین او خواهند کرد.

رم با آقای خاص قراردادی سه ساله امضا کرده و از آغاز فصل آینده ژوزه مورینیو روی نیمکت این تیم خواهد نشست.

 

1605275

 

بایرن مونیخ

پس از افزایش روز افزون اختلافات بین هانسی فلیک و حسن صالح حمیدزیچ، مدیر ورزشی باشگاه، این سرمربی موفق پنج هفته مانده به پایان بوندسلیگا اعلام کرد که در پایان فصل از بایرن مونیخ جدا خواهد شد.

با وجودی که در ابتدا شایعات زیادی در رابطه با نیمکت بایرن مونیخ و سرمربی بعدی این تیم شنیده می شد و حتی برخی منابع از مذاکرات باشگاه آلمانی با ماسیمیلیانو آلگری و اریک تن هاخ صحبت می کردند،در نهایت این یولیان ناگلزمان، سرمربی 33 ساله و موفق لایپزیش، بود که هدایت باواریایی ها را با قراردادی پنج ساله بر عهده گرفت.

1595604

 

در این بین هانسی فلیک سرمربی تیم ملی آلمان شد و قرار است پس از پایان مسابقات یورو 2020 جانشین یوآخیم لوو شود و لایپزیش نیز با جسی مارش که سابقه مربیگری در لیگ آمریکا را در کارنامه دارد، در فصل 19-2018 به عنوان دستیار در لایپزیش فعالیت کرده و از آغاز فصل 20-2019 هدایت سالزبورگ را بر عهده گرفته بود، به توافق رسید.

 

1606353

 

دورتموند

پس از کسب نتایج ضعیف با هدایت لوسین فاوره، مدیران دورتموند سرمربی خود را برکنار کرده و ادین ترزیچ، دستیار فاوره، در ماه های گذشته به صورت موقت روی نیمکت این تیم نشسته بود.

درروزهای پایانی بهمن ماه باشگاه مونشن گلادباخ اعلام کرد که در پایان فصل به همکاری خود با مارکو روزه پایان خواهد داد و هدایت دورتموند را برعهده خواهد گرفت.

مارکو روزه کار خود را در مربیگری به شکل حرفه ای از سال 2017 و با هدایت باشگاه اتریشی سالزبورگ آغاز کرد. او پس از پشت سر گذاشتن دورانی موفق در سالزبورگ، رد تابستان 2019 از این تیم جدا شد و چالش جدی خود را در بوندسلیگا با قبول سرمربیگری مونشن‌گلادباخ آغاز کرد.
این سرمربی آلمانی بعد از پشت سر گذاشتن تنها دو فصل در گلادباخ هدایت یکی از غول‌های فوتبال آلمان را برعهده خواهد گرفت و قطعاً انگیزه زیادی برای موفقیت در جمع زنبورها خواهد داشت.

 

1606053

 

اینتر

آنتونیو کونته در دو سالی که هدایت نراتزوری را بر عهده داشت در فصل اول با این تیم به مقام دوم در سری آ دست یافت و در فینال لیگ اروپا حاضر شد و در این فصل توانست با نمایشی مقتدرانه چند هفته مانده به پایان فصل، پس از یازده سال حسرت، اینتر را به قهرمانی در سری آ برساند.

کونته اما برای ماندن شرط هایی داشت از جمله تقویت تیم و حفظ ستاره های فعلی که با سیاست های مقتصدانه مدیران اینتر که باید با بحران مالی نیز دست و پنجه نرم کنند، مطابقت نداشت. در روزهای پیش اینتز رسما جدای کونته را اعلام کرد و امروز مشخص شد که سیمونه اینزاگی، اسطوره لاتزیو، از فصل بعد هدایت نراتزوری را بر عهده خواهد گرفت.

 

1606076

 

شب گذشته باشگاه لاتزیو با انتشار بیانیه ای تایید کرد که سیمونه اینزاگی نظرش را درباره ادامه همکاری و تمدید قرارداد با این باشگاه تغییر داده است و قرار است به باشگاه اینتر بپیوندد تا جانشین آنتونیو کونته شود.

هنوز مقصد بعدی کونته مشخص نیست اما از پاری سن ژرمن، رئال مادرید و تاتنهام به عنوان مقاصد احتمالی این سرمربی موفق نام می برند.

لاتزیو نیز هنوز جانشینی برای اینزاگی مشخص نکرده است.

 

1604771

 

یوونتوس

در تابستان سال گذشته یوونتوس در تصمیمی غیرمنتظره آندره‌آ پیرلو را به عنوان سرمربی جدید خود اجایگزین مائوریتزیو ساری کرد؛ تصمیمی که در آن زمان نیز با انتقادات فراوانی روبرو شد چراکه بسیاری معتقد بودند که پیرلو به اندازه کافی از تجربه بالا برای حضور روی نیمکت تیمی مثل یووه برخوردار نیست.

بیانکونری در فصلی که گذشت نتایج ناامیدکننده ای کسب کرد. آنها در چمپیونزلیگ برابر پورتو حذف شدند. همچنین قهرمان 9 دوره پیاپی رقابت های سری آ در آخرین روز مسابقات این فصل و آن هم با خوش شانسی به رتبه چهارم سری آ دست پیدا کرد و سهمیه چمپیونزلیگ را به دست آورد.

 

1587621

 

تنها ساعاتی پس از اعلام برکناری پیرلو، یوونتوس اعلام کرد ماسیمیلیانو آلگری به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب شده و به بیانکونری باز خواهد گشت. مکس آلگری 5 سال متوالی توانسته بود یوونتوس را فاتح اسکودتو کند ولی دو سال پیش با تصمیم فابیو پاراتیچی مدیر ورزشی وقت یووه و به بهانه ناکامی در کسب لیگ قهرمانان، از سمتش برکنار شد و جای خود را با مائوریتزیو ساری داد. آلگری سال های 2015 و 2017 دو بار یووه را به فینال لیگ قهرمانان رسانده بود ولی مغلوب بارسلونا و رئال شد.

آلگری که در دو سال گذشته و پس از اخراج از یووه ترجیح داده بود هدایت تیمی را بر عهده نگیرد، در ماه های گذشته گزینه مورد نظر بسیاری از باشگاه های اروپایی برای هدایت تیم هایشان بود و در ماه های اخیر از او به عنوان جانشین زین الدین زیدان در رئال مادرید نام برده می شد.

گزارش شده است که پیرلو پس از اخراج از یوو اکنون مشغول مذاکره با ساسولو است.

 

1603860

 

رئال مادرید

زین الدین زیدان روز گذشته رسما از هدایت رئال مادرید کناره‌گیری کرد. پس از یک فصل بدون جام و با وجود اینکه تیم او جانانه تا روزهای پایانی برای قهرمانی لالیگا جنگید و به نیمه نهایی چمپیونزلیگ هم رسید، زیزو به دلیل فشارهای فزاینده و عدم حمایت لازم از سوی باشگاه، تصمیم به استعفا گرفت.

این دومین باری است که زیدان پیش از پایان قراردادش سانتیاگو برنابئو را ترک می کند. سال 2018 نیز او پس از اینکه رئال را برای سومین بار متوالی قهرمان چمپیونزلیگ کرد، استعفا داد و 9 ماه به استراحت پرداخت تا اینکه با اعلام نیاز باشگاه، در ماه مارس 2019 بار دیگر هدایت سپیدپوشان پایتخت اسپانیا را بر عهده گرفت.

مقصد بعدی زیدان هنوز مشخص نیست، هر چند پیش از این از یوونتوس به عنوان گزینه اصلی زیدان در صورت جدایی از رئال مادرید نام برده می شد.

اکیپ ادعا کرده است که زیدان قصد استراحت ندارد مگر اینکه فدراسیون فوتبال فرانسه به او وعده جانشینی دیدیه دشان را در سال 2022 بدهد. در غیر این صورت فوتبال باشگاهی فرانسه می تواند مقصد مناسبی برای زیدان باشد. او برای کان و بوردو بازی کرده و تیم محبوبش نیز مارسی است. هر سه باشگاه اما شرایط لازم برای اینکه زیدان را روی نیمکت خود داشته باشند ندارند.

 

1585143

 

در این بین شاید PSG مقصد مطلوب تری باشد. روز گذشته اعلام شد که مائوریسیو پوچتینو تنها پس از شش ماه قصد استعفا دارد و شاید زیدان جای مربی آرژانتینی را بگیرد.

از رائول، ژابی آلونسو، آنتونیو کونته، مائوریسیو پوچتینو و یوآخیم لوو به عنوان گزینه های جانشینی زیدان نام برده می شود. پیشتر نام مکس آلگری نیز به میان آمده بود ولی او با یوونتوس به توافق نهایی رسید.

 

1602988

 

بارسلونا

آینده رونالد کومان، سرمربی بارسا، نیز با تردیدهای بسیاری مواجه است. او تابستان قبل در حالی که سرمربی تیم ملی هلند بود، با دریافت پیشنهاد مربیگری بارسلونا از سمت خود استعفا کرد و جانشین کیکه ستین شد. او بارسایی را تحول گرفت که 8-2 از بایرن شکست خورده بود و آشفته ترین وضعیت یک دهه اخیر خود را پشت سر می گذاشت.

کومان در فصلی که گذشت، توانست بارسا را قهرمان کوپا دل ری کند ولی در کسب جام های دیگر ناکام ماند تا تردیدهایی جدی در مورد ادامه همکاری با وی ایجاد شود. گفته می شود که خوان لاپورتا، رییس بارسا، از کومان خواسته تا 15 روز صبر کند تا باشگاه با گزینه های جانشینی او به مذاکره بپردازد! درخواستی که برای کومان بسیار سنگین بوده و ساعاتی بعد به دلیل حمله عصبی در بیمارستان بستری شده است. مبهم بودن آینده این روزها بیشترین فشار را به او وارد کرده ولی قصد استعفا ندارد.

 

1602840

 

از ژاوی همواره به عنوان سرمربی آینده کاتالان ها نام برده شده اما اسطوره بارسا اخیرا قرارداد خود با السد را تمدید کرده است. هانسی فلیک نیز پیش از آنکه هدایت تیم ملی آلمان را بپذیرد، یکی از گزینه های دور از ذهن بارسلونا بود. میکل آرتتا، سرمربی آرسنال، نیز دیگر گزینه نیمکت بلوگرانا است.

 آرتتا امسال با توپچی ها موفق به کسب سهمیه اروپایی نشد ولی تجربه چند سال دستیاری پپ گواردیولا(2016 تا 2019) و آشنایی با فضا و فلسفه این باشگاه او را تبدیل به یکی از گزینه های ایده آل برای جانشینی کومان کرده است.

 

1606049

 

پاری سن ژرمن

مائوریسیو پوچتینو ژانویه گذشته بود که به عنوان جانشین توماس توخل در پی اس جی منصوب شد. او پس از برکناری از تاتنهام بدون تیم بود و در نهایت پذیرفت که هدایت پاریسی ها را قبول کند. پوچتینو با پی اس جی توانست سوپرکاپ و جام حذفی را به دست بیاورد ولی در کسب قهرمانی لیگ فرانسه ناکام ماند و در لیگ قهرمانان نیز به دست سیتی در نیمه نهایی حذف شد.

به خصوص ناکامی در فتح لوشامپیونا ناامیدی بزرگی برای سرمربی آرژانتینی بود. در یکی دو هفته اخیر، شایعاتی در مورد تمایل پوچتینو به جدایی منتشر شده بود و به نظر می رسد، حالا جدی تر شده اند.

گزارش شده است که پوچتینو در حال مذاکره با PSG برای فسخ قرارداد است و هدف او بازگشت به تاتنهام است. پی اس جی راضی به از دست دادن پوچتینو نیست ولی مرد آرژانتینی با دریافت پیشنهاد از باشگاه سابقش، حالا بی تاب برگشتن به لندن است.

از اسپانیا نیز ادعا شده است که پس از استعفای زیدان، حالا پوچتینو از رئال مادرید هم پیشنهاد دریافت کرده و یکی از گزینه های اصلی جانشینی اوست. باید دید در روزهای آتی پوچتینو بالاخره موفق به فسخ خواهد شد یا خیر. مقصد بعدی او نیز می تواند تاتنهام یا حتی رئال باشد.

از سوی دیگر زین الدین زیدان نیز می تواند گزینه ایده‌آلی برای هدایت پاریسی ها باشد.

 

 

 

 

دیدگاه‌ها