کد خبر : 1758343 | 07 خرداد 1400 ساعت 21:04 | 40.1K بازدید | 14 دیدگاه

کدامیک خودشان را به افکار اسکوچیچ تحمیل می کنند؛ 

جنگ دینامو و سپاهان در جنجالی‌ترین پست تیم ملی

تا پیش از دعوت دانیال اسماعیلی فر شاید تصور می شد صادق محرمی انتخاب اول سرمربی کروات تیم ملی برای حضور در پست دفاع راست باشد، اما حالا با حضور بازیکن سپاهان همه چیز تغییر کرده است.

جنگ دینامو و سپاهان در جنجالی‌ترین پست تیم ملی

به گزارش "ورزش سه"، یکی از مهم ترین تفاوت‌های تیم ملی در دوران کی روش و ویلموتس با دورانی که دراگان اسکوچیچ مسئولیت هدایت تیم ملی را عهده دار شده، بازیکن هایی هستند که برای حضور در پست دفاع راست به تیم ملی دعوت می شوند. کی روش در جام جهانی 2014 برزیل و به دلیل اینکه آرایش دفاعی تیم برایش هدف اصلی بود، در هر سه بازی مرحله مقدماتی از جلال حسینی در پست دفاع راست استفاده کرد، ولی در جام ملت های 2015 فرصت به وریا غفوری داده شد، تا اینکه رفته رفته رامین رضائیان توانست خودش را به ترکیب اصلی تیم ملی برساند و در جام جهانی 2018 و جام ملت های 2019 انتخاب اول کی روش در این پست بود. تصمیماتی که در دوران کوتاه مدت مارک ویلموتس نیز ادامه داشت و البته این مربی هم یک سورپرایز در پست دفاع راست داشت و مرتضی منصوری که در هفته های ابتدایی لیگ بیستم به خوبی در ترکیب سپاهان جا افتاده بود، به اردوی تیم ملی راه پیدا کرد.


با حضور اسکوچیچ اما شرایط متفاوت شده و این مربی طی اردوی های گذشته از بازیکنانی نظیر صادق محرمی، مرتضی نجاریان، سلمان جعفری و سیامک نعمتی برای حضور در پست دفاع راست دعوت به عمل آورد تا نشان بدهد هیچ علاقه ای برای اضافه کردن رامین رضائیان و وریا غفوری به لیستش ندارد. اسکوچیچ در یکی از مصاحبه های خود در اینباره صحبت کرد و گفت به دنبال حضور بازیکنانی در این پست است که در بخش دفاعی عملکرد پررنگ تری داشته باشند و به این ترتیب به صورت غیرمستقیم به انتقادات درباره عدم دعوت از رضائیان و غفوری پاسخ داد.

 

1606363

 

صادق محرمی در اردوی قبلی تیم ملی ایران بخاطر آسیب دیدگی حضور نداشت و به همین دلیل برخی بازی های تیمش در این فصل را از دست داد، اما پس از مصدومیت طولانی مدت و بازی در آخرین مسابقه فصل لیگ یک کرواسی، در شرایط ایده‌آلی به تیم ملی  اضافه شده است.

 

1606364

 

آمار صادق محرمی مدافع راست تیم فوتبال دیناموزاگرب کرواسی در فصلی که به اتمام رسید.


او حالا در آخرین فهرست خود پیش از شروع 4 بازی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی که از چند روز دیگر در بحرین آغاز می شود، نام صادق محرمی را مطابق انتظار قرار داده است ولی حضور دانیال اسماعیلی فر به نوعی سورپرایز فهرست جدید او به شمار می رود؛ بازیکنی که در لیگ بیستم توانسته نمایش های خوبی با سپاهان داشته باشد و امیدوار بود در اردوی فروردین ماه به تیم ملی برسد، ولی حالا با چند ماه تاخیر در اصلی ترین اردوی تیم ملی حاضر شده است.


دانیال اسماعیلی‌فر البته در هفته های ابتدایی لیگ بیستم اصلا شرایط خوبی نداشت و پس از اینکه در هفته اول به عنوان دفاع راست در مقابل گل گهر، او هم مانند سایر سپاهانی‌ها روز بدی را پشت سر گذاشت، به نیکمت تبعید شد و تا پیش از دیدار برابر صنعت نفت آبادان در هفته دوازدهم رقابت های لیگ بیستم، اگرچه همیشه یکی از 5 تعویض محرم نویدکیا بود، اما بین پست های وینگر راست، وینگر چپ و همینطور هافبک دفاعی و هافبک هجومی سرگردان مانده بود و عملکرد خوبی هم نداشت؛ از این مسابقه دانیال به ترکیب اصلی رسید و علی رغم نمایش های خوب منصوری در پست دفاع راست، جای او را گرفت و با پاس گلی که در دقیقه 9 برای شهباززاده ارسال کرد، حضورش در بازی های بعدی را هم تضمین کرد. از دیدار برابر صنعت نفت آبادان که سپاهان در روز خوب مدافع راستش به پیروزی 2 بر 1 دست یافت، دانیال همواره بازیکن اصلی طلایی پوشان در پست دفاع راست بوده و موفق به ثبت 3 گل و 3 پاس گل طی 23 بازی لیگ و 1660 دقیقه حضور در زمین شده است. این آمار در شرایطی ثبت شده که اسماعیلی‌‍فر ابتدا با بازی در پست هافبک دفاعی نام خود را در ذوب آهن بر سر زبان ها انداخت و حالا دیگر همه بازی های او در پست های دیگر را فراموش کرده اند.

 

1583911

 

یکی از نقاط قوت سپاهان در لیگ بیستم، زوج سازی خوب اسماعیلی فر و محمدرضا حسینی در سمت راست بهترین خط هجومی لیگ بوده؛ موضوعی که احتمالا در دعوت اسکوچیچ از مدافع راست سپاهان بی تاثیر نبوده است.

 

1606365

 

آمار دانیال اسماعیلی فر مدافع راست تیم فوتبال سپاهان تا پایان هفته 23 ام رقابت های لیگ بیستم.


سوی دیگر این ماجرا صادق محرمی قرار دارد که خیلی ها او را انتخاب اول اسکوچیچ می‌دانند؛ چرا که هیچ وقت در دعوت او شک نداشته و با توجه به حضور در فوتبال کرواسی و 4 سال بازی برای بهترین تیم این کشور، هم بازیکنی با تجربه به شمار می رود و هم از نظر فلسفه بازی به اندیشه های اسکوچیچ بسیار نزدیک است. او البته در این فصل طی 36 بازی لیگ، 12 مرتبه برای تیمش بازی کرده و با احتساب 5 حضور در لیگ اروپا، یک حضور در پلی آف لیگ قهرمانان اروپا و یک حضور در جام حذفی، 19 مرتبه در فصلی که گذشت برای قهرمان فوتبال کرواسی بازی کرده است.

 

تیم ملی ایران در 4 بازی مقدماتی جام جهانی با توجه به 2 شکستی که با ویلموتس مقابل عراق و بحرین تجربه کرد، نیاز به کسب 4 پیروزی دارد، که کارش برای صعود به اما و اگر نکشد. این یعنی تیمِ اسکوچیچ به ویژه در مقابل بحرین و عراق باید با آرایش تهاجمی مقابل دو تیمی بازی کند که قطعا با تفکرات کاملا دفاعی به زمین وارد می شوند. همین موضوع یکی از دغدغه های سرمربی تیم ملی پیش از شروع مسابقات است و دلیل دعوت از دانیال اسماعیلی فر و صادق محرمی هم همین است و اسکوچیچ معتقد است این دو بازیکن هم در حملات خوب در کناره های زمین حضور پیدا می کنند و با بازیکنان تهاجمی تیمی کارهای ترکیبی انجام می دهند و هم در بخش دفاعی بی اشتباه تر از سایرین بازیکنانی که در دسترسش بودند، در تیم های باشگاهی‌شان ظاهر شده اند.


با تمام این تفاسیر اما جنگ اصلی همچنان باقی است و علی رغم علاقه ای که اسکوچیچ به بازی محرمی نشان داده، هنوز نمی توان حضور ثابت این بازیکن را قطعی دانست و شاید تمریناتی که از روز چهارشنبه زیر نظر سرمربی تیم ملی آغاز شده و تا پیش از بازی ها ادامه خواهد داشت، ورای فرمی که دو بازیکن در مسابقات باشگاهی از خودشان نشان داده اند، در تصمیم نهایی دراگان اسکوچیچ برای انتخاب بازیکن اصلی تیم ملی در پست دفاع راست اثرگذار باشد.

دیدگاه‌ها