کد خبر : 1758380 | 08 خرداد 1400 ساعت 09:59 | 11.6K بازدید | 2 دیدگاه

عربستان به دنبال میزبانی جام جهانی 2030

روزنامه تایمز نوشت که عربستان قصد دارد میزبانی رقابت های جام جهانی در سال 2030 را حتی به صورت مشترک برعهده بگیرد.

عربستان به دنبال میزبانی جام جهانی 2030
به گزارش "ورزش سه"، روزنامه تایمز مدعی شد که عربستان سعودی در حال تهیه برنامه هایی برای پیشنهاد بالقوه جهت میزبانی جام جهانی 2030 است که می تواند منجر به برگزاری این رقابت ها در قالب یک پیشنهاد مشترک با انگلیس و ایرلند شود.

به گفته منابع تایمز، سعودی ها یک شرکت مشاوره ای آمریکایی را به کار گرفته اند تا استراتژی خود را برای تصاحب میزبانی این مسابقات تدوین کنند. به طرز جالب توجهی، آنها در حال بررسی پیشنهادات برگزاری مشترک با یک کشور از کنفدراسیون دیگر حتی از اروپا هستند.

این اقدام ممکن است توضیح دهد که چرا هفته گذشته فدراسیون فوتبال عربستان از فیفا درخواست کرد که هر دو سال یک بار جام جهانی را برگزار کند. پیشنهادی که اکنون در سطح مطالعه و امکان سنجی درخصوص انجام آن قرار دارد. ضمن اینکه سعودی ها ارتباط نزدیکی با رئیس جمهور فیفا، جیانی اینفانتینو دارند و این مسئله می تواند به آنها کمک کند.

یک جام جهانی دوسالانه فرصت های بیشتری را برای میزبانی مسابقات فراهم می کند و به همین دلیل عربستانی ها در آخرین نشست کنگره فیفا، با پیشنهاد برگزاری جام جهانی به صورت هر دو سال یکبار، موجب تصویب این طرح جهت بررسی بیشتر شدند.

دیدگاه‌ها