کد خبر : 1758514 | 08 خرداد 1400 ساعت 19:47 | 9K بازدید | 1 دیدگاه

لطیفی: مثل عبدالله ویسی پای من بایستید

در یکی دو روز گذشته تغییراتی در تیم نود ارومیه که در رده هفدهم لیگ دسته یک آزادگان است رخ داد و سرمربی جدیدی هدایت این تیم را برعهده گرفت.

لطیفی: مثل عبدالله ویسی پای من بایستید 

به گزارش ورزش سه، علی لطیفی که نیم فصل اول هدایت چوکا تالش را بر عهده داشت و بعد از استعفا حالا به عنوان سرمربی نود ارومیه معرفی شد، دلایل اینکه چرا سکان این تیم را بر عهده گرفته را در این مصاحبه توضیح می دهد: 

 

 

برخلاف میلم از چوکا جدا شدم 

 

در این فصل کار خودمان را با چوکای تالش آغاز کرده و در جایی که کسی فکرش را نمی‌کرد و از  همه نظر شرایط فاجعه بود توانستیم شکل خیلی خوبی به این تیم بدهیم و میانگین امتیازات را در عین شگفتی با چوکا به دست آوردیم. هر تیمی که در نیم فصل اول بتواند ۱۹ امتیاز بگیرد یعنی ماندنش در لیگ را امضا کرده و علیرغم اینکه ما برنامه داشت تا در نیم‌فصل دوم جلو برویم و حتی بازیکن هم جذب کردیم تا بتوانیم در ادامه راه بالانشین جدول باشیم اما متاسفانه اتفاقاتی رخ داد که دیدم صلاح نیست بمانم و ما سختی‌های زیادی کشیده بودیم و بی پولی ها را تحمل کرده بودیم ضمن اینکه اگر بدشانسی ها نبود امتیازات بیشتری می گرفتیم. ما در پنج بازی در دقیقه ۹۰ به بعد گل خوردیم یعنی اگر بازیکن باتجربه داشتیم در راستای شگفتی سازی ها می‌توانستیم جزو تیم‌های مدعی صعود به لیگ برتر باشیم و  در نتیجه برخلاف میل باطنی و این که بسیاری از هواداران دوست داشتند که من آنجا بمانم و از رفتن من ناراحت بودند مجبور به جدایی شدم.

 

 

به دلیل استعفا من بازیکنانم اشک ریختند 

 

 زمانی که جدا شدم اتفاقی افتاد که به خودم افتخار کردم و این بود که ۲۵ بازیکن بعد از دیدار با استقلال خوزستان که بنده استعفا دادم عین بچه گریه میکردند این یعنی که من کارم را به عنوان سرمربی تیم درست انجام داده بودم و مورد تایید رختکن بودم و این برای من بی نهایت مهم بود. این که چه اتفاقاتی افتاد که مجبور به جدایی شدم را خیلی باز نمی کنم ولی برای اولین بار این را می گویم که دلیل استعفای من در وهله اول به خاطر هواداران بود چون یک عده گفته بودند اگر علی لطیفی در این تیم ماندگار شود ما تیم را از مالک باشگاه می‌گیریم در حالی که نمی‌توانستند چنین کاری انجام دهند و عده‌ای که تهدید کرده بودند نمی‌توانستند مثل سالهای گذشته در تیم حکومت کنند و از کنار چوکا بتوانند به خواسته های خودشان که نمی خواهند در موردش صحبت کنم برسند و  فقط داشتند چوکا را قربانی کنند و لذا من یک مقدار  از مدیریت تیم دلگیر بودم زیرا بعد از اینکه ما تیم را به یک جایگاه خوب رساندیم آن درخواست هایی که من داشتم عملی نمی شد.


ما با خوشه طلایی در تهران و با مس در کرمان بازی داشتیم و من از آقایان خواهش می کردم اگر ممکن است ۱ روز قبل به آن شهر برویم چون بچه ها خسته می شوند ولی می‌گفتند بودجه نداریم. 

 

 

تا آخر عمر مردم تالش را فراموش نمی کنم 

 

دو اتفاق خوب و مبارک در چوکا برای من افتاد آن هم این است که بسیار هواداران خوب و واقعی و با شرف تالش بسیار به من محبت داشتند که تا آخر عمرم فراموش نمیکنم ولی آقایان اجازه ندادند بمانم و من را مجبور به استعفا کردند و  علی رغم مشکلاتی که بین من و مدیریت باشگاه وجود داشت آقای نامداری یعنی مالک باشگاه و آقای عزتی  به عنوان مدیرعامل  و همچنین قائم مقام باشگاه بسیار انسان های شریفی هستند و در این شرایط آمدند تیم‌ را گرفتنپ و تالشی ها نباید محبت این عزیزان را فراموش کنند. 

 

 

دلایل پذیرش هدایت نود ارومیه 

 

هفته گذشته چند تیم برای سرمربیگری با من صحبت کردند. تیم هایی که امتیاز بسیار خوبی دارند و حتی احتمال صعود هم داشتند  تیم آن صحبت کردند و حتی تل بستن قرار داد هم رفتیم ولی دری این پیشنهاد ۹۰ ارومیه بود که حواشی زیادی داشتند و من با خودم کلنجار رفتم که ۹۰ ارومیه که شرایط سختی دارد را قبول کردم و به مدت یک فصل و نیم با این تیم قرارداد امضا کردم . در واقع به سه دلیل ۹۰ ارومیه  را انتخاب کردم اولینش این است که همه ما آذری هستیم و به شدت روی آذری‌ها تعصب دارم و برای من فرقی نمی کند نود ارومیه  باشد یا تراکتور و ماشین سازی و  به هر حال  عشق است. 

 

 

باورم این است نود ارومیه سقوط نمی کند

 

تصور خیلی ها این است که ما برای ماندن در لیگ یک ۵ درصد شانس داریم و این درصد خیلی پایین است ولیکن تلاشم را می کنم با یاری خدا و بچه ها و حمایت هواداران ۹۰ ارومیه ما این ۵ درصد را به صد در صد تبدیل کنیم و این ماموریت غیرممکن را انجام دهیم و مورد دیگری که باعث شد انگیزه حضور در این تیم را داشته باشم شاید در فوتبال ایران کمتر مربی بوده که تیم را در بحران تحویل بگیرد و با آن ها موفق باشد. من این کار را در تیمهای مختلف انجام داده ام.

 

 

مثل ویسی پای من هم بایستید

 

خواهشم این است مدیران به مربیان اعتماد کنند . با تغییرات متعدد مربیان هیچ اتفاقی نمی افتد و این یک واقعیت است. نمونه بارزش الان عبدالله ویسی در خیبر خرم آباد است. ویسی در چند بازی علی رغم اینکه بازیکنان خوب و گران قیمتی گرفته بود نتیجه خوبی نگرفت ولی مدیران پایش ایستادند و ما شرایطمان در چوکا به مراتب بهتر از خیبر بود و می توانستیم الان جایگاه خیبر را داشته باشیم ولی متاسفانه دوستان کمی عجول بودند و توقعات خیلی بالا رفته بود. ما ۱۹ امیتاز گرفته بودیم و زمانی که در زمین ملوان بازی را آن هم با یک پنالتی مشکوک واگذار کردیم مدیران گفتند چرا باختید؟ این تیم باید صعود کند. یعنی به این میزان توقعات بالا بود و این نشان می دهد من چقدر کارم را خوب انجام داده بودم و همین باعث شد فشار ها زیاد شود و من مجبور به استعفا شوم.

 

 

خوشحالم فوتبالی ها کار می کنند

 

من از سیروس دین محمدی خواستم که بیاید و به نود ارومیه کمک کند او هم خیلی لطف داشت و خوشحالم آن هایی که از قدیم در فوتبال بودند آرام آرام وارد فوتبال می شوند و این خیلی مهم است و در واقع باید احترام پیشکسوتان حفظ شود آن هایی که علاقه مند هستند و توانمندی دارند کار کنند. سیروس هم یکی از آن خوب ها محسوب می شود و انشالله با کمک هم تیم را حفظ می کنیم.

 

 

دستیاران بنده در نود

 

دستیاران بنده هم سلمان تاجدار، علی چینی، محمد تاجانی  به عنوان آنالیزور در خدمتشان خواهیم بود و احتمالا یکی دو نفر دیگر هم اضافه کنیم.

دیدگاه‌ها