کد خبر : 1758583 | 09 خرداد 1400 ساعت 01:22 | 50.4K بازدید | 35 دیدگاه

برتری توخل برابر پپ؛

منچسترسیتی 0 - 1 چلسی؛ اروپای آبی پررنگ

تیم چلسی با پیروزی یک گله مقابل منچسترسیتی برای دومین بار قهرمان اروپا شد.

منچسترسیتی 0 - 1 چلسی؛ اروپای آبی پررنگ

به " گزارش ورزش سه"، چلسی در شبی که موقعیت چندانی به حریف قدرتمند خود نداد، با ارائه نمایشی منطقی و با تکیه بر تک گل نیمه اول کای هاورتز، با یک گل منچسترسیتی را مغلوب کرده و برای دومین بار در تاریخ حیات خود فاتح لیگ قهرمانان اروپا شده.

 

سیتی بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه هشت و روی پای فوق العاده ادرسون فرصت داشت به گل اول دست یابد، اما رحیم استرلینگ در دهانه دروازه توپ را گم کرد و فرصت از دست رفت.

 

1606749

 

دو دقیقه بعد و روی ارسال میسون مونت از سمت چپ بود که چلسی به راحتی می توانست به گل اول برسد، اما تیمو ورنر نتوانست ضربه دقیقی به توپ بزند و این موقعیت از دست رفت.

 

در دقیقه 14 این بار کای هاورتز با حرکت از سمت چپ و ارسال یک پاس زمینی می توانست زمینه ساز گل اول چلسی بشود، اما ضربه زمینی ورنر بسیار ضعیف بود و در اختیار ادرسون قرار گرفت.

 

لحظاتی بعد این بار خود تیمو ورنر در سمت چپ حرکت کرده و خودش اقدام به ضربه زدن کرد، اما شوت این بازیکن دقیق نبود و به تور کنار دروازه ادرسون برخورد کرد.

 

در دقیقه 28 فیل فودن در محوطه جریمه سیتی صاحب موقعیت شده و می توانست دروازه چلسی را باز بکند، اما آنتونی رودیگر با یک تکل فوق العاده راه توپ را بست و دروازه تیمش را نجات داد.

 

1606756

 

1606754

 

اما در اواخر نیمه اول و در دقیقه 42 چلسی به گل رسید. روی پاس عمقی و تماشایی مونت و آفساید گیری غلط روبن دیاس، کای هاورتز در موقعیتی تک به تک از سد ادرسون عبور کرده و به راحتی دروازه سیتی را باز کرد. در ادامه اتفاقی روی دروازه ها رخ نداد و چلسی با برتری 0-1 راهی رختکن شد.

 

در دقایق ابتدایی نیمه دوم اتفاق خاصی رخ نداد و چلسی به خوبی برابر حملات سیتی ایستادگی کرد. در دقیقه 58 کوین دی بروین بعد از برخورد با تونی رودیگر مصدوم شد تا کار سیتی برای بازگشت دشوارتر شود.

 

لحظاتی بعد ضربه رحیم استرلینگ به جیمز برخورد کرد و علیرغم اعتقاد بازیکنان سیتی به پنالتی، داور چنین عقیده ای نداشت و VAR هم کمکی به سیتی و گواردیولا نکرد.

 

در دقیقه 73 و روی پاس تماشایی هاورتز بود که کریستن پولیسیچ تا آستانه زدن گل دوم چلسی و تمام کردن کار حریف پیش رفت، اما ضربه او در موقعیتی تک به تک دقیق نبود و با فاصله به بیرون رفت.

 

در ادامه اگرچه سیتی مالک توپ بود، اما دفاع منسجم چلسی اجازه خلق حتی یک موقعیت خطرناک هم به حریف نمی داد. در اواخر هفت دقیقه وقت تلف شده ضربه ریاض محزر با اختلاف بسیار کمی از بالای دروازه به بیرون رفت و در نهایت چلسی با برتری 0-1 فاتح لیگ قهرمانان شد.

 

90+8: تمااااااااااااااااااااام. چلسی برای دومین بار قهرمان اروپا شد. تبریک به تمام طرفداران آبی لندن.

دقیقه 90+7: ریاض محرز توپ سوم را در اختیار داشت و سرضرب شوت خود را زد اما توپ با اختلاف بسیار کم به بیرون رفت.

7 دقیقه وقت اضافه! تا 90+7 با ما باشید.

دقیقه 88: ژسوس با خطا روی هاورتز دومین کارت زرد بازی را گرفت. اولی را گوندوغان دریافت کرده بود.

85:00 - سرخیو آگوئرو پس از کنترل توپ در محوطه جریمه توپ را به سمت دروازه فرستاد تا فودن با ضربه سر دروازه را باز کند اما خروج بسیار خوب مندی مانع از گلزنی او شد.

دقیقه 73: فرار رحیم استرلینگ از سمت چپ با پاس او به ژسوس همراه شد اما چیلول زودتر توپ را زد.

دقیقه 69: ریاض محرز در سمت چپ توپ را در اختیار داشت و پاس را به دهانه دروازه فرستاد اما آزپیلیکوئتا مانع از گلزنی ژسوس شد.

دقیقه 60: کوین دی بروین از زمین بیرون رفت و گابریل ژسوس برزیلی جای او را گرفت.

 

1606756

 

دقیقه 43: گلللللللللللللل برای چلسی!!!!! پاس عمقی استثنایی به هاورتز رسید و او با خوش شانسی از ادرسون گذشت و دروازه را گشود.

دقیقه 39: تیاگو سیلوا مسن ترین بازیکن فینال، به دلیل مصدومیت از زمین بیرون رفت و جای خود را به کریستینسن داد.

دقیقه 38: شوت ریاض محرز از سمت چپ در اختیار دروازه بان چلسی قرار گرفت.

 

1606750

 

دقیقه 27: فودن در محوطه جریمه موقعیت بسیار خوبی داشت اما در لحظه ای که می‌خواست ضربه آخر را بزند، رودیگر با تکلی نجات بخش مانع از گلزنی او شد.

دقیقه 17: ارسال چیلول از سمت چپ با ضربه سر کانته همراه شد که ضربه سر او راهی به دروازه نیافت.

دقیقه 15: ورنر دوباره در محوطه جریمه صاحب توپ شد و پس از حرکت به سمت چپ ضربه اش را زد که توپ او به تور کنار دروازه خورد.

 

1606737

 

دقیقه 14: اشتباه بازیکنان سیتی باعث شد تا شاگردان توخل ضد حمله بزنند. هاورتز پاس را به ورنر داد اما مهاجم آلمانی چلسی ضربه آخر را به شکلی عجیب و آرام روانه دروازه کرد تا ادرسون آن را به راحتی بگیرد.

 

1606739

 

دقیقه 9: استرلینگ در محوطه جریمه صاحب توپ شد و توپ را به دهانه دروازه فرستاد اما مدافعان چلسی مانع از زدن ضربه آخر شدند.

دقیقه 8: ورنر در محوطه جریمه موقعیت خوبی داشت اما سایه توپ را زد و نتوانست دروازه را باز کند.

 

1606738

 

دقیقه 7: استرلینگ در محوطه جریمه توپ را به خوبی کنترل کرد اما پیش از این که ضربه اش را بزند رودیگر روی او اثر گذاشت و در نهایت مانع از گلزنی شد و ضربه پشت پای استرلینگ هم به کرنر رفت.

 

 

ترکیب دو تیم:


منچسترسیتی: ادرسون، واکر، دیاز، استونز، زینچنکو، گوندوگان، کوین دی بروین (60- گابریل ژسوس)، برناردو سیلو(64- فرناندینیو)ا، محرز، استرلینگ (76-سرخیو آگوئرو)، فودن

 

چلسی: مندی، رودیگر، تیاگو سیلوا (39-کریستینسن)، جیمز، جورجینیو، کانته، بن چیلول، آسپلیکوئتا، ورنر (66- پولیشیچ)، مونت(80-کواچیچ)، هاورتز

 

دیدگاه‌ها