کد خبر : 1758608 | 09 خرداد 1400 ساعت 02:45 | 75.7K بازدید | 21 دیدگاه

انگولو ، پرنده کوچک خوشبختی

رکورد استثنایی کانته در میان غول‌ها و برج‌ها

انگولو کانته ستاره خط میانی چلسی، شب بی نظیری را در فینال پورتو پشت سر گذاشت و با عملکردی قابل توجه، یکی از ارکان قهرمانی تیمش بود.

رکورد استثنایی کانته در میان غول‌ها و برج‌ها

به گزارش "ورزش سه"، فینال رقابت های لیگ قهرمانان در فصل 2020-2021، به کام هواداران چلسی بود. تیمی که فصل را ناامید کننده آغاز کرد اما پس از جدایی لمپارد و حضور توخل بر روی نیمکت آبی های لندن، ورق به یکباره برگشت و چلسی موفق شد عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را تصاحب کند.


در بازی پایانی، انگولو کانته ستاره فرانسوی خط میانی چلسی، همچون همیشه یکی از بهترین بازیکنان تیمش بود. کوتاه قد ترین بازیکن فینال لیگ قهرمانان اروپا، شب بسیار خوبی را پشت سر گذاشت. او که 85 درصد از پاس هایش را به سلامت به مقصد رساند، یک پاس کلیدی نیز به هم تیمی هایش داد.

 

1606840


اما اوج کار کانته، در ثبت آمارهای او در دوئل هایی است که با بازیکنان حریف داشت. کانته به طور کلی در 11 دوئل برنده بود. شاید باورکردنی نباشد اما ستاره 169 سانتی متری چلسی در 4 مورد از 7 نبرد هوایی که در بازی داشت، موفق بود.


اوضاع زمانی جالب می شود که بفهمیم در میان تمامی بازیکنان حاضر در زمین، کانته بیشترین موفقیت در دوئل های هوایی را داشته و ثبت این آمار برای کوتاه ترین بازیکن میدان بسیار جالب توجه است. علاوه بر این، کانته در 7 دوئل از 8 دوئل زمینی نیز برنده بود و جنگ میانه میدان را از خط هافبک سیتی برنده شد.


نکته جالب درخصوص کانته این است که او به انتخاب دیلی میل و Evening Standard با کسب بالاترین نمره به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. وب سایت Evening Standard درباره کانته نوشت: کاملاً شاهنشاهی. بهترین هافبک دفاعی نسل خود. انگار سه نفر از او آنجا بودند. این وب سایت به کانته نمره 9 داد.

 

1606841

 

1606842

 

1606843


دیلی میل نیز با دادن نمره 8.5 به کانته درباره او نوشت: یک عملکرد استثنایی در هنگام شکستن نمایش حریف. در دو لحظه و در عرض شش دقیقه از نیمه دوم، او فیل فودن را در هنگام ساخت موقعیت خوب ودی بروینه را هنگام کار تیمی نابود کرد!


کانته که پیش از این موفق شده بود کاپ قهرمانی جام جهانی را به همراه فرانسه و قهرمانی انگلیس با چلسی و لسترسیتی، یک قهرمانی لیگ اروپا با چلسی و یک جایزه بالن دور را از آن خود کند، حالا با تکمیل قهرمانی هایش، قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را نیز به جمع افتخاراتش اضافه کرد.

 

1606838


انگولو کانته یک شب بیادماندنی را در دراگو پرتغال پشت سر گذاشت. هافبک پرتلاش و در خدمت تیم، که با بازی بسیار خوب خود، به خط هافبک خلاق منچسترسیتی با وجود بازیکنانی چون دی بروینه، فودن، محرز و گوندوگان، اجازه خودنمایی نداد. شب، شب انگولو کانته بود.

دیدگاه‌ها