کد خبر : 1758703 | 09 خرداد 1400 ساعت 15:07 | 13.1K بازدید | 1 دیدگاه

این قهرمانی آنتی تز بر تز بود؛

گیم‌مدل یا گیم‌پلن؛ برنده فینال لیگ قهرمانان

فوتبال مدیون نبرد همیشگی تزها و آنتی‌تزها است و گواردیولا و مربیان مولفی همچون او ، سازندگان تزهای تاکتیکی فوتبال بودند

گیم‌مدل یا گیم‌پلن؛ برنده فینال لیگ قهرمانان

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال منچسترسیتی هیچ گاه تا این اندازه به کسب رقابت های لیگ قهرمانان اروپا نزدیک نشده بود، اما در یک رقابت فشرده و در شرایطی که یک سوی این رقابت توخل دستیار سابق یوگرن کلوپ حضور داشت و سوی دیگر آن گوآردیولا، این سرمربی اسپانیایی فیروزه ای پوشان شهر منچستر بود که مغلوب شد. با این حال این شکست نمی تواند به جایگاه مربی پرافتخار فوتبال جهان که طی 12 سال اخیر نقش پررنگی در رقابت های فوتبالِ ایفا کرده، خدشه ای وارد کند؛ این موضوعی است که سعید الهویی مربی تیم فوتبال گل گهر سیرجان که در سپاهان و ذوب آهن هم همراه امیرقلعه نویی بود، به آن پرداخته و به تمجید از مربیان صاحب سبک دنیای فوتبال پرداخته است.

 

« تاریخ را برنده ها می نویسند، ولی چه کسی است که بتواند نقش مارچلو بیلسا، لوانفسکی، کرایوف و گواردیولا را در  پیشرفت فنی فوتبال نادیده بگیرد. فوتبال مدیون نبرد همیشگی تزها و آنتی‌تزها است و گواردیولا و مربیان مولفی همچون او، سازندگان تزهای تاکتیکی فوتبال بودند. در نگاه من، تز ها نقش مثبت های این نمایش جذاب اند و آنتی تز ها نقش منفی. شاید با من هم عقیده نباشید، ولی در نگاه من پیشرفت فوتبال در این چند دهه مدیون تزها و خالقان‌شان مانند گواردیولا است؛ حتی اگر مانند بیلسا از آخرین جامی که گرفته اند، سالها گذشته باشد. فوتبال مدیون گیم مدل‌ها است و نه گیم پلن‌ها. توخل بعنوان یکی از اساتید گیم پلن می تواند قهرمان لیگ قهرمانان شود؛ می تواند سال آینده لیگ برتر را فتح کند  و جام های پر شمار دیگری ببرد، ولی نمی‌تواند نقشی همچون بیلسا، ساکی و یا کرایف در تاریخ فوتبال و پیشرفت اش بگذارد. مطمئنا گواردیولا تا سال‌ها افسوس این جام از دست رفته را خواهد خورد، ولی فوتبال سال‌ها به داشتن خالقی همچون گواردیولا افتخار خواهد کرد؛ خالق گیم پلن و جزییات جدید در فوتبال. دیدار چلسی و منچسترسیتی قهرمانی آنتی تز بر تز بود؛ پیروزی گیم پلن بر گیم مدل، ولی فوتبال بهتر می‌داند که پیشرفت اش مدیون چه تفکری است.»

 

شب گذشته تیم فوتبال چلسی در فینال رقابت های لیگ قهرمانان اروپا موفق شد با تک گل کای هاوارتر منچسترسیتی را از پیش رو بردارد.

دیدگاه‌ها