کد خبر : 1758713 | 09 خرداد 1400 ساعت 15:57 | 19.2K بازدید | 3 دیدگاه

رسیدن به قله داوری

در ستایش لاهوز؛ پیروزی اسپانیا در فینال چمپیونزلیگ

متئو لاهوز بهترین داوری ممکن را در فینال لیگ قهرمانان داشت و نماینده ای شایسته برای داوران کشور اسپانیا بود.

در ستایش لاهوز؛ پیروزی اسپانیا در فینال چمپیونزلیگ

به گزارش "ورزش سه"، اسپانیا شب گذشته در فینال لیگ قهرمانان تیم نداشت ولی متئو لاهوز داور بازیR نماینده ای شایسته برای این کشور بود. نمایش فوق العاده لاهوز و سوت های بی نقصش باعث شد تا حالا از او به عنوان یکی از بهترین داوران دنیا نام برده شود. لاهوز شش روز فرصت استراحت داد و سپس باید به ترکیه برود تا در یورو 2020 قضاوت کند.

 

 

1606849

 

 

 

لاهوز در واقع دیشب به قله داوری دنیا رسید. او از سوی یوفا داور بازی نهایی لیگ قهرمانان بین سیتی و چلسی معرفی شده بود و یک شب خاطره انگیز را به ثبت رساند. آنقدر خوب داوری کرد که در نهایت نتوانست مانع ریزش اشک هایش شود و از خوشحالی شروع به گریستن کرد.

در این بازی او چند بار به موقع آوانتاز داد و در تنها صحنه جنجالی بازی نیز تصمیمی درست گرفت.

 

 

1606850

 

 

دقیقه 61 برخورد توپ رحیم استرلینگ به شانه جیمز از سوی سیتیزن ها با فریاد پنالتی همراه شد ولی لاهوز دستور به ادامه بازی داد و تصمیم او نیز درست بود به طوری که نیاز به دخالت هرناندز هرناندز و مارتینز مونوئرا  به عنوان داوران وی ای آر هم حس نشد. لاهوز چند بار با دست محل برخورد را به بازیکنان معترض سیتی نشان داد و قاطعیت او چنان بود که حرفش پذیرفته شد.

 

 

1607098

 

 

قضاوت خوب لاهوز مورد توجه یوفا و فیفا قرار گرفته است به طوری که می گویند داوری او در سه سال اخیر بهترین داوری یک بازی فینال بوده است.

 

لاهوز فصل 19-2018 بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان بین آژاکس و تاتنهام را در آمستردام سوت زد؛ دیداری که تاتنهام در دقایق پایانی توانست بازی را 3-3 مساوی کند و به فینال برود. لاهوز در بازی نهایی بین لیورپول و تاتنهام نیز داور چهارم بود.

فصل گذشته او بازی یک هشتم نهایی بین پی اس جی و دورتموند را قضاوت کرد و در نیمه نهایی نیز برتری 0-3 بایرن بر لیون در لیسبون را سوت زد.

 

فصل جاری کمیته داوران یوفا لاهوز را داور بازی بایرن و پی اس جی در یک چهارم نهایی معرفی کرد و همان قضاوت خوب سبب شد تا برای بازی فینال نیز بالاتر از دیگر گزینه ها قرار بگیرد.

 

 

1607099

 

 

لاهوز شش روز دیگر برای اولین بار در رقابت های یورو داوری خواهد کرد. 5 سال پیش کارلوس ولاسکو کاربایو رئیس فعلی کمیته داوران اسپانیا نماینده این کشور در یورو 2016 بود و این بار نوبت به لاهوز رسیده است. او را کارلوس دل سرو، هرناندز هرناندز و مارتینز مونوئرا در این تورنمنت همراهی خواهند کرد.

این سومین حضور لاهوز در یک تورنمنت بزرگ اروپایی و جهانی است. لاهوز پیش از این در المپیک 2016 ریو و نیز جام جهانی 2018(بازی های دانمارک-استرالیا و ایسلند-کرواسی) نیز قضاوت کرده است.

 

 

دیدگاه‌ها