کد خبر : 1758867 | 10 خرداد 1400 ساعت 11:04 | 14.6K بازدید | 0 دیدگاه

برگی از تاریخ

پیکار با هنگ کنگ؛ آغاز خوش فوتبال ایران(عکس)

تیم ملی ایران برای رفتن به مرحله دوم مقدماتی جام جهانی باید در چهار دیدار پیروز شود.آغاز این رقابت همانند 33قبل با هنگ کنگ است .

به گزارش"ورزش سه "، تیم ملی ایران در اولین گام از رقابت های مرحله اول مقدماتی جام جهانی 2022قطر و در مرحله برگشت آن روز پنج شنبه در بحرین  به مصاف هنگ کنگ خواهد رفت . نتایج ایران در دور رفت و کنار کشیدن کره شمالی از ادامه رقابت ها شرط صعود بی قید و شرط ایران در این گروه را چهار پیروزی پیاپی برابر هنگ کنگ،بحرین ،کامبوج و عراق کرده است .شرایطی سخت برای صعود که با حضور ستاره ها و فوق ستاره های ایرانی که این روزها بازیکنان بین المللی و در حد کلاس جهانی شده اند دور از دسترس نیست.


هنگ گنگ برای اولین بار نیست که حریف اول ایران می باشد .آنها 33قبل و در خرداد ماه سال 1367 دررقابت های مقدماتی جام ملتهای آسیا 1988که اتفاقاً آن رقابت ها هم در قطر برگزار می شد در گروه ایران به همراه نپال ،سوریه و کره شمالی قرار داشت و در گام اول با دوگل همانند دور رفت گروه حال حاضر ایران مغلوب ایران شد. مرحوم سیروس قایقران و صمد مرفاوی هر کدام در هر نیمه دو گل زدند تا ایران با شکست سه بر صفر نپال میزبان ،و دو تساوی یک بریک برابر سوریه و صفر بر صفر برابر کره شمالی به عنوان تیم دوم بعد از سوریه به جام ملتهای آسیا صعود کند.


صعود ایران در آن سال با دو پیروزی و دو تساوی به عنوان تیم دوم  به دست آمد . دو تساوی برابر تیم های درجه دوم آسیا و دو پیروزی برابر رقبای ضعیف آن روزها ایران را به جام ملتهای آسیا رساند و ایران در مرحله نهایی جام ملتهای آسیا با شکست چین به مقام سومی آسیا رسید. از آن روزها 33سال گذشته است و در ترکیب حال حاضر ایران تنها وحید امیری است که در آن سال دو ماهگی را سپری می کرد و بقیه بازیکنان در آن روزها به دنیا نیامده بودند. تیم ملی ایران حالا با شرایط سخت تری از آن دوره روبرو است و باید در هر چهار دیدار خود پیروز شود تا هیچ چیز به اما و اگر سپرده نشود.

 

1607282

دیدگاه‌ها