کد خبر : 1758888 | 10 خرداد 1400 ساعت 12:27 | 88.5K بازدید | 3 دیدگاه

بازگشت 40 هزار هوادار به استادیوم

اقدام چینی ها، زنگ خطری برای ایران؟ (عکس)

تیم ملی فوتبال چین در مرحله مقدماتی جام جهانی، با حضور 40 هزار نفر از تماشاگرانش، با نتیجه پر گل 7 بر صفر از سد تیم ملی گوام گذشت.

اقدام چینی ها، زنگ خطری برای ایران؟ (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 و جام ملت های آسیا، از روز گذشته آغاز شد و تیم ملی چین که میزبانی گروه نخست این رقابت ها را برعهده دارد، در شهر سوژو از استان جیانگ سو شرقی میزبان گوام بود.


در این مسابقه، شاگردان تای لی موفق شدند با نتیجه پر گل 7 بر صفر گوام را شکست داده و به رده دوم جدول رده بندی صعود کنند. در این بازی چینی ها از حضور بازیکنان تغییر تابعیت یافته ای همچون آلان کاروالیو برزیلی مهاجم بیجینگ گوان، الکیسون دیگر بازیکن برزیلی که عضو باشگاه گوانگژو است، استفاده کردند.

 

1607330


وو لی بازیکن مطرح چینی ها که عضو باشگاه اسپانیول اسپانیاست، در این بازی 2 گل برای تیم ملی کشورش به ثمر رساند. آلان کاروالیو نیز که از ابتدای نیمه دوم به میدان آمد، 2 گل برای چینی ها به ثمر رساند و الکیسون هم یک گل وارد دروازه گوام کرد.


نکته جالب توجه و عجیب درخصوص این بازی، حضور حداکثری هواداران چینی در استادیوم بود. این بازی که در ورزشگاه تیانهی گوانگژو برگزار شد، با حضور 40 هزار نفر از هواداران چینی در این استادیوم که ظرفیتی 55 هزار نفری دارد، به انجام رسید.

 

1607331


این در شرایطی است که به دلیل شرایط کرونایی و اینکه خود کشور چین به عنوان مبدأ این بیماری شناخته می شود، حضور این تعداد از تماشاگران در ورزشگاه غیرمنتظره و عجیب بود. مسئولین فدراسیون این کشور با این اقدام شگفت آور، نزدیک به 75 درصد از ظرفیت استادیوم را به تماشاگران چینی اختصاص دادند در حالیکه در اروپا و سایر کشورها، درصد حضور هواداران در ورزشگاه ها بسیار کمتر از این عدد است.


از سوی دیگر، تیم های ملی سوریه و مالدیو دیگر همگروهی های چینی‌ها به دلیل چیزی که حباب کرونا شناخته می‌شود ، هنوز موفق نشده اند که وارد این کشور شوند. دولت چین به دلیل شرایط قرنطینه تاکنون مجوز حضور این دو تیم در خاک این کشور برای برگزاری ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی را صادر نکرده است.

 

1607328


اخبار و شایعاتی نیز مطرح شده است که دیدار مالدیو و سوریه که زمان انجام آن در تاریخ 17 خرداد است، ممکن است در کشور امارات برگزار شود تا چینی ها از این بابت کمی زمان خریده و مشکلات و موانع حضور این دو تیم در خاک این کشور را رفع و رجوع کنند که این مسئله وضعیت عجیب و غریب این گروه را پیچیده تر می کند.


اقدام دولت چین مبنی بر حضور 75 درصد از ظرفیت استادیوم با هواداران این تیم، حدس و گمانه زنی هایی درخصوص برگزاری دیدارهای سایر گروه ها از جمله بازی های ایران با حضور طرفداران را به وجود آورد. اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه بحرین که میزبانی گروه C را برعهده دارد، قصد دارد مجوز حضور تماشاگرانش را در این مسابقات کسب کند.

 

1607327


البته وضعیت اپیدمی ویروس کرونا در بحرین در شرایط خوبی قرار ندارد و قرنطینه در برخی از شهرهای این کشور برقرار شده است و این مانع بزرگی بر سر راه حضور طرفداران بحرینی در استادیوم است.


تیم ملی ایران باید در تاریخ های 13 و 17 خرداد به مصاف تیم های ملی هنگ کنگ و بحرین برود. باید دید تا روز برگزاری این بازی ها چه تصمیمی درخصوص حضور احتمالی هواداران بحرینی در ورزشگاه گرفته می شود.

 

1607326

دیدگاه‌ها