کد خبر : 1758978 | 10 خرداد 1400 ساعت 19:20 | 12.7K بازدید | 0 دیدگاه

اعزام کارگروه ویژه به دبی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا

تغییر میزبانی، فوتبال چین را به هم ریخت

با تغییر میزبانی رقابت های گروه نخست مقدماتی جام جهانی، برنامه سوپرلیگ چین به هم خورد.

تغییر میزبانی، فوتبال چین را به هم ریخت

به گزارش "ورزش سه"، پس از اینکه دولت چین مجوز حضور تیم های ملی سوریه و مالدیو در این کشور را به دلیل شرایط اپیدمی کرونا صادر نکرد، کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی گروه نخست را از چینی ها گرفت و قرار است دیدارهای باقیمانده این گروه در کشور امارات برگزار می شود. 


به همین دلیل، فدراسیون فوتبال چین امروز یک جلسه توجیهی رسانه ای برای بحث در مورد موضوعات مرتبط مانند 40 مسابقه در سطوح بالای فوتبال این کشور را در مرکز اتحادیه ملی فوتبال برگزار کرد. این جلسه به دلیل نگرانی های موجود به خاطر سفر تیم ملی این کشور به دبی صورت گرفته است. 


یک مقام مسئول در فدراسیون فوتبال چین گفت: اکنون ما پروازهای چارتر را به سرعت تنظیم می کنیم. نه فقط برای تیم ملی خود، بلکه برای برخی از مسئولان مسابقات که در این سفر حضور دارند. برنامه اولیه ما این است که یک پرواز به مقصد دبی را در شب 2 ژوئن ترتیب دهیم.


وی گفت: همانطور که می دانید، مراحل پروازهای چارتر به طول می انجامد ولی سعی ما بر این است که ابتدا در 2 ژوئن یا حداکثر با تاخیر یک روزه این پرواز انجام شود. بقیه برنامه ها قطعاً تنظیم می شود و هنوز با AFC درخصوص زمان برگزاری بازی ها در حال مذاکره هستیم و AFC نیز پس از مذاکره، به دنبال مکاتبه با فیفا برای تصویب آن خواهد بود.


این مقام مسئول در فدراسیون چین درخصوص تأثیر لغو میزبانی این کشور بر سوپرلیگ چین نیز گفت: از آنجا که 40 مسابقه در سطوح بالای فوتبال چین در مکان های مختلف انجام می شود، این تغییر میزبانی باید در سوپرلیگ چین تأثیر بگذارد. پس از رفتن ملی پوشان و مقام های مسئول به دبی، اولین کار رعایت مقررات پیشگیری از اپیدمی دبی است.


وی گفت: اتحادیه فوتبال چین همچنین یک گروه کاری ارسال خواهد کرد تا از ایمنی تیم ملی در برابر شیوع بیماری اطمینان حاصل کند. پس از بازگشت به کشور چین، ما همچنین مقررات پیشگیری از اپیدمی کشورمان را رعایت خواهیم کرد. زمان مسابقات فعلی و زمان بازگشت تیم هنوز نامشخص است، اما احتمال زیادی وجود دارد که روی ترتیب برگزاری سوپرلیگ چین تأثیر بگذارد.


او در پایان گفت:  دیروز اولین بازی تیم ملی چین پس از یک سال و نیم بود. همانطور که می بینید، نگاه کلی به تیم بسیار خوب است. این بازی ها به طور ناگهانی به دبی منتقل شد و معتقدم ما هنوز اعتماد زیادی به کادرفنی و بازیکنان داریم و می توانیم نتایج لازم را به دست آوریم.


پس از اینکه کشور چین میزبانی این گروه را بر عهده گرفت، بلیط های مسابقات این کشور نیز به فروش گذاشته شد. فدراسیون فوتبال این کشور در مورد بازپرداخت بلیط هایی که هواداران قبلاً خریداری کرده اند اعلام کرد که وب سایت رسمی اتحادیه فوتبال در این خصوص اعلامیه های مربوطه را صادر می کند.

دیدگاه‌ها