کد خبر : 1759017 | 10 خرداد 1400 ساعت 21:52 | 78.7K بازدید | 0 دیدگاه

خاطره ای که برای ایرانی ها زنده شد

نسخه آلمانی اشکان دژاگه پیدا شد (عکس)

یک بازیکن دورگه آلمانی- ژاپنی به اردوی تیم ملی زیر ۲۱ سال آلمان دعوت شده است

نسخه آلمانی اشکان دژاگه پیدا شد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، اتحادیه فوتبال آلمان روز یکشنبه اعلام کرد شینتا اپلکمپ برای دیدار یک چهارم نهایی رقابت‌های زیر 21 سال قهرمانی اروپا به اردوی مانشافت اضافه خواهد شد. در واقع این تصمیم وقتی اتخاذ شد که یکی از بازیکنان آلمان دچار مصدومیت شد و به همین خاطر اپلکمپ جای او را گرفت.

 

جانی سرا، بازیکن 23 ساله هولشتاین کیل، پیش از این دیدار پلی آف بوندسلیگا در مقابل کلن را به دلیل مصدومیت از دست داده بود و آسیب‌دیدگی ادامه‌دار او به یک توفیق اجباری برای شینتا اپلکمپ تبدیل شد تا او به اردوی تیم ملی زیر 21 سال آلمان ملحق شود.

 

 

1607528

 

 

اپلکمپ یک بازیکن متولد توکیو به حساب می‌آید که این فصل در دسته دوم فوتبال آلمان طی 21 بازی برای دوسلدورف 6 بار گلزنی کرد.
این بازیکن دورگه آلمانی ژاپنی بعد از دعوت به اردوی تیم ملی آلمان گفت: "حضور در دور آخر رقابت‌ها بسیار هیجان انگیز است. من مرحله گروهی را از تلویزیون تماشا کرد و حالا در کنار بچه‌ها هستم."

 

باشگاه اپلکمپ نیز به این اتفاق کاملا افتخار می‌کند چرا که مدیر ورزشی دوسلدورف در این باره می گوید: "ما به پیشرفت شینتا در این فصل بسیار افتخار می کنیم. این دعوت به تیم ملی نشان می دهد که او در چند ماه گذشته چقدر پیشرفت کرده است."

 

این اولین حضور اپلکمپ در اردوی آماده سازی تیم ملی زیر 21 سال آلمان محسوب نمی شود. با این حال اکنون این فرصت به او دست داده تا اولین بازی خود را در رقابت‌های قهرمانی اروپا انجام دهد.

 

گفتنی است تیم ملی زیر 21 سال آلمان از ساعاتی دیگر در دیدار نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی اروپا به مصاف دانمارک خواهد رفت. این تیم همچنین با توجه به قابلیت های بالای خود یکی از مدعیان قهرمانی مسابقات محسوب می‌شود.

 

اما شاید برخورد با چنین اتفاقی برای ما ایرانی ها خیلی اتفاق جدیدی نباشد. در طول سال‌های گذشته و به خصوص در زمان حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت ایران بارها شاهد این موضوع بوده ایم که بازیکنان دو رگه به تیم ملی دعوت شده و اتفاقاً نمایش های فوق العاده ای از خود ارائه داده اند.

 

 

1607526

 

 

شاید مهم ترین مثال برای ما ایرانی‌ها در این باره به حضور اشکان دژاگه در تیم ملی برگردد؛ جایی که او حدود 10 سال پیش اولین بازی خود را با لباس تیم ملی ایران مقابل قطر انجام داد و اتفاقاً در اولین تجربه خود دو بار هم گلزنی کرد. اشکان سالها در لباس تیم ملی ایران درخشید و ثابت شد که این انتخاب او هم برای خودش و هم برای ایران یک اتفاق فوق العاده مثبت بوده است.

دیدگاه‌ها