کد خبر : 1759202 | 11 خرداد 1400 ساعت 20:24 | 6.7K بازدید | 0 دیدگاه

کرونا، بازی دوستانه ژاپنی ها را لغو کرد

بازی دوستانه تیم های ملی ژاپن و جامائیکا پس از بروز مشکلات ناشی از آزمایشات COVID-19، قبل از پرواز هواپیمای جامائیکایی ها لغو شد.

کرونا، بازی دوستانه ژاپنی ها را لغو کرد

به گزارش "ورزش سه"، دیدار دوستانه تیم های ملی ژاپن و جامائیکا که قرار بود روز پنج شنبه برگزار شود، به دلیل مشکلات ناشی از آزمایشات ویروس کرونا، لغو شد. فدراسیون فوتبال ژاپن با صدور بیانیه ای اعلام کرد که بازیکنان حریف نتوانستند به سرزمین سامورایی ها سفر کنند.


طبق گفته کوزو تاشیما رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن، پس از رد گواهینامه های تست منفی بازیکنان جامائیکا توسط سازمان هواپیمایی، هشت بازیکن از 10 بازیکن جامائیکایی مستقر در اروپا از سوار شدن به هواپیمای مستقر در فرودگاه بین المللی اسکیپول آمستردام منع شدند. دو بازیکنی که تست آنها مورد تایید قرار گرفت، در کنار هم تیمی هایشان ماندند.


روزنامه Gleaner جامائیکا گزارش داد که چندین بازیکن با استفاده از نمونه گیری بر روی دهان و سوراخ های بینی آزمایش شده اند. ژاپن مسافران ورودی را ملزم می کند تا نتایج آزمایشات انجام شده با استفاده از سواپ (نمونه گیری) بینی یا بزاق را ارائه دهند.

 

1607804


گروه دوم متشکل از 10 بازیکن و کارکنان تیم که قرار بود از ایالات متحده راهی ژاپن شوند، پس از انجام تست های PCR در همان مکان تحت دستورالعمل های صادر شده توسط فدراسیون فوتبال ژاپن، قادر به پرواز به این کشور بودند. تاشیما نتوانست تأیید کند که آیا فدراسیون فوتبال جامائیکا از دستورالعمل های فدراسیون فوتبال ژاپن در رابطه با بازیکنان مستقر در اروپا پیروی کرده است یا خیر.


طبق قوانینی که بین فدراسیون فوتبال ژاپن و دولت این کشور وضع شده است، بازیکنانی که در مسابقات بین المللی شرکت می کنند به شرطی مجاز به ترک دوره قرنطینه دو هفته ای هستند که تست COVID-19 آنها قبل از پرواز و همچنین آزمایش هایی که در سه روز متوالی پس از حضور در ژاپن از آنها به عمل می آید، منفی باشد. 


بازیکنان جامائیکا برای انجام آزمایش های تست کرونا در روزهای سه شنبه ، چهارشنبه و پنجشنبه مجبور بودند تا دوشنبه شب وارد ژاپن شوند. تاشیما گفت که فدراسیون فوتبال این کشور قبل از تصمیم به لغو مسابقه، هماهنگی برای تدارک یک پرواز چارتر را در نظر گرفته بود و در پایان اعلام کرد که این فدراسیون می خواهد به مقررات دولت احترام بگذارد.


بدین ترتیب و با لغو دیدار دوستانه سامورایی ها، آنها در دیدار تدارکاتی دیگری به مصاف تیم زیر 24 ساله های ژاپن خواهند رفت. ژاپن با کسب 18 امتیاز از 6 بازی در صدر گروه F مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قرار دارد.

دیدگاه‌ها