کد خبر : 1759247 | 12 خرداد 1400 ساعت 00:50 | 3.3K بازدید | 0 دیدگاه

گلستانه: فیتنس باید توسط متخصصش اداره شود

حسن گلستانه که به عنوان اولین مدال آور فیتنس در سطح بین المللی شناخته می شود، امیدوار است این رشته به دست افرادی اداره شود که در آن تخصص دارند.

حسن گلستانه در گفت و گو با "ورزش سه"، گفت: یک ماه پیش اولین مسابقه فیتنس در ایران برگزار شد که بنده هم داورش بودم؛ به هرحال نواقصی بود که در همه مسابقاتی که برای بار اول برگزار می‌شود هست. ولی فکر می‌کنم اگر فیتنس به دست گروهی که به آن اشراف دارند، اداره شود، مسابقات با کیفیت بهتری برگزار خواهد شد و البته در مجموع هم مسابقات و برگزاری اش به خوبی پیش رفت.


گلستانه در مورد افتخاراتی که در فیتنس کسب کرده و شرایط کنونی این رشته ادامه داد: به شخصه اولین همایش فیتنس را برای معرفی این رشته در ایران در سال ۱۳۸۸ با توجه به مخالفت هایی که از سمت فدراسیون و جاهای دیگر بود در زمان آقای پورعلی فرد برگزار کردم. تمام افراد فدراسیون را دعوت  کردم و عکسها  و مستنداتش موجود است و به این روش ما ورزش فیتنس را به مردم شناساندیم و بعد از آن اعزام به فدراسیون جهانی فیتنس داشتیم که از سال ۲۰۱۴ آغاز شد و تا سال ۲۰۱۷ ادامه داشت. یک سال هم بهترین مربی بین تیم‌های اعزامی شدم و اولین آیین‌نامه فیتنس را در ایران نگارش کردم و در این رشته اولین مدال آور ایران شدم و در حال حاضر هم نماینده رسمی فدراسیون بین المللی فیتنس در ایران و ارمنستان هستم.

 

1584081

 

گلستانه در مورد وضعیت تیم ملی گفت: تیم ملی که شکل خودش را گرفته و تمرینات توسط فدراسیون صورت می‌گیرد، اما هنوز مربی ندارد. پیج های ورزشی در صفحات مجازی سعی دارند که یکسری از افراد را به ورزش فیتنس به نوعی مرتبط کنند و این اصلا خوب نیست؛ چون کسی که سکان‌دار  تیم ملی می‌شود به عنوان نماینده ایران می‌خواهد در مسابقات شرکت کند و باید یکسری شرایط را دارا باشد. برای مثال کسی که سابقه بردن تیم به مسابقات برون مرزی را داشته باشد و بتواند زبان انگلیسی را به خوبی صحبت کند و از همه مهمتر به قوانین فیتنس در سطح بین المللی آگاه باشد البته گزینه‌هایی که تا الان معرفی شده‌اند می‌توان گفت تقریبا هیچ کدام از این آیتم ها را ندارند و یا شاید یکی از آنها را داشته باشند و متاسفانه وضعیت سرمربیگری تیم ملی فعلا معلق است.

 

قهرمان فیتنس در مورد اینکه برای مربیگری با او صحبت شده یا خیر گفت: خیلی از دوستان به من می‌گویند تو در فیتنس اولین کسی هستی که قدم در مسیر حرفه ای گذاشتی و باید اکنون از تو و تجارب تو استفاده شود ولی خب با من صحبتی نشده و به هر حال این تصمیم گیری به عهده فدراسیون و دکتر سلطانی است و همه به نوعی پیگیر این قضیه هستند و باید ببینیم چه اتفاقی می افتد.

 

گلستانه در مورد مسابقات فیتنس که برای اولین بار در ایران در ماه گذشته برگزار شد توضیح داد: شخصی که این مسابقات را برگزار می کرد شاید تجربه لازم را نداشت و به هر حال نقاط ضعفی بود اما زحمات بسیاری کشید که جا دارد از ایشان تشکر کنم، ما هم بیشتر صحبت مان مبنی بر این بود که در برگزاری مسابقه عجله نشود و من معتقدم بحث زیرساخت فیتنس در ایران باید کاملا نهادینه شود که بتوانیم اول فیتنس را به مردم بشناسیم و آموزش دهیم و بعدا به سمت  برگزاری مسابقات و بعد قهرمانی به برویم ولی متاسفانه برعکس شد. ولی من ناراحت نیستم و حتی خوشحالم زیر را به نوعی به آرزوی چند سال اخیرم که برگزاری مسابقه بود رسیدم. ولی خیلی باکیفیت تر از این جا داشت که برگزار شود و امیدواریم که مراحل بعدی بهتر شود و روند بهتری را پیش بگیرد.

 

1607899


وی که به عنوان اولین داور بین‌المللی در مسابقات فیتنس حضور داشت در این خصوص گفت:  سکان داری داوری با آقای جبلی بود که او رئیس کمیته داوران و نماینده کمیته داوران جهانی در ایران است و ما در بحث داوری شرکت کردیم و مسابقه هم خوب بود. یک مقدار ذهنیت ها در داوری به سمت رشته های دیگر است چون بار اول بود که مسابقات برگزار می‌شد و یک سری نواقص وجود داشت. زمان خیلی زیادی گذاشتیم دو روز تمام در مسابقات حاضر بودیم و روز دوم ساعت ۱۲ شب از سالن مسابقه بیرون آمدیم. داوری در حضور آقای پاول فیل برن رئیس کمیته داوران جهان و در واقع ریاست فدراسیون جهانی Ifbb آقای رافائل سانتوخا برگزار شد و از این جهت اهمیت بسیار بالایی داشت.

 

دیدگاه‌ها