کد خبر : 1759286 | 12 خرداد 1400 ساعت 10:49 | 3.8K بازدید | 1 دیدگاه

حضور احسان در المپیک بسته به نظر پزشک است

صیامی: اگر به حدادی توجه نمی‌کردیم، نقد می‌شدیم

رئیس فدراسیون دوومیدانی می‌گوید متخصصان پزشکی در مورد شرایط جسمی احسان حدادی و حضور یا غیبت او در المپیک توکیو نظر می‌دهند.

صیامی: اگر به حدادی توجه نمی‌کردیم، نقد می‌شدیم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، احسان حدادی، قهرمان پرتاب دیسک آسیا در حالی که حدود دو ماه تا المپیک توکیو باقی مانده، از ناحیه دیسک کمر دچار مشکل شده است. در ویدئویی که فدراسیون دوومیدانی روز گذشته، ۱۱ خرداد منتشر کرد، یک پزشک در مورد حدادی می‌گوید: "وضعیت بدتر از چیزی است که حس می‌کند." همین موضوع احتمال عدم آمادگی یا حتی عدم حضورش در بازی‌های توکیو را پررنگ‌تر کرده است.

هاشم صیامی در مورد وضعیت آسیب‌دیدگی حدادی به ایسنا گفت: نمی‌توانم بگویم وضعیت جسمی او خوب یا بد است چون متخصصان پزشکی بحث درمان و شرایط جسمی ورزشکار را بررسی می‌کنند. ما هم درباره تمام موضوعاتی که اتفاق می‌افتد روشنگری می‌کنیم تا رسانه‌ها و مردم در جریان باشند اما بحث‌های پزشکی را کمیته پزشکی فدراسیون و فدراسیون پزشکی ورزشی دنبال می‌کنند.

 

او افزود: طبق اطلاعاتی که داریم، احسان فیزیوتراپی می‌کند و تمریناتش را انجام می‌دهد اما برای اینکه شدت آسیب دیدگی‌اش بیشتر نشود به خودش فشار نمی‌آورد. برای او بلیت گرفته‌ایم و نیمه دوم خرداد به ایران برمی‌گردد.

صیامی در ادامه بیان کرد: تمام تلاش خود را می‌کنیم که در المپیک حضور پیدا کند اما متخصصان باید بگویند که می‌تواند پرتاب کند یا نه. فدراسیون وظیفه دارد شرایط اردویی و مربی را برای او مهیا کند که این کار را به نحو احسن انجام داده‌است اما آسیب دیدگی و مشکلات جسمی دست ورزشکار نیست.  

 

رئیس فدراسیون دوومیدانی با بیان اینکه "وظیفه داشتیم برای حدادی هزینه کنیم و این کار را انجام دادیم،" تاکید کرد: اگر حمایت نمی‌کردیم، اول از همه خبرگزاری‌ها ما را متهم به بی‌توجهی می‌کردند. آسیب جزو مسائل اجتناب‌ناپذیر ورزش است اما وظیفه انسانی، اخلاقی و ملی ماست که از کسی که افتخارات زیادی برایمان کسب کرده حمایت کنیم. علت آسیب دیدگی حدادی تمرینات سختی است که برای بالا بردن پرچم ایران در میادین مختلف انجام داده است. باید برایش آرزوی سلامتی کنیم. همه چیز به مدال و قهرمانی ختم نمی‌شود. او دینش را به کشور ادا کرده و امروز به عنوان یک شهروند ایرانی ناراحتم جوانی که بارها پرچم کشور را بالا برده، به خاطر سختی‌هایی که کشیده دچار مشکل شده است.

دیدگاه‌ها