کد خبر : 1759411 | 12 خرداد 1400 ساعت 20:40 | 65.5K بازدید | 2 دیدگاه

ستاره ای جهانی تبار و رکوردشکن

پنج نکته‌ای که درباره ستاره‌جدید رئال‌مادرید نمی‌دانید

طی روزهای گذشته انتقال داوید آلابا به رئال مادرید قطعی شد.

پنج نکته‌ای که درباره ستاره‌جدید رئال‌مادرید نمی‌دانید

به گزارش "ورزش سه"، داوید آلابا به جدیدترین ستاره رئال مادرید تبدیل شده و پس از پشت سر گذاشتن یک دوره طولانی در بایرن‌مونیخ لالیگا را به عنوان چالش جدید خود انتخاب کرده است. رئال مادرید این بازیکن را به شکل آزاد در اختیار گرفته است. همچنین می‌توان گفت که ستاره اتریشی یک بازیکن همه کاره است چرا که می‌تواند در پست‌های مختلفی از جمله به عنوان مدافع یا هافبک دفاعی به میدان برود.

 

در اینجا قصد داریم به پنج نکته که شاید درباره ستاره جدید رئال مادرید ندانید اشاره کنیم.

 

اولین رکورد شکنی دراتریش و پیش از حضور در باشگاه بزرگسالان بایرن
آلابا که متولد وین است تا به اینجا حدود 80 بازی در ترکیب تیم ملی اتریش انجام داده است. اما فاصله زیادی با زمانی که او اولین بازی خود را با پیراهن تیم ملی اتریش انجام داد، وجود دارد؛ جایی که آلابا در سن 17 سال و سه ماه و 20 روزگی اولین بازی خود را انجام داد. اولین تجربه او در رقابت های مقدماتی جام جهانی مقابل فرانسه بود و آلابا به شکلی باورنکردنی پیش از حضور جدی در عرصه باشگاهی این مهم را رقم زد. آلابا در آن زمان هنوز برای تیم دوم بایرن مونیخ به میدان می رفت اما استعداد او به اندازه ای بود که در آن سن به تیم ملی دعوت شود و اولین بازی خود را برای اتریش انجام دهد. او جوان‌ترین بازیکن تاریخ اتریش بوده و هست.

 

 

1608099

 

 

تاثیرگذاری فوری در بایرن مونیخ
پس از اولین بازی برای تیم ملی اتریش، آلابا چهار ماه بعد رکورد جوان ترین بازیکن تاریخ باشگاه را شکست و در 17 سال و 7 ماه و 17 روزگی برای باواریایی ها به میدان رفت. علاوه بر این او یک تاثیرگذاری سریع در بایرن داشت و در اولین بازی خود برای این تیم زمینه ساز گلزنی فرانک ریبری شد.

 

حضور در یک خانواده جهانی تبار
جورج آلابا، پدر داوید، در نوع خود داستانی باورنکردنی دارد. شاهزاده ای از ایالت اوگون در نیجریه؛ جورج برای تحصیل در رشته اقتصاد به وین نقل مکان کرد. در پایتخت اتریش او قبل از شروع فعالیت موسیقی به اولین سرباز سیاهپوست گارد ارتش اتریش تبدیل شد. جینا، مادر داوید، اهل فیلیپین است و ستاره کنونی رئال همواره با پرچم هایی بر روی کفش های خود از ملیت والدینش، به آن ها ادای احترام می کند.  اگر این کافی نبود ،خواهرش رز آلابا هم نوازنده ای است که آهنگ های فوق العاده ای از خود به جا گذاشته است.

 

 

1608100

 

 

حضور کوتاه مدت در هوفنهایم
همه داوید آلابا را با نام بایرن مونیخ می شناسند اما جالب است بدانید که او یک دوره کوتاه را در هوفنهایم نیز پشت سر گذاشته است. در نیمه دوم فصل 11-2010 او شش ماه را در مدرسه فوتبال هوفنهایم سپری کرد و چیزهای زیادی در آن جا آموخت. موضوعی که باعث شد او هنگام بازگشت به بایرن یک دهه حضور قدرتمند در این تیم داشته باشد.

 

پنالتی مهم در برابر رئال مادرید
آلابا باشگاه جدید خود را به خوبی می شناسد زیرا در طول دوران حرفه ای خود در لیگ قهرمانان اروپا هفت بار با رئال مادرید روبرو شده است.  اولین مورد در نیمه نهایی 2011/12 بود؛ زمانی که او هنوز یک نوجوان بود و داوطلب شد که اولین ضربه را در پنالتی ها بزند. آلابا در پیروزی بایرن در سانتیاگو برنابئو موفق شد اولین پنالتی را وارد دروازه ایکر کاسیاس بکند.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا
This Content Is Provided By LaLiga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها