کد خبر : 1759511 | 13 خرداد 1400 ساعت 13:10 | 146.2K بازدید | 86 دیدگاه

11 بازیکن از میان خیل ستاره‌ها

ترکیب احتمالی تیم ملی در بازی با هنگ کنگ

تیم ملی در برابر هنگ کنگ با چهره تهاجمی به میدان خواهد آمد به این خاطر که برای صعود به دور بعدی بازی های مقدماتی نیازمند پیروزی در هر چهار دیدار است.

ترکیب احتمالی تیم ملی در بازی با هنگ کنگ

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی در دو بازی گذشته به بحرین و عراق باخت و حالا باید 4 دیدار باقی مانده را با پیروزی پشت سر بگذارد. احتمالا اسکوچیچ تیم ملی را با آرایش 2-4-4 به میدان می فرستد که این آرایش در زمان حمله به 2-4-4 لوزی و در زمان دفاع به 2-4-4 خطی تبدیل خواهد شد.

 

مرد شماره یک تیم ملی مشخص است. علیرضا بیرانوند. او به واسطه تجربیاتی که دارد و اینکه در گذشته هم مرد شماره یک تیم ملی بوده در منامه هم در چارچوب دروازه تیم ملی قرار خواهد گرفت.


تیم ملی در دفاع راست دانیال اسماعیلی فرد – صادق محرمی و سیامک نعمتی را دارد. قابل پیش بینی نیست کدام یک از این سه مدافع در ترکیب ثابت تیم ملی قرار خواهند گرفت. اما شاید دعوت از سیامک نعمتی دارای یک پیام مهم باشد که اسکوچیچ از دعوت قبلی ها به اطمینان خاطر قطعی دست پیدا نکرده است. اما با این حال نمی شود به طور قطعی از بازی سیامک نعمتی در این پست خبر داد. اسکوچیچ برای بازی در این پست رامین رضاییان را هم داشت که او را دعوت نکرد که اگر دعوت می کرد می شد حدس زد که او نفر اول این پست خواهد بود.


  در دفاع چپ از بازی های قبلی تیم ملی این طور پیداست که میلاد محمدی در اولویت است. این به خاطر اعتقاد اسکوچیچ است. کارلوس کی روش هم چنین دیدگاهی را داشت. هر چند  دراین پست وحید امیری را هم داریم. میلاد محمدی به دلیل سرعت قابل ملاحظه ای که دارد برای بازی در اولویت قرار گرفته است. در دفاع میانی مرتضی پورعلی گنجی محروم است. محمد حسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده بازی خواهند کرد. آنها در پرسپولیس بارها و بارها کنار هم بازی کرده اند. هر کس دیگری هم جای اسکوچیچ بود این دو را به دیگر مدافعان حاضر در اردوی تیم ملی ترجیح می داد.

 

و اما می رسیم به خط هافبک. جایی که تردیدها و ابهام ها درباره آن زیاد است. تیم ملی در این پست با ترافیک بازیکن روبرو است. سعید عزت الهی در اوج آمادگی قرار دارد و ارایه گر بازی های خوبی برای تیم دانمارکی بوده. او به دلیل استایل خاص بدنی در زمان کارلوس کی روش در جلوی خط دفاعی به میدان می رفت و به نظر می رسد گزینه خوبی برای قرار گرفتن در راس عقب است.

 

راس جلوی لوزی کدام بازیکن خواهد بود؟ احسان حاج صفی کاپیتان تیم ملی یا احمد نورالهی. اسکوچیچ در اردوهای قبلی به خوبی نشان داد علاقه ویژه ای به سبک بازی احمد نورالهی دارد. بنابراین دور از ذهن نیست احمد نورالهی در زمان دفاع در کنار سعید عزت الهی قرار بگیرد. البته این یک پیش بینی است. شاید هم در جلوی خط دفاعی و به هنگام دفاع شاهد بازی سعید عزت الهی و احسان حاج صفی باشیم. تیم ملی در این پست چند بازیکن دیگر در اردوی تیم ملی دارد. از جمله کمال کامیابی نیا. البته اتفاق محتمل این است که کاپیتان احساج صفی در کنار سعید عزت الهی یا احمد نورالهی بازی کند و شاید بازیکنی که بیرون می نشیند سعید عزت الهی باشد و احمد نورالهی به جای او در کنار احسان حاج صفی بازی کند.

 

در کناره ها قابل پیش بینی است اسکوچیچ به باتجربه ها میدان دهد. علیرضا جهانبخش در جناح راست خط هافبک. در جناج چپ خط دفاعی به نظر می رسد علی قلی زاده یا وحید امیری  بازی خواهند کرد. حضور این دو بازیکن در کناره ها کمک خواهد کرد از کناره ها به تیم خوبی تبدیل شویم. ضمن اینکه این دو در کار دفاعی هم به تیم ملی کمک می کنند چون توان بدنی خوبی دارند و بارها و بارها نشان داده اند هم در دفاع به تیم ملی کمک می کنند و هم در حمله.

 

مهدی طارمی و سردار آزمون در بازی های اخیر تیم ملی زوج خط حمله بوده اند. کریم انصاری فرد و کاوه رضایی هم می توانند زوج خوبی در خط حمله تیم  ملی باشند به خصوص که اسکوچیچ نشان داده به سبک بازی کاوه رضایی هم اعتقاد خاصی دارد. اما همان طور که اشاره شد تصور می شود اسکوچیچ بازی را با سردار آزمون و مهدی طارمی شروع کند و مهدی قایدی، کریم انصاری فرد و کاوه رضایی حتی ممکن است به عنوان هافبک کناری وارد ترکیب تیم ملی شوند.

 

نکته مهم اینکه احتمالا تیم ملی از هر 5 تعویض خود استفاده خواهد کرد بخصوص اگر زود در این بازی به گل برسیم . دیدار بعدی ایران با بحرین است و انعطاف  و تعدد بازیکنان خوب ما این فرصت را به اسکوچیچ خواهد داد تا به نفرات اصلی فشار بیش از حد وارد نکند.


شما هم می‌توانید ترکیب تیم ملی را حدس بزنید.


کدام 11 نفر مقابل هنگ کنگ؟

دیدگاه‌ها