کد خبر : 1759600 | 13 خرداد 1400 ساعت 22:10 | 34.7K بازدید | 0 دیدگاه

واکنش وب سایت AFC به برتری شاگردان اسکوچیچ

بازگشت ایران به کورس مسابقات مقدماتی جام جهانی

وب سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با تمجید از عملکرد ایران در برابر هنگ کنگ، از بازگشت ایران به کورس مسابقات خبر داد.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران در یک بازی کاملا برتر و مالکانه، موفق شد با نتیجه سه بر یک از سد هنگ کنگ عبور کرده و به صورت موقت و تا پیش از برگزاری بازی بحرین و کامبوج به رده دوم جدول رده بندی صعود کرد ولی پس از پیروزی میزبان مقابل حریف قعر جدولی، شاگردان اسکوچیچ مجددا با یک بازی کمتر به رده سوم بازگشتند تا دیدار حساس بعدی میان دو تیم، تکلیف تیم دوم گروه را مشخص کند.

 

 

1608515

 

 


تیم ملی ایران که با ارائه یک بازی خوب در حمله بارها به روی دروازه حریف موقعیت خلق کرد، سه بار در باز کردن دروازه هنگ کنگ موفق عمل کرد و شانس رسیدن به گل های بیشتر را نیز داشت ولی با بدشانسی این موقعیت ها به هدر رفتند. ملی پوشان در خط دفاعی نیز عملکرد خوب و قابل توجهی داشتند و اجازه خودنمایی به حریف را ندادند و تنها با یک غافلگیری در یک صحنه، دروازه خود را باز شده دیدند.


کریم انصاری فرد که بارها از او به عنوان اسلحه پنهان اسکوچیچ یاد شده است، همچون دیدارهای گذشته به عنوان بازیکن جایگزین به زمین مسابقه آمد و موفق به گلزنی شد. کریم که به دلیل حضور آزمون و طارمی به مهاجم سوم ایران تبدیل شده است، همواره در بازی هایی که در نیمه دوم به میدان آمده است، با انگیزه و پرتلاش بوده و در برابر هنگ کنگ نیز موفق به گلزنی شد.


وب سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با بازتاب پیروزی تیم ملی ایران در برابر هنگ کنگ، این برتری را مهم قلمداد کرده و نوشت که شاگردان دراگان اسکوچیچ با کسب این سه امتیاز، به کورس مسابقات بازگشته اند و رقابت در گروه سوم بیش از پیش حساس شد.

 

 

1608514

 


وب سایت AFC در این خصوص نوشته است: ایران با پیروزی حساس 3-1 مقابل هنگ کنگ در ورزشگاه شیخ علی بن محمد آل خلیفه در المحرق و در چارچوب دیداری از گروه C مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت های آسیا 2023 چین، امیدهای خود را زنده کرد.


این یک پیروزی مهم برای ایران بود چون قبل از اینکه رقابت های مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا به دلیل همه گیری بیماری COVID-19 متوقف شود، دو شکست های پی در پی مقابل عراق و بحرین را متحمل شده بود.


این پیروزی ایران را به امتیاز نهم رساند و آنها در سایه صدرنشینان گروه یعنی عراق و بحرین باقی ماندند و ایرانی ها در روز دوشنبه و در دیداری رو در رو به مصاف بحرین می روند که سرنوشت گروه را تعیین می کند.


ایران که نیاز فراوانی به کسب پیروزی داشت، از همان دقایق ابتدایی فشار زیادی به روی دروازه حریف وارد کرد و دروازه بان هنگ کنگ یاپ هانگ فای را مجبور به چندین واکنش کرد.

 

 

1608498

 


سردار آزمون که به زنیت سن پترزبورگ برای کسب سومین قهرمانی پیاپی در لیگ برتر روسیه کمک کرده بود، چندین بار به درون محوطه جریمه توپ هایی را ارسال کرد اما کسی از بازیکنان ایران برای استفاده از این فرصت ها در آن نقطه حضور نداشت.


پافشاری ایران سرانجام در دقیقه 23 به نتیجه رسید. زمانی که علی قلی زاده در سومین موقعیت خود با حرکتی تأثیرگذار سان مینگ را دریبل زد و شوت او از زاویه بسته دروازه حریف را باز کرد.


هنگ کنگ که قبل از بازی امروز با یک امتیاز کمتر نسبت به ایران در رده چهارم بود، هنگامی که مت اور موفق به پیدا کردن فرصتی برای زدن یک ضربه از پشت محوطه شد، قدرت خط حمله خود را به رخ ایران کشید اما موفق به زدن گل تساوی نشد.


برتری تیم دراگان اسکوچیچ بر بازی ادامه داشت و مهدی طارمی در دقیقه 43 تا روی نقطه پنالتی به دریبل هایش ادامه داد اما موقعیت او توسط مدافعان هنگ کنگی مهار شد.


در نیمه دوم هنگ کنگ بیشتر بی پروا بازی کرد و ایران چندین بار به زدن گل دوم نزدیک شد اما ضربات آنها از دقت لازم برخوردار نبود. بالاخره برتری آنها در دقیقه 61 دو برابر شد. یک همکاری تیمی باعث شد تا طارمی توپ را به وحید امیری بسپارد که ضربه او قبل رسیدن به دروازه، به هوانگ یانگ کاپیتان هنگ کنگ برخورد کرد و وارد دروازه شد.

 

 

1608509

 


کریم انصاری فرد در دقیقه 84 بازی را به 3-0 تغییر داد و چنگ سیو کوان یک دقیقه پیش از پایان بازی یکی از گل ها را جبران کرد. اکنون هنگ کنگ به دنبال احیای امیدهای خود در برابر عراق در 12 ژوئن است.


بدین ترتیب ایران با کسب 3 امتیاز مهم در برابر هنگ کنگ، خود را برای دیدار با بحرین آماده کرد. شاگردان اسکوچیچ که مدت ها از حضور در بازی های رسمی محروم بودند و حتی نسبت به رقبا نیز دیدارهای دوستانه کمتری انجام دادند، در این بازی که حالت یک مسابقه تدارکاتی داشت، خوب و موثر ظاهر شدند تا امیدها برای برتری بر بحرین و عراق و راهیابی به دور اصلی و مقدماتی جام جهانی، افزایش یابد.

دیدگاه‌ها