کد خبر : 1759829 | 15 خرداد 1400 ساعت 14:01 | 58.2K بازدید | 3 دیدگاه

در نیمه دوم برگ برنده دست ایران خواهد بود؛

واکاوی راه غلبه بر بحرین با آنالیزور کی‌روش!

آنالیزور سابق تیم ملی ایران می‌گوید که تیم اسکوچیچ با صبر و حفظ نظم تیمی می‌تواند بحرین را شکست دهد.

واکاوی راه غلبه بر بحرین با آنالیزور کی‌روش!

به گزارش "ورزش سه"، مهرداد خانبان آنالیزور تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی برزیل و روسیه که در جام ملتها و جام جهانی نیز در کنار کارلوس کی‌روش حضور داشت، در گفتگو با خبرنگار ما در مورد دیدار با هنگ کنگ گفت: مهم ترین دستاورد بازی مقابل هنگ کنگ کسب سه امتیاز بازی بود، هرچند بازی کیفیت لازم را نداشت و تیم ما علیرغم داشتن مالکیت بالا و در اختیار داشتن توپ و میدان در ایجاد موقعیت از روی کارهای تیمی موفق نبود، خدا رو شکر  روی نبوغ فردی بازیکنان موفق به گل زنی و کسب نتیجه لازم شدیم.

 

او راجع به انتقادها از زوج طارمی و آزمون گفت: سردارآزمون و مهدی  طارمی از موثر ترین بازیکنان تیم های باشگاهی خود در اروپا هستند مهاجمینی کامل که  سرعت ، تکنیک، قدرت سرزنی، هوش بالا و شم گلزنی خوبی دارند. این وظیفه سرمربی است که با آنالیز دقیق دلیل ایجاد نشدن موقعیت گلزنی برای این دو بازیکن را پیدا و تا بازی بعدی راهکار مناسب برای حل این مشکل را پیدا کند.

 

 

وی درخصوص بازی با بحرین توضیح داد: به اعتقاد من بهترین تصمیم برای ادامه بازی ها استفاده از سیستم ۲-۴-۴ کلاسیک است، تیم ما ابزار لازم برای استفاده از این سیستم را دارد،  سیستمی که با تعریف صحیح وظایف تاکتیکی بازیکنان بر اساس توانایی های تیم خودی و شناخت از تیم حریف می تواند در فاز دفاعی، انتقال و هجومی کارایی بالایی داشته باشد. شناخت کامل از تیم حریف می تواند کمک زیادی به تیم ما بکند.  در صورتیکه  بحرین در برابر ما به یک بازی دفاع ضد حمله روی بیاورد، مهمترین نکته  صبر و نظم تیمی ما است، نباید برای رسیدن به گل عجولانه و احساسی عمل کنیم تا خدای ناکرده اسیر ضد حملات بشویم، نباید از نظم دفاعی غافل شد.

 

خانبان با اشاره به قدرت مالکیت توپ ایران عنوان کرد: حفظ توپ و داشتن مالکیت توپ و گردش سریع توپ به ما کمک می کند تا با صرف انرژی کمتر  از لحاظ شرایط بدنی کم نیاوریم و همینطور داشتن بازیکنان با کیفیت روی نیمکت می تواند برگ برنده ما در نیمه دوم باشد. من فکر می کنم سامان قدوس ، کریم انصاریفرد و مهدی ترابی،  در شرایط خوبی قرار دارند و می توانند به تیم کمک کنند. مهدی ترابی بازیکن لحظه هاست در یک لحظه توانایی خلق موقعیت و گلزنی را دارد.

 

 

آنالیزور کنونی پرسپولیس درباره حضور بازیکنان این تیم در ترکیب اصلی تیم ملی نیز گفت: خیلی خوشحالم که بازیکنان پرسپولیس عملکرد مطلوبی در این بازی داشتند و روی دو گل از سه گل بازی تاثیر مستقیم داشتند و این نشان دهنده سطح آمادگی فنی این بازیکنان است این یک موهبت برای تمام تیم های ملی است که بازیکنان با بهترین شرایط فنی از باشگاه های خود به تیم ملی بروند  ، حضور وحید امیری در دفاع چپ  تصمیم خوبی بود. زمانیکه با تیمی ضعیف تر با لایه های دفاعی بازی می کنیم حضور  مدافعین کناری با قدرت دریبل زنی و انجام کارهای ترکیبی و حضور در حملات می تواند باعث به وجود آمدن برتری عددی و حفظ توپ بیشتر و در نهایتا خلق موقعیت بشود.

دیدگاه‌ها