کد خبر : 1759916 | 16 خرداد 1400 ساعت 10:31 | 26.4K بازدید | 1 دیدگاه

بررسی گروه اول یورو2020

ایتالیای مدعی؛ ترکیه شگفتی‌ساز یا ولز و سوئیس؟

ایتالیا، ترکیه، ولز و سوئیس در گروه اول یورو 2020 رقابت فشرده ای برای صعود خواهند داشت.

ایتالیای مدعی؛ ترکیه شگفتی‌ساز یا ولز و سوئیس؟

به گزارش "ورزش سه"، گروه اول یورو 2020 یکی از پیچیده ترین گروه هاست. در این گروه ایتالیا به عنوان سرشناس ترین تیم، با ترکیه، ولز و سوئیس همگروه است، تیم هایی که همگی برای خود شانس صعود قائل هستند و این کار را برای ایتالیا هم سخت می کند چرا که پیش بینی رقابتی تنگاتنگ در این گروه می شود؛ رقابتی که تک امتیازها می تواند سرنوشت تیم ها را تعیین کند.

 

در ادامه تیم های گروه اول یورو 2020 را مورد بررسی قرار داده ایم:

 

ایتالیا:

ایتالیا سرانجام بعد از سال ها، جانشین مطمئنی برای جانلوئیجی بوفون افسانه ای پیدا کرده است؛ جان لوئیجی دوناروما، دروازه بان جوان تیم آث میلان در یورو دروازه بان ایتالیا خواهد بود، او علی رغم سن کم (22 سال) از تجربه بالایی برخوردار است و تا کنون 25 بازی ملی انجام داده است؛ دروازه بان جوان ایتالیایی ها البته می تواند در یورو 2020 به دو مدافع باتجربه ایتالیا یعنی جورجیو کیه لینی و لئوناردو بونوچی نیز تکیه کند؛ دو مدافعی که در کنار دوناروما، یک دژ تسخیر ناپذیر را در بخش دفاعی ایتالیا به وجود آورده اند.


ایتالیا در کنار هافبک های باتجربه و شناخته شده ای چون وراتی (پاری سن ژرمن) و جورجینیو (چلسی) یک هافبک جوان به نام نیکو بارلا دارد؛ او با 24 سال سن، یکی از بهترین هافبک های میانی در زمینه مالکیت توپ است که در این فصل نمایش چشم نوازی برای اینترمیلان، قهرمان ایتالیا به نمایش گذاشت. در کنار خط دفاعی و میانی، آتزوری ها همچنین گزینه های خوبی هم برای خط حمله دارند. لورنزو اینسینیه بعد از فصل درخشانی که از نظر فردی در ناپولی پشت سر گذاشت، پای به یورو می گذارد. او در کنار خود فدریکو برناردسکی یا کیه¬زا را خواهد داشت. ایتالیایی ها همچنین مهاجمانی دیگری چون ایموبیله از لاتزیو و آندره‌آ بلوتی از تورینو را هم در یورو با خود به همراه دارند.

 

1609118

 

یک نکته مهم:

روبرتو مانچینی پس از ناکامی در صعود به جام جهانی 2018 ، ایتالیا را بار دیگر احیا کرده و با رقم زدن طولانی ترین دوره شکست ناپذیری برای لاجوردی پوشان، رکورد صد در صد پیروزی را در مرحله مقدماتی یورو 2020 همراه با این تیم به جای گذاشت.

 

پیش بینی:

ایتالیایی ها با توجه به نتایجی که با مانچینی کسب کرده اند با یک اعتماد به نفس بالا به دنبال پاک کردن خاطره تحقیر آمیز ناکامی در صعود به جام جهانی روسیه هستند. آنها یک مجموعه قدرتمند هستند که البته نقاط ضعفی هم دارند ولی با این حال به نظر نمی رسد که برای صعود از گروه شان به مشکلی بخورند. در صورتی که نتایج دور گروهی در گروه های دیگر به نفع ایتالیا رقم بخورد، این تیم تا نیمه نهایی می تواند به آسانی پیش برود.

 

ترکیه:

ترکیه صاحب یک زوج دفاعی بسیار قدرتمند است؛ مریح دمیرال و چالار سویونجو دژ مستحکم ترک ها در این پست هستند که عملکرد بسیار خوبی در دور انتخابی یورو داشتند. یک خط جلوتر و در پست هافبک نیز در کنار هم قرار گرفتن هاکان چالهان اوغلو و اوزان توفان یک زوج قدرتمند دیگر را در ترکیب تیم ملی ترکیه تشکیل داده است. ترکیه در خط حمله با حضور بوراک ییلمازی که فصلی رویایی را همراه با لیل پشت سر گذاشته و فاتح لوشامپیونه شد، خیال راحتی از بابت باز کردن دروازه حریفانش خواهد داشت؛ بوراک در بازی های ملی اخیر خود به هیچ حریفی رحم نکرده و کاملا آماده یک تورنمنت رویایی است.

 

1609117

 

یک نکته مهم:

ترکیه با تنها یک شکست و کسب چهار امتیاز از تیم فرانسه (قهرمان جام جهانی)، صعود چشمگیری به یورو داشت. این تیم اما با سقوط به دسته سوم ، لیگ ملت های ناامید کننده ای را پشت سر گذاشت. آنها رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 را با پیروزی های چشمگیر برابر هلند و نروژ آغاز کردند و اینک امیدوار به یک یوروی هیجان انگیز هستند.

 

پیش بینی:

اگر روز، روزِ ترکیه باشد، این تیم توانایی شکست دادن هر حریفی را دارد؛ ترکیه اخیرا این امر را با شکست دادن هلند و فرانسه بار دیگر به اثبات رسانده است. اما لغزش این تیم مقابل حریفانی چون لتونی نگران کننده بوده و نشان داده که می  توان انتظار اتفاقاتی دیگر را هم در بازی های آسان از این تیم داشت. امید اول آنها ییلماز در خط حمله است ولی فشردگی بازی ها برای این مهاجم 35 ساله می تواند دردسر ساز باشد، هر چند که او طی چند سال اخیر خستگی ناپذیر نشان داده است. به نظر می رسد که ترکیه برای رتبه دوم، رقابت تنگاتنگی با سوئیس داشته باشد هر چند که این تیم می تواند به عنوان یکی از تیم های برتر صاحب رتبه سوم به مرحله حذفی صعود کند.

 

سوئیس:
سوئیس یک تیم باتجربه دارد که یان سامر با 32 سال سن، مسن ترین بازیکن آن است. آنها با حضور مانوئل آکانجی و نیکو الودی در دفاع وسط، خط دفاعی خوبی دارند. فصل نه چندان خوبی که گرانیت ژاکا پشت سر گذاشت و تعداد بازی های باشگاهی کم شمار شکیری در فصل گذشته، از نگرانی های بزرگ سوئیسی هاست؛ البته هر دو بازیکن همواره نشان داده اند که در تیم ملی کشورشان به مراتب نمایش بهتری نسبت به تیم های باشگاهی شان دارند. در خط حمله، سوئیس هریس سفروویچ را دارد؛ مهاجمی که از فرم خوبی برخوردار بوده و در حال تبدیل شدن به بازیکنی است که می تواند سال های سال به عنوان مهره ثابت خط حمله سوئیس به میدان برود.

 

1609120

 

یک نکته مهم:

سوئیس با صعود به نیمه نهایی فصل افتتاحیه لیگ ملت های اروپا، شگفتی ساز شد اما سال بعد نتوانست این موفقیت را تکرار کند. البته این تیم با صعود به یورو 2020 به عنوان صدرنشین گروه چهارم، نشان داد که تیم سرسختی است و شکست دادنش کار ساده ای نیست.

 

پیش بینی:

با وجود صعود به نیمه نهایی لیگ ملت های اروپا در فصل نخست، حذف از مرحله گروهی سه تورنمنت متوالی، بزرگترین دغدغه ولادیمیر پتکوویچ است که باید شاگردانش را از نظر روانی آماده رقابتی سخت در گروه اول یورو 2020 کند؛ جایی که به نظر می رسد رقابت داغی برای رتبه دوم بین آنها و ترکیه شاهد باشیم.

 

ولز:

تیم شگفتی ساز دور قبل جام ملت های اروپا همچنان حول محور دو ستاره به نام های آرون رمزی و گرت بیل می چرخد؛ البته آنها این بار دو مهره تهاجمی بسیار خطرناک دیگر هم دارند؛ هری ویلسون و دنی جیمز دو بازیکنی هستند که ولزی ها امید زیادی به درخشش آنها در یورو دارند. در غیاب اشلی ویلیامزِ مصدوم، جو رادون (تاتنهام – 23 ساله) و نکو ویلیامز (لیورپول – 20 ساله) زوج خط دفاعی ولز را تشکیل خواهند داد؛ البته یورو 2020 را می توانیم یک منحنی یادگیری برای دو مدافع ولزی بدانیم که هنوز راه زیادی در دوران بازی شان پیش رو دارند.

 

1609116

 

یک نکته مهم:

بعد از درخشش در یورو 2016 ولز دوران موفقی را در حال سپری کردن بود و حتی موفق به صعود به سطح اول لیگ ملت های اروپا نیز شد اما با محرومیت غیر منتظره رایان گیگز، رابرت پیج، دستیار او، هدایت تیم را در یورو به عهده خواهد داشت.

 

پیش بینی:

اتفاقی که برای رایان گیگز افتاد، ضربه بدی به تیم ملی ولز در یک مقطع حساس وارد کرد. البته آنها هنوز ستاره ای چون بیل را دارند که می تواند در لحظات حساس کمک شان کند ولی  در خط دفاعی کار سختی مقابل خط حمله های قدرتمند اروپایی خواهند داشت. با توجه به شرایط موجود، صعود از گروه اول برای ولز کار دشواری به نظر می رسد مگر این که تک ستاره ها به کمک این تیم بیایند.

دیدگاه‌ها