کد خبر : 1759977 | 16 خرداد 1400 ساعت 14:00 | 3.2K بازدید | 0 دیدگاه

فواید تمرینات آماده سازی ایکس بادی

ایکس بادی یکی از روشهای نوین برای آماده سازی بدن و همچنین تناسب اندام است که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است.

فواید تمرینات آماده سازی ایکس بادی

در همین رابطه با محسن شاه حسینی، مربی مطرح ایکس بادی صحبت کردیم. شاه حسینی در مورد ورزش ایکس بادی به "ورزش سه" می گوید: در ورزش ایکس بادی از متد EMSیا تحریک الکتریکی عضلات استفاده میشود. Ems نوعی سیستم ورزشی است که در آن  عضلات با پالس های الکتریکی ،از بیرون تحریک میشوند. عضلات بدن شما علاوه بر انقباض در اثر پالس های صادر شده از مغز که از درون اتفاق می افتد توسط پالس هاس سطحی و بیرونی هم قابل انقباض هستند.

 

1609202


شاه حسینی در مورد عملکرد دستگاه ایکس بادی ادامه می دهد: انقباض های بیرونی توسط پالس های الکتریکی دستگاه ایکس بادی به پدهای تعبیه شده در جلیقه مخصوص وارد و سپس روی عضلات شخص تاثیر میگذارد. عملکرد سیستم Ems بطور کلی به این صورت است که دستور فعالیتی و انقباضی که از دستگاه عصبی مرکزی بیرون می آید را شبیه سازی میکند واز طریق پوست باعث انقباض عضلات ما میشود.

 

این مربی بدنسازی در مورد شدت تمرینات در اشخاص مختلف گفت: یکسری پارامتر برای پالس ها وجود دارد که باعث فعالیت های مختلف عضلانی با شدت های متفاوت میشود، پارامترهایی مثل: فرکانس پالس، عرض پالس، زمان پیمایش، زمان پالس، زمان استراحت و کل زمان جلسه ی تمرینی که برای هر شخص متفاوت است. همچنین دستگاه ایکس بادی علاوه بر توانایی افزایش میزان عضله سازی و استقامت عضلات بر روی فرم دهی آنها بسیار موثر است. از طرفی تسریع فرآیند چربی سوزی و کمک به کاهش وزن جزیی از مزایای استفاده از این دستگاه می باشد.


شاه حسینی در پایان مورد اینکه این مدل تمرینی عوارض دارد یا خیر می گوید: دستگاه ایکس بادی دارای معتبرترین استانداردهای جهانی و وکاملا هماهنگ با کارکرد طبیعی بدن است از این رو به بدن هیچ گونه آسیبی نمیرساند. البته که قطعا تمرین با این دستگاه باید زیر نظر مربی مجرب وبا تحربه باشد تا طبق شرایط بدنی شما پالس مناسب بدنتان روی دستگاه تنظیم بشود.

 

1609203

 

دیدگاه‌ها