کد خبر : 1760020 | 16 خرداد 1400 ساعت 20:07 | 33.7K بازدید | 3 دیدگاه

بردیا سعادت، پدیده بی‌چون و چرای والیبال ایران؛

لژیونر دهه هشتادی والیبال؛ با کوله‌باری از تجربه

پشت خط‌زن جوان تیم ملی والیبال ایران پیش از 19 سالگی، روزهای رویایی را سپری می‌کند؛ چه در عرصه ملی و چه در عرصه باشگاهی.

لژیونر دهه هشتادی والیبال؛ با کوله‌باری از تجربه

به گزارش "ورزش سه" نسل تیم ملی والیبال ایران در حال تغییر است و کم کم باتجربه‌هایی چون سعید معروف، محمد موسوی، میلاد عبادی‌پور و امیر غفور به پایان خط می‌رسند و جوان‌های تازه‌کار به میانه زمین می‌آیند؛ شاید آمدن آلکنو به والیبال ایران و پذیرفتن سکان هدایت تیم ملی، به این تغییر نسل سرعت داده، هر چند او در حرکتی هوشمندانه به دنبال تقسیم انرژی و کشف استعدادهای جدید برای ترکیب ایده‌آل تیم ملی ایران در المپیک توکیوست.

 

اما آلکنو در حال حاضر نقشی مشابه کی‌روش در دوران اوایل حضورش در تیم ملی فوتبال ایران را ایفا می‌کند؛ یکی از پدیده‌هایی که آلکنو از آن در ترکیب تیم ملی بزرگسالان رونمایی کرده و حسابی در روزهای گذشته محبوبیت ویژه در میان اهالی والیبال و طرفداران این رشته پیدا کرده، بردیا سعادت است. پدیده‌ای که البته بیش از لیگ ملت‌ها هم توانایی‌اش را به اثبات کرده بود و با شایستگی خود را به تیم ملی بزرگسالان رساند.

 

 

1609264

 

 

سعادت که همشهری سعید معروف است و زادگاه او ارومیه بوده، 2 ماه دیگر وارد 19 سالگی می‌شود اما با تجربه‌اندوزی در خارج از ایران و درخشش در تیم ملی جوانان، شایستگی‌های خود را بارها ثابت کرده است؛ او که از سن نوجوانانی وارد عرصه بزرگسالان شده و در کنار بزرگان والیبال حضور یافته، پس از آن‌که در سن 16 سالگی برای دورنا ارومیه بازی کرد و سپس راهی خاتم اردکان شد، این روزها در قامت لژیونر والیبال ایران کارش را دنبال می‌کند.

 

بردیا سعادت که در پست پشت خط‌زن بازی می‌کند، لژیونری‌اش را در تیم اوکی نیش صربستان آغاز کرد و سپس راهی وی لیگ شد و در حال حاضر تحت قرارداد تیم سوان کپکو ویکستورم کره جنوبی است؛ اوج درخشش این پدیده والیبال ایران، در رقابت‌های قهرمانی زیر 21 سال جهان بود که به عنوان عضو تیم ملی جوانان ایران توانست عنوان قهرمانی را کسب کند و نقش پررنگی در این قهرمانی داشت.

 

 

1609265

 

 

او حالا این روزها در قامت پشت خط‌زن تیم ملی و در روزهایی که امیر غفور در تیم ملی به دلیل مصدومیت حضور ندارد، توانسته به خوبی جای خالی غفور را پر کند و نمایشی تحسین‌برانگیز از خود به جای بگذارد؛ تاثیرگذاری فوق‌العاده سعادت در ترکیب تیم ملی شب گذشته مقابل بلغارستان بیش از بازی‌های قبلی بود، او در قطر پاسور با سبک و سیاق خاصی توپ زد، پرش بلند و ضربات شلاقی نمودار چشمگیری از پیشرفت این جوان شایسته بود.

 

اعتماد ویژه آلکنو سرمربی روس‌تبار تیم ملی والیبال ایران به جوانان از جمله بردیا سعادت، صابر کاظمی، رضا عابدینی، میثم صالحی، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار، علی اصغر مجرد، مرتضی شریفی و ... باعث شده تا یک تحول بزرگ در عرصه والیبال ملی ایران رقم بخورد و اهالی والیبال و دنبال‌کنندگان این رشته پرطرفدار، به طرز ملموسی تغییرات بزرگ در تیم ملی را احساس کنند؛ تغییراتی که مثبت بوده و به روند نتیجه‌گیری موفق تیم ملی کمک کرده است.

 

 

دیدگاه‌ها