کد خبر : 1760034 | 16 خرداد 1400 ساعت 22:00 | 33K بازدید | 107 دیدگاه

شناسایی گلزن تیم‌ملی در یک بازی فوق حساس؛

شما بگویید: چه کسی مقابل بحرین گل می‌زند؟

در بازی قبلی قلی زاده، امیری و انصاری فرد برای ایران گلزنی کردند و حالا ستاره‌های تیم ملی خود را برای زدن ضربه آخر در مقابل بحرین آماده می‌کنند.

شما بگویید: چه کسی مقابل بحرین گل می‌زند؟

به گزارش "ورزش سه"، نزدیک به 20 سال از آن ضربه سر محمد نصرتی که دروازه بحرین را باز کرد، می‌گذرد اما مدافع سابق پاس و پرسپولیس که با این دو تیم نیز درخشید، همچنان با این گل شناخته می‌شود. گلی که روی ارسال تماشایی فریدون زندی به ثمر رسید و ایران را به جام جهانی 2006 آلمان فرستاد.


 

از این دست گل‌ها در فوتبال ایران کم نیستند و بارزترینش ضربه ای است که خداداد عزیزی در دیدار با مارک بوسنیچ زد و تیم ملی را به شکلی دراماتیک و غیرقابل باور پیروز جدال رفت و برگشت با استرالیا کرد. آخرین گل این چنینی را رضا قوچان نژاد در بازی با کره جنوبی زد و البته پیش از آن او یک بار هم دروازه قطر را به همین شکل گشود و تیم ملی را در مسیر صعود به جام جهانی برزیل قرار داد.

 

حالا اگرچه هنوز یک مرحله دیگر تا رسیدن به قطر 2022 باقی مانده اما ماموریت همانی است که گوچی، نصرتی و خداداد موفق به انجامش شدند. همان ماموریتی که وحید هاشمیان در مرحله اول مقدماتی 2006 برعهده داشت و حالا او می‌تواند تجربه گلزنی به اردن را به ملی‌پوشان انتقال دهد.

 

تیم ملی فعلی ایران، عناصر هجومی شناخته شده‌ای دارد. در خط حمله اسکوچیچ باید از پنج ضلعی انصاری فرد، طارمی، آزمون، رضایی و قایدی مهره های مورد نظرش را انتخاب کند. بازیکنانی که این فصل روی هم بیش از 50 گل به ثمر رساندند و حالا همه منتظر درخشش آن ها در بازی سرنوشت ساز ایران هستند.

 

1609055

 

نکته جالب اما این است که مدافعان و هافبک های تیم ملی نیز در گلزنی تبحر خاصی دارند. از شجاع، کنعانی و پورعلی در خط دفاع گل های خاطره انگیزی را در عرصه باشگاهی و ملی زده‌اند و در خط میانی عزت اللهی، نوراللهی، حاج صفی، جهانبخش، قلی زاده و بقیه ید طولایی را در گلزنی داشته‌اند.

 

اگرچه شانس مهاجمان برای گلزنی به شکل طبیعی بیشتر است اما ممکن است گره بازی روی یک ضربه ایستگاهی و به دست بازیکنان بلند قامت باز شود. یا این که هافبک های تیم ایران با شوت از راه دور گل بزنند و شاید هم وحید امیری و علی قلی زاده ای پیدا شوند و حریف را شگفت زده کنند.

 

اگر شما با خیلی از هواداران فوتبال در ایران روی این نکته که تیم ملی فردا برنده خواهد شد، اتفاق نظر دارید، برایمان بنویسید که به نظرتان چه کسی گلزنی خواهد کرد؟ کدام مهاجم یا احیانا کدام مدافع و عناصر میانی تیم ملی؟ نظرات شما در سریع ترین زمان ممکن منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها