کد خبر : 1760040 | 16 خرداد 1400 ساعت 23:22 | 31.9K بازدید | 4 دیدگاه

جدایی زیدان از رئال مادرید؛ مثل همیشه دوستانه

جدایی زین الدین زیدان از رئال مادرید دوستانه و بدون تمایل این باشگاه به دریافت غرامت بوده است.

جدایی زیدان از رئال مادرید؛ مثل همیشه دوستانه

به گزارش "ورزش سه"، رسانه اسپانیایی ABC مدعی شد رئال مادرید هنگام توافق با زین الدین زیدان در سال 2019، بندی در قرارداد اضافه کرده که اگر هر یک از طرفین زودتر از سال 2022 برای جدایی اقدام بکنند، ملزم به پرداخت 10 میلیون یورو به طرف مقابل هستند. سرمربی فرانسوی در پایان فصل جاری و در حالیکه هنوز با رئال مادرید قرارداد داشت، استعفا داده و تصمیم به جدایی گرفت.

 

بر اساس توافق پیشین، زیدان ملزم به پرداخت 10 میلیون یورو به باشگاه بود، اما باشگاه رئال مادرید از دریافت این رقم چشم پوشی کرده است. در واقع این توافق بر اساس مذاکره بین دو طرف بود و به همین دلیل مدیران رئال مادرید برای حفظ رابطه خوب خود با زیدان تمایلی به دریافت این بند غرامت احساس نکرده اند.

 

1607397

 

البته این لطف دو طرفه بود و زیدان نیز در طول حدود 20 سال از ابتدای همکاری خود با رئال مادرید، از دریافت 42 میلیون یورو باقیمانده دستمزد خود خودداری کرده است. در آوریل 2006 و علیرغم اینکه هنوز یک سال از قرارداد زیدان به رئال مادرید به عنوان بازیکن باقی مانده بود، او خداحافظی کرده و از دریافت شش میلیون یورو خودداری کرد.

 

در تاریخ 31 می 2018 و پس از فتح سومین لیگ قهرمانان پیاپی به عنوان سرمربی رئال مادرید، زیزو استعفای خود را اعلام کرده و از دریافت 24 میلیون یورو در دو سال بعدی قراردادش امتناع ورزید. امسال نیز زیدان یک سال قبل از پایان قرارداد، باشگاه را ترک کرد تا 12 میلیون دیگر دستمزد او پرداخت نشود.

دیدگاه‌ها