کد خبر : 1760086 | 17 خرداد 1400 ساعت 09:46 | 18.8K بازدید | 4 دیدگاه

چرا مسابقات در شرایط برابر و عادلانه برگزار نشود؟

درخشان: بازیکنان پرسپولیس گلادیاتور نیستند

پیشکسوت پرسپولیس مدعی است که سازمان لیگ باید شرایط مناسبی برای برگزاری عادلانه مسابقات در نظر بگیرد.

درخشان: بازیکنان پرسپولیس گلادیاتور نیستند

به گزارش "ورزش سه"، حمید درخشان، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس انتقاداتی نسبت به شیوه برنامه‌ریزی برای انجام مسابقات مطرح کرده است. 


بازیکن و مربی خوب هستند، مدیریت هم خوب باشد
اگر اجازه داده شود، شرایط پرسپولیس برای تکرار قهرمانی خوب است ولی یکسری مسایل برابر این تیم قرار داده شده است.  پرسپولیس، تیم هماهنگ و خوبی است. تیم کامل و یکدستی است. نیمکت قوی هم دارد که خیلی مهم است. همه این ها پرسپولیس را تیمی مستعد برای قهرمانی در شرایط برابر و عادلانه می‌کند. البته ما همیشه می‌گوییم بازیکن، باید خوب بازی کند و مربی باید خوب تصمیم بگیرد ولی همه این ها که اتفاق بیفتد نوبت به مدیریت می‌رسد که بتواند کار را انجام بدهد که بازیکن آرامش داشته باشد و بدون دغدغه کار خودش را بکند. به این قسمت که می‌رسیم تازه مشکلات زیر ساختی فوتبال معلوم می‌شود. این می‌شود که پرسپولیس مجبور است از هوادارانش کمک بخواهد. این نقص و عیب فوتبال ما را نشان می‌دهد. از طرفی مگر آن‌ها چه قدر می‌توانند کمک کنند. همین الان مشکلات کم بود، حکم کالدرون و دستیارش هم آمد. خب این مساله فکر و نظم پرسپولیس را بر هم می‌ریزد.

 

20 سال است فقط اسم لیگ حرفه‌ای شده است
مدیریت باید این مشکلات را از سر راه تیم بر دارد ولی آیا ساختار معیوب اقتصاد فوتبال ما اجازه می‌دهد؟ 20 سال است فوتبال ایران حرفه‌ای اعلام شده است. ولی هنوز چشم به دست دولت داریم. از سوی دیگر تیمی مثل پرسپولیس به کلی از منابع دولتی محروم است ولی یک‌سری تیم‌ها با عناوین دیگر کم یا زیاد بالاخره از کمک‌های منابع عمومی بهره‌مند هستند. فوتبال باید از برگزاری مسابقات و حق پخش و برندینگ پول در بیاورد ولی پرسپولیس نه از مسابقاتش درآمد دارد و نه از حق پخش! از منابع دیگر هر چیزی به دست بیاورد در بهترین حالت خرج روزانه‌اش می‌شود. بدهی‌ها باقی می‌ماند امکانی برای سرمایه‌گذاری روی فوتبال پایه یا ایجاد درآمد ندارد. خب این چه جور فوتبال و لیگ حرفه‌ای است؟ جایگاه صنعت و اقتصاد فوتبال در این فوتبال حرفه‌ای چگونه دیده شده است؟ اقتصاد و صنعت فوتبال قانون لازم دارد. حمایت قانونی می‌خواهد. این‌ها کجا هستند؟

 

1601247

 

این لیگ بازیکن به فوتبال معرفی نمی‌کند
الان اگر این چند نفری که لژیونر شدند را حذف کنیم این لیگ کدام سانتر فوروارد را به تیم ملی معرفی کرده است؟ سازندگی و مولد بودن از این فوتبال رفته است. باشگاه‌هایی مثل بانک ملی و راه‌آهن کجا هستند؟ به اسم حرفه‌ای شدن، پول دولتی از این حوزه‌ها رفت و قواعد حرفه‌ای در اقتصاد فوتبال هم نادیده گرفته شد. آنچه در گذشته بود را از دست دادیم و چیزی هم جای آن را نگرفت پس اوضاع بدتر شد. همه مسایل به هم وصل هستند. در عرصه مربیگری هم یکسری نفرات سالی در چند تیم حاضر می‌شوند بدون آن که موفقیت خاص داشته باشند و بعد یکسری به کلی کنار گذاشته شده‌اند. هیچ چیز سر جای خودش نیست.

 

برنامه‌ریزی لیگ علیه پرسپولیس است
هواداران و باشگاه یک بحث منطقی را مطرح کرده‌اند. تیم‌ها باید شرایط برابر و عادلانه‌ای برای رقابت داشته باشند تا هر تیمی واقعا برتر بود به قهرمانی برسد نه این که سهوا یا عمدا شرایط برای برتری یک تیم ایجاد شود. الان با این برنامه ریزی مساوات وجود ندارد. پرسپولیس به نفع رقبایش تحت فشار قرار می‌گیرد و اصل سلامت و عدالت در رقابت نادیده گرفته خواهد شد. واقعا برای من سوال است که چه ایرادی دارد که وقتی یک تیم برتر است برای پنجمین بار پیاپی قهرمان شود. الان مثلا چه ایرادی داشت که یوونتوس مکرر قهرمان شود. شرایط برابر را ایجاد کنیم و هر تیم که قهرمان شد و حتی اگر پرسپولیس نبود نوش جانش ولی این شرایط فعلی درست نیست. جرم پرسپولیس چیست؟ این که 4 بار قهرمان پیاپی شده است یا این که در سه سال دو بار به فینال آسیا رفته است؟ الان گناه کرده است که 6 بازیکن و یک مربی به تیم ملی داده است؟ همین حالا که 6 بازیکن داده‌اند نمی‌شود کاملا عدالت را برای پرسپولیس رعایت کرد چه رسد به این که با زیاد کردن تعداد بازی و ندادن فرصت ریکاوری و هماهنگی دوباره، فشار را به نفع تیم های دیگر روی پرسپولیس زیاد کنند.

 

بازیکنان پرسپولیس گلادیاتور نیستند
بازیکن مگر گلادیاتور است؟ هر چند گلادیوتورها از این جنگ تا نبر بعدی یک استراحت و ریکاوری دارند. زمان ماهم این طور شده بود. هزارتا بلا سر ما آوردند. الان بازیکنان تیم ملی بیایند چه زمانی استراحت کنند و چه زمانی به سوپرجام بروند. این بازی چرا قبلا انجام نشد، چرا بعدا انجام نمی‌شود؟! چرا درست همین حالا که شرایط خاص است و رقابت میلیمتری شده است؟ این ها یک مقدار عجیب است. از دو حالت خارج نیست. یا نمی‌خواهند پرسپولیس دوباره قهرمان شود یا این که نمی‌توانند برنامه ریزی کنند. اگر نمی‌توانند که تاوانش را پرسپولیس نباید بدهد اگر نمی‌خواهند که پرسپولیس نمی‎تواند به مراد دل دیگران باشد. من واقعا امیدوارم با اصلاح این شرایط، عدالت برقرار شود تا رقابت‌های سالمی را بین مدعیان شاهد باشیم.

دیدگاه‌ها