کد خبر : 1760269 | 18 خرداد 1400 ساعت 00:03 | 66.2K بازدید | 14 دیدگاه

تیم ملی و ستاره های درخشانش

خوشبختی تضمین شده با زوج سردار-طارمی

نیمه دوم طوفانی برابر بحرین همه آن چیزی بود که پس از تحمل مشقت های فراوان، استحقاقش را داشتیم.

خوشبختی تضمین شده با زوج سردار-طارمی

انصافا هنوز اول راه رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است اما از همین ابتدای کار، بواسطه نتایج ضعیف دور رفت بازی های مقدماتی، متحمل بیشترین استرس ممکن شدیم. با این حال عملکرد چشم نواز زوج دوست داشتنی خط حمله کار را برایمان در آورد تا برای مصاف مقابل عراق و البته رقبای قدرتمندتر به این تیم ملی بیش از پیش امیدوار بمانیم.


دو بال صعود


هماهنگی بی نظیر طارمی-سردار باعث شد این دو مهاجم سرحال و باکیفیت موقعیت های گلزنی فراوان و مناسبی روی دروازه بحرین بوجود آورند. این دو با زیرکی و تسلط بالا هر ۳ گل بازی را به ثمر رساندند اما نکته مهمتر از گلزنی و گلسازی طارمی و سردار، توانایی بالای این دو در ایجاد شکاف در قلب دفاعی بسیار فشرده حریفی بابرنامه، سخت جان، منظم و کم اشتباه است.

 

1609704


این مساله می تواند نکته دلگرم کننده ای در مقابل سایر رقبای ایران در ادامه مسابقات باشد و  راهگشای کسب نتایج دلخواه‌. سردار و طارمی می توانند با این میزان آمادگی بار یک سوم هجومی تیم ملی را به دوش بکشند، حال آنکه نفرات ارزشمندی چون قلی زاده، جهانبخش، قدوس، انصاری فرد، ترابی و قایدی هم در کنار این دو هستند.

 

1609705

 

1609701


آقای وحید امیری قفل شکن!


پستی که امیری در مقابل بحرین به کار گرفته شد  نشان داد این ستاره مودب و زحمتکش کشورمان چقدر توانمند است. پیدا کردن شکاف های قلب دفاعی حریف که با بیشترین تعداد نفرات در اکثر دقایق بازی غیرقابل نفوذ بنظر می رسید فقط از فوتبالیستی بر می آمد که تمرکز ۱۰۰ درصدی روی کارش دارد.


امیری با نگاه تیزبین و پاس های کلیدی، موتور طارمی و نوراللهی را هم روشن کرد تا باعث شود پس از به ثمر رسیدن گل اول، فشار روحی از دوش سایر هم تیمی ها برداشته شود.
احمد نوراللهی، همه فن حریف!

 

1609682


آنچه هافبک جوان در این دیدار حساس به نمایش گذاشت، باور کردنی نبود. فشار بالای بازی، فاصله زیاد خطوط در برخی دقایق نفس گیر بازی و حتی برنامه رقیب در استفاده از ضدحملات سریع هم موجب نشد تا نوراللهی که چند اشتباه کوچک هم داشت، از نمایش بی نظیرش دست بکشد.


در تحسین این هافبک جوان و خوش نقش کشورمان همین بس که او توپ گیری، درگیری فیزیکی، شوتزنی، پوشش فضا، سرزنی و دوندگی را خستگی ناپذیر و یک تنه انجام داد. همان چیزی که چلسی را با کانته اعجاب انگیز عاقبت بخیر کرد.


قدوس، ذخیره طلایی؟


لباس تیم ملی فوتبال کشورمان آنقدر باارزش است که هر بازیکنی آن را به تن می کند فارغ از تعداد دقایق حضور در زمین، باید به آن افتخار کند و از کمترین آن، بیشترین بهره را ببرد. کاری که یک فوتبالیست پرورش یافته آکادمیک مثل قدوس آن را به خوبی بلد بود.


سامان در یک نیمه، هر بلایی خواست سر بازیکنان حریف آورد. عاملی که نظم و روحیه بحرینی ها را به هم ریخت تا این موضوعی برای تمرکز زدایی از طارمی و سردار شود. عملکردی که در نهایت منجر به از هم پاشیدگی نظم مدافعان و باز کردن دروازه میزبان سرسخت شد. 


درواقع همین یک بازی ۴۵ دقیقه ای از قدوس نام او را برای همیشه در ذهن اهالی فوتبال زنده نگه خواهد داشت. حتی اگر او از تاثیر بازی درخشانی که بجا گذاشت چندان با خبر نباشد، ما که از میزان نفرتمان نسبت به خاطراتمان برابر بحرین آگاهیم!

دیدگاه‌ها