کد خبر : 1760286 | 18 خرداد 1400 ساعت 02:38 | 98.7K بازدید | 3 دیدگاه

داور نام‌آشنای سریلانکایی علیه شروع موفق برانکو؛

اشتباهات مرگبار داور برای پیروزی قطر!

تیم ملی فوتبال قطر شب گذشته در شرایطی توانست از سد عمان بگذرد، که اشتباهات داوری مشهودی علیه عمانی‌ها در این مسابقه رخ داد.

اشتباهات مرگبار داور برای پیروزی قطر!

به گزارش "ورزش سه" در حساس‌ترین دیدار گروه پنجم مرحله مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا، تیم‌های ملی قطر و عمان در ورزشگاه الوکره به مصاف یکدیگر رفتند؛ قطری‌ها برای قطعی کردن صدرنشینی‌شان علی‌رغم صعود مستقیم به جام جهانی به واسطه میزبانی به میدان آمده بودند و در طرف مقابل، در اولین بازی رسمی عمان با هدایت برانکو ایوانکوویچ، شاگردان برانکو به دنبال صعود به عنوان تیم برتر دوم بودند.

 

نتیجه نهایی بازی در شرایطی یک بر صفر به سود تیم ملی قطر به پایان رسید و آن‌ها با تک گل حسن الهیدوس به از روی نقطه پنالتی به پیروزی رسیدند، که عملکرد ضعیف داور 41 ساله اهل سریلانکا مشهود بود؛ کریشنا دیلون پریرا که قضاوت‌های زیادی را در لیگ قهرمانان آسیا برای تیم‌های ایرانی انجام داده، سوت‌های اشتباهی را علیه تیم برانکو زد تا سرمربی کروات عمانی‌ها با شکست کار خود را رسماً آغاز کند.

 

هر چند دو مسابقه دیگر برای صعود تیم عمان به عنوان یکی از پنج تیم برتر دوم گروه‌ها باقیمانده اما بی‌شک رقم خوردن نتیجه‌ای جز شکست در مقابل قطر می‌توانست کار صعود شاگردان برانکو را آسان‌تر کند؛ براساس آن‌چه نظرات کارشناسان داوری بوده، پریرا داور مسابقه پنالتی قطری‌ها را به اشتباه به سود آن‌ها سوت زده و هم‌چنین در جریان بازی یک پنالتی به سود عمان نگرفته است.

 

اشتباه مشهود و عجیب داور مسابقه در دقیقه 89 و در لحظات واپسین بازی رخ داد، جایی که خالد الحجری مهاجم تعویضی عمانی‌ها روی ریباند حمله تیمش توانست قفل دروازه قطر را برای دومین‌بار در این تورنمنت بشکند اما در تصمیمی عجیب از سوی داور مسابقه این گل آفساید اعلام شد؛ بازبینی صحنه گل الحجری نشان می‌دهد که به هیچ وجه آفسایدی نبوده و گل سالم تیم ملی عمان مردود اعلام شده است تا بازی با حساب یک بر صفر به سود قطر به پایان برسد.

 

پس از پایان بازی، رسانه‌های عمانی با حمله شدیدالحن نسبت به عملکرد ضعیف داور سریلانکایی، او را مقصر اصلی شکست تیم‌شان نامیدند و این‌گونه در بازتاب خبر بازی قطر و عمان نوشتند که مدیریت ضعیف بازی توسط پریرا باعث شده است تا نمایش خوب قرمزهای عمانی بی‌ثمر باشد و آن‌ها با شکست از زمین مسابقه خارج شوند.

 

ابراهیم المقبلی رئیس باشگاه صحرای عمان در توییتی نوشت: "یک مضحکه داوری به معنای واقعی کلمه، خداقوت به قهرمانان عمانی"؛ خالد البدایی یکی از روزنامه نگاران عمانی هم در توییتی واکنش تندی به عملکرد پریرا داشت و نوشت: "علی‌رغم آن‌چه بازیکنان خودی انجام ندادند، مضحکه و بی‌عدالتی داور سریلانکایی مسابقه بود که که نتیجه این بازی را از ما دزدید، به هیچ‌وجه نباید ساکت بمانیم".

 

تیم ملی عمان در ادامه مسابقات مرحله مقدماتی دو دیدار دیگر مقابل افغانستان و بنگلادش دارد که پیروزی در این دو مسابقه می‌تواند در جدول بهترین تیم‌های دوم جایگاه خوبی را نصیب شاگردان برانکو کند و آن‌ها را در فهرست مسافران احتمالی صعود کننده به دور نهایی مرحله مقدماتی جای دهد.

دیدگاه‌ها