کد خبر : 1760309 | 18 خرداد 1400 ساعت 10:25 | 65.3K بازدید | 16 دیدگاه

شبی که شب همه بازیکنان تیم ملی بود؛

نفر به نفر با بازیکنان تیم ملی مقابل بحرین

تیم ملی ایران در روزی که طارمی و آزمون ستاره های درخشان آسمانش بودند و سایر بازیکنان شب خوبی را تجربه کردند، با سه گل بحرین را در خانه از پیش رو برداشت.

نفر به نفر با بازیکنان تیم ملی مقابل بحرین

به گزارش "ورزش سه"، برای پیروزی در چنین بازی های مهمی همواره یک کلیشه وجود دارد و آن هم اینکه تمامی بازیکنان تیم باید در شرایط خوبی باشند. در مقابل بحرین اگرچه مهدی طارمی ستاره بی بدیل تیم ملی بود و سردار آزمون یکی از آن روزهای مهارناپذیرش را ارائه کرد، ولی اگر عملکرد این دو بازیکن با نمایش مثال زدنی وحید امیری و سایر بازیکنان تیم ملی همراه و هماهنگ نمی شد، این پیروزی دلچسب هم نصیبمان نمی شد.

 

در ادامه نفر به نفر بازیکنان تیم ملی را در مصاف نفس گیر که البته پایان شیرینی برای هواداران فوتبال در ایران داشت را مرور کرده ایم.

 

 

*علیرضا بیرانوند


بازیکنان تیم بحرین در بازی خیلی علیرضا بیرانوند را به زحمت نیانداختند؛ اما روی توپ های بلند علیرضا بیرانوند خروج های خوبی داشت. هم چنین روی بازی روی زمین. در یکی دو صحنه با اعتماد به نفس بازیکنان بحرین را دریبل زد و به بازی ادامه داد. پیروزی 3-0 در برابر بحرین حلاوت دیگری برای مرد شماره یک تیم ملی داشت. به این خاطر که این بازی بر خلاف دیدار با هنگ کنگ با کلین شیت برای علیرضا پایان یافت.

 

1609808

 

*محمدحسین کنعانی‌زادگان


محمد حسین روی توپ های هوایی بدون نقص بود. اما یک اشکال در بازی او دیده می شود و آن این است که زمانی پا به توپ راه می افتد و به سمت دروازه حریف می رود به دنبال دادن پاس آخر است؛ در حالی که اگر بازی با بازیکنان روی دست ادامه پیدا کند بهتر است. محمد حسین و شجاع رفته رفته به زوج مطمئنی در خط دفاع تبدیل می شوند. این خیلی دور از ذهن نیست. آنها در بازی های متعددی برای قهرمان لیگ برتر و هم چنین نایب قهرمان آسیا در کنار هم بوده اند.

 


*شجاع خلیل‌زاده


شجاع خلیل زاده در خط دفاعی مطمئن و بدون نقص بازی کرد. به خصوص در شروع بازیسازی. شجاع و محمد حسین در گردش توپ در منطقه یک سوم دفاعی حتی زمانی که تحت فشار قرار می گرفتند خوب عمل می کردند. به خصوص بعد از اینکه ایران به گل نخست رسید صلابت خط دفاعی تیم ملی با رهبری شجاع خلیل زاده ادامه پیدا کرد و در نهایت تیم ملی بدون اینکه آسیبی در خط دفاعی ببیند بازی را 3-0 به سود خود به پایان برد.

 

 

*صادق محرمی


علی قلی زاده دراین بازی اگر بیشتر به سمت داخل بازی می کرد این فرصت برای صادق محرمی مهیا می شد که خط دفاعی حریف را دور بزند و ارسال کند. ضمن اینکه علی قلی زاده چون بازیکن چپ پا است زوج خوبی برای صادق محرمی در جناح راست نیست. با این حال صادق در حال دست یابی به اعتماد به نفس لازم در جناح راست خط دفاعی است. هر چه جلوتر برویم بازی صادق در جناح راست خط دفاعی جلوه بیشتری پیدا خواهد کرد.

 

1609809

 

*میلاد محمدی


سرعت بازی تیم ملی در برابر بحرین پایین بود و این به خاطر گرمای هوای منامه بود که حتی موجب شد تا تیم بحرین هم فوتبالش جنب و جوش زیادی نداشته باشد. در چنین بازی هایی بازیکنان سرعتی نظیر میلاد محمدی کمتر به چشم خواهند آمد. میلاد محمدی بین دو نیمه تعویض شد و جای خود را به احسان حاج صفی داد تا سامان قدوس در میانه میدان تیم ملی بازی کند. در نیمه نخست میلاد محمدی خیلی تلاش کرد که خط دفاعی حریف را آزار دهد و شاید گل های نیمه دوم حاصل این تلاش ها بود.

 

 

*احمد نوراللهی


سازنده گل سوم تیم ملی در بازی با بحرین؛ این نشان می دهد احمد نورالهی می تواند از عملکرد خود در این بازی راضی باشد. نورالهی در بازی با بحرین همانند دیدار با هنگ کنگ از ابتدا به میدان آمد و این نشان می دهد اسکوچیچ روی او در جلوی خط دفاعی حساب ویژه ای باز کرده است. احمد با این نگاه حالا باید با اعتماد به نفس بیشتری بازی کند. همانند پاسی که به مهدی طارمی داد. او می تواند با شوت از راه دور هم گل بزند. به خصوص با یک و دو. احمد به مرور می تواند نقشش را در برنامه های تهاجمی تیم ملی پر رنگ تر کند.

 

1609810

 

*احسان حاج صفی


در مقابل بحرین احسان پس از مدت ها بار دیگر در پست دفاع چپ دیده شد. کاپیتان تیم ملی در مصاف با بحرین 115 امین بازی ملی خود را تجربه کرد و از رکورد سیدجلال حسینی گذر کرد و به چهارمین بازیکن با سابقه فوتبال ملی ایران تبدیل شد. احسان یکی از تغییرات اسکوچیچ در مصاف با بحرین بود ولی چون در نیمه اول نتوانست خیلی در بازیسازی به کمک تیم بیاید، در نیمه دوم با خروج میلاد محمدی از ترکیب، به پست دفاع چپ رفت و سامان قدوس به جای او در مرکز زمین بازی کرد.


احسان در سمت چپ زمین توانست هارمونی خوبی با حرکت تیمی داشته باشد و به خصوص در دقایقی که تیم ملی گل های اول و دوم را وارد دروازه کرده بود و سعی در حفاظت از آنها داشت، طمانینه او در بازیسازی آرامشی مثال زدنی به نمایش شاگردان اسکوچیچ بخشید.

 

1609813


*علی قلی زاده


علی قلی زاده در دقیقه 83 جای خود را به مهدی قایدی داد ولی تا پیش از اینکه مهاجم استقلال جای او را بگیرد، امان بازیکنان بحرین را در سمت چپ خط دفاعی به همراه صادق محرمی بریده بود و به خصوص در دقایقی که تیم میزبان عقب افتاده بود، تازه تکنیک قلی زاده گل کرد. او در این دقایق با کارهای تکنیکی بارها خط دفاعی تیم بحرین را با همکاری سامان قدوس به هم ریخت و می توان گفت یکی از بهترین روزهای ملی خود را در یکی از شیرین ترین پیروزی های تاریخ فوتبال ایران تجربه کرد؛ هر چند برخلاف بازی قبلی با گلزنی همراه نشد.

 

1609814

 

*وحید امیری


هر چقدر از وحید امیری در این دو مسابقه برابر هنگ کنگ و سپس بحرین تمجید شود، باز هم کم است. او در همه جای زمین دیده می شود و می توان اصطلاح آچار فرانسه تیم را برای او به کار برد. امیری در مقابل هنگ کنگ ابتدا در پست دفاع چپ بازی کرد و سپس در پست وینگر چپ و مهاجم نیز دیده شد. در مقابل بحرین این بازیکن در پست وینگر چپ به میدان آمده بود ولی پس از حضور مهدی ترابی بار دیگر به مرکز زمین سوق پیدا کرد و مهاجم سایه تیم شد. او پایه گذار گل اول بازی با یک حرکت خوب تکنیکی در میانه زمین بود و در نیمه اول هم یکبار طارمی را با پاس بسیار خوب عمقی در موقعیت گلزنی قرار داد، تا یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی در یک نبرد فراموش نشدنی باشد.

 

1609811

 


*مهدی طارمی


آنطور که شنیده می شد، طارمی به هیچ وجه از عملکرد خود مقابل هنگ کنگ رضایت نداشت و با انگیزه ای مثال زدنی به دیدار برابر بحرین رسیده بود. او تا پیش از پایان نیمه اول خطر اصلی روی دروازه تیم میهمان بود. یکبار با ضربه سر؛ یکبار با شوت پای راست روی پاس دیدنی وحید امیری و یکبار هم با دریبلی که با خطای مدافع بحرین همراه شد، این بازیکن نفس خط دفاعی تیمِ هلیو سوسا را گرفت ولی هنوز نیمه دوم و نیمه درخشش مهدی از راه نرسیده بود.

 

دو پاسِ تماشایی و چشم نواز از مهدی طارمی بود که گل اول و دوم بازی را رقم زد و برای زدن گل سوم بازی در این پیروزیِ دلچسب چه کسی بهتر از مهاجم بوشهری تیم فوتبال پورتو. طارمی برای زدن گل سوم پس از اینکه پاس خوب نوراللهی را دریافت کرد، چرخشی دیدنی داشت و سپس با ستون کردن پای چپ خود، گل سوم را با پای راست و با یک بغل پا وارد دروازه بحرین کرد که حریفی بسیار سرسخت بود.

 

1609812


*سردار آزمون


از همان دیدار برابر قطر در مرحله گروهی جام ملت های آسیای 2015 که سردار با چرخشی استثنایی توانست پاس آندرانیک تیموریان را مقابل قطر به تنها گل بازی بدل کند، مشخص بود که این مهاجم اهل ترکمن، بازیکنی زهردار در باکس محوطه جریمه است. در دیدار برابر بحرین بار دیگر طارمی و آزمون به ترکیب ثابت رسیده بودند و زوج خط هجومی تیم ملی در آرایش 2-4-4 بودند.

 

این دو که به درک بسیار بالایی از شیوه بازی هم رسیده اند، روی گل اول و دوم همکاری ای مثال زدنی داشتند. گل اول بازی با پاس بهترین مهاجم پورتو برای بهترین بازیکن لیگ روسیه به ثمر رسید و سردار که مهاجمی تمام کننده است، به خوبی پاس طارمی را پشت مدافعین بحرین گرفت و با تغییر جهت به گل اول و تاثیرگذار بازی بدل کرد. گل دوم باز هم روی همکاری این دو مهاجم و پاس خوب و دیدنی دیگری از مهدی طارمی به ثمر رسید و اینبار آزمون با یک استارت سریع از مدافع مستقمیش عبور کرد و پس از نگاهی به دروازه، توپ را از میان پاهای دروازه بان بحرین عبور داد. آزمون در پایان بازی عکسی منتشر کرد و در حالی که نوشیدنی ای بر لب داشت، از آسان بودن این مسابقه سخت نوشته بود؛ مسابقه ای که البته بدون حضور او و طارمی آسان نمی شد.

 

1609815

 


علی قلی زاده ( 83-مهدی قایدی)


دیدار برابر بحرین برخلاف آنچه پیش تر تصور می کردیم، با هوش کادر فنی تیم ملی به یک مسابقه دست گرمی بدل شد. جایی که او در دقیقه 83 به جای علی قلی زاده وارد زمین شد و زوج دیگر مهاجم بوشهری تیم ملی شد. قایدی در مدت زمان حضورش در زمین، حرکات ترکیبی بسیار خوبی با مهدی طارمی داشت و یکبار هم با پاس خوب طارمی در موقعیت گلزنی قرار گرفت ولی ضربه او با اختلاف از کنار دروازه بیرون رفت. بی شک قایدی در مقابل عراق می تواند با اعتماد به نفس بیشتری در صورت صلاحدید کادر فنی بازی کند.

 

 

وحید امیری ( 63-سعید عزاللهی)


خروج وحید امیری از ترکیب تیم ملی با حضور سعید عزت الللهی همراه شد. عزت اللهی پس از حضور در زمین، استحکام بیشتری به خط دفاعی تیم بخشید و با نمایشی که داشت، کمک کرد تا دقایق پایانی با آرامش خوبی برای تیم ملی خاتمه یابد. او حتی روی ارسال قلی زاده می توانست گل چهارم بازی را ثبت کند ولی ضربه او با اختلاف کمی از روی تیرک دوم به اوت رفت. در واقع حضور عزت اللهی برای حفظ مالکیت توپ و فرصت ندادن به تیم میزبان بود که به خوبی شماره 6 تیم ملی از عهده آن برآمد.

 

 

سردار آزمون (73-مهدی ترابی)


ماموریت آزمون که تمام شد، فرصت برای دومین بازی متوالی به مهدی ترابی ستاره خط هجومی پرسپولیس رسید و این بازیکن هم مانند دیدار برابر هنگ کنگ بار دیگر در نتیجه بازی تاثیرگذار ظاهر شد. در واقع می توان گفت اگر سماجت مهدی ترابی در تعقیب توپ نبود، گل سوم بازی رقم نمی خورد ولی او مدافع بحرین را در نزدیکی ها خط کرنر تحت فشار قرار داد و 4 دقیقه پس از ورودش به زمین، پاسی برای احمد نوراللهی فراهم کرد که زمینه ساز گل سوم شد. این البته بخشی از کارهای تکنیکی مهدی ترابی در این مسابقه بود و وینگر چپ تیم ملی چند بار دیگر با حرکات سریع و تکنیکی خود روی دروازه بحرین خطرساز شد تا او هم مانند سایر ملی پوشان روز خوبی را در ورزشگاه ملی بحرین پشت سر گذاشته باشد.

 

 

*محمد حسین کنعانی زادگان( 83-مرتضی پورعلی گنجی)


مرتضی به دلیل محرومیت در بازی با هنگ کنگ به میدان نیامد و اسکوچیچ از آنجایی که تیم ملی در بازی نخست برنده شده بود به ترکیب خط دفاعی دست نزد که این رفتار از سوی هر مربی ای طبیعی بود. با این حال مرتضی پورعلی گنجی در دقایق پایانی بازی برای استحکام بخشیدن به خط دفاعی تیم ملی به میدان آمد. او یک مدافع مطمئن و ششدانگ برای تیم ملی است و این برای اسکوچیچ جای خوشحالی است که روی نیمکت مدافعان خوبی در اختیار دارد.

 


*میلاد محمدی (45-سامان قدوس)


با آمدن او تیم ملی در میانه ی میدان قوی تر شد. به این خاطر که سامان این شهامت را داشت که به تنهایی به قلب خط دفاعی حریف بزند.  او عمق خط دفاعی حریف را خوب می دید و پاس هایی هم که توی عمق می داد بدون نقص بود.شاید سامان به واسطه ی این بازی در دیدار بعدی تیم ملی از ابتدا در ترکیب تیم ایران به میدان بیاید. سامان قدوس که به همراه تیمش در فوتبال جزیره به لیگ برتر صعود کرده می تواند در صعود تیم ملی به دور بعدی بازی ها نقش کلیدی داشته باشد.

دیدگاه‌ها