کد خبر : 1760344 | 18 خرداد 1400 ساعت 12:39 | 15.3K بازدید | 1 دیدگاه

شهادت مدیران بارسلونا علیه رییس پیشین؛

شهادت علیه بارتومئو؛ 600 هزار یورو برای بارساگیت

ابعاد جدیدی از عملکرد شبهه برانگیز جوزپ ماریا بارتومئو، رییس پیشین بارسلونا، روشن شده است.

شهادت علیه بارتومئو؛ 600 هزار یورو برای بارساگیت

به گزارش "ورزش سه"، در بازرسی های صورت گرفته از باشگاه بارسلونا مشخص شده که جوزپ ماریا بارتومئو 600 هزار یورو برای حسابرسی داخلی صورت گرفته درباره پرونده بارساگیت هزینه کرده است تا در نهایت همین بازرسی ربط او به بارسا گیت را اثبات کند.

دو مدیر قبلی بارسلونا در دادگاه شهادت داده اند که این بارتومئو بود که دستور استخدام شرکت روابط عمومی I3 Ventures را داد. این شرکت در راستای منافع مدیران باشگاه به شکل مخفیانه دست به فعالیت های آن‌لاین در شبکه های اجتماعی، از جمله حمله به ستاره های بارسلونا، می زد.

اکنون مشخص شده است که رییس برکنار شده بارسلونا مبلغی هنگفت و چند صد هزار یورویی را نیز خرج استخدام شرکتی به نام PWC برای حسابرسی به این پرونده و ثابت کردن بی گناهی خود در ماجرای بارسا گیت کرده است!

 

1609859

 

رییس سابق بخش حقوقی بارسلونا، رومن گومز پونتی، پرداخت این مبلغ از سوی بارتومئو را در دادگاه تایید کرده است.

رومن گومز پونتی و اسکار گرائو، مدیر کل سابق بارسا، هر دو روز گذشته به اتهام دست داشتن در جرائم مطرح شده از جمله فساد گسترده و تخلف مالی در اداره باشگاه به دادگاه احضار شدند.

پونتی گفته است که حسابرسی شرکتی که پس از آشکار شدن رسوایی بارسا گیت انجام داده اند قابل اعتماد است و باعث شده که بارسا از پرداخت هزینه اضافی برای استخدام شرکت جنجالی روابط عمومی I3 Ventures معاف شود.

 

1577993

 

بارسلونا در طول سه فصل مبلغ 2.3 میلیون به مجموعه شرکت هایNicestream ، که I3Ventures هم یکی از آنها بود، پرداخت می کرد. این گروه شرکت ها بدون داشتن کارمند مشخص کار می کردند و در خارج از اسپانیا در کشورهایی مانند اروگوئه و شیلی مستقر بودند.

در سال 2017 مبلغ 1.1 میلیون یورو، در سال های 2018 و 2019 مبلغ 974 هزار یورو به شرکت روابط عمومی I3 Ventures پرداخت شده است.

 

1609861

 

گرائو و پونتی هر دو تایید کرده اند که قرارداد مورد بحث با شرکت روابط عمومی I3 Ventures را با دستور مستقیم بارتومئو امضا کرده اند. طبق شهادت این دو بارتومئو پس از رفراندوم تاریخ اول اکتبر دستور استخدام این شرکت را داده است اما این دو مدیر سابق بارسا می گویند که نمی دانند چرا بارتومئو چنین تصمیمی را گرفت و گفته اند که آنها نیز تصمیم رییس باشگاه را زیر سوال نبرده اند. گرائو در پاسخ به قاضی پرونده گفته است که "دستور رییس باشگاه قابل بحث نیست."

شرکت حسابرسی PWC اما در نهایت آشکار کرد که قراردادهای متعددی با شرکت های مختلفی با مبلغی کمتر از 200 هزار یورو بسته شده است تا توسط بازرسی ها و کنترل های داخلی باشگاه کشف نشوند.

این دو مدیر سابق بارسا در دادگاه گفته اند قیمتی که شرکت روابط عمومی I3 Ventures از باشگاه گرفت قیمتی مناسب و "کف بازار" بود و حتی از مبلغ معمول این قراردادها نیز کمتر بوده است.

 

دیدگاه‌ها