کد خبر : 1760357 | 18 خرداد 1400 ساعت 13:53 | 144.3K بازدید | 4 دیدگاه

ولیعهد بحرین و وظیفه کاهش غم باخت

سوگواری شکست تلخ در روزنامه‌های بحرین(عکس)

پیروزی پر گل تیم ملی ایران مقابل بحرین که برای نخستین بار در خاک این کشور به دست آمد، در روزنامه های بحرینی بازتاب زیادی داشت.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران شب گذشته و در دیدار حساسی از مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر و همچنین جام ملت های آسیا 2023 در استادیوم ملی بحرین در شهر منامه میهمان این تیم بود و با ارائه یک عملکرد بی نقص به خصوص در نیمه دوم، با 3 گل از سد بحرین گذشت و گام بزرگی برای صعود به دور بعدی برداشت.


شاگردان دراگان اسکوچیچ هر چقدر نیمه نخست را بدون تمرکز و با اشتباه آغاز کردند، اما در ادامه با در دست گرفتن کنترل بازی، سه بار دروازه میزبان را باز کردند و اگر شانس با ایران یار بود، آنها می توانستند گل های بیشتری را وارد دروازه بحرین کنند با این وجود تیم ملی با یک پیروزی بزرگ، برای نخستین بار در منامه و کشور بحرین، موفق به شکست این تیم شد.


شکست بحرین در حالی که آنها به لطف تصمیم عجیب و غریب AFC میزبانی این گروه را در اختیار داشتند، در روزنامه های صبح امروز این کشور بازتاب گسترده ای داشت و آنها نتوانستند از فرصت بازی در زمین خود بهره بگیرند و با این باخت، از دور رقابت ها کنار رفتند.

 

1609890

 

 

روزنامه الایام بحرین در شماره امروز و در صفحه ورزشی خود، صحبت های شیخ ناصر بن حمد آل خلیفه فرمانده گارد سلطنتی، رئیس شورای عالی ورزش و جوانان و چهارمین پسر پادشاه بحرین را به عنوان مطلب نخست خود استفاده کرده است.

 

1609891

 


در این مطلب به قول او آمده است: ما در یک مسابقه شکست خوردیم و "زیر یک پرچم" اتحاد ملی را بدست آوردیم. تیم ملی فوتبال به ایران باخت، اما بحرین انسجام ملی بزرگی را در جامعه ملی کسب کرد. دنیای فوتبال بین برنده و بازنده ها تقسیم می شود و درست است که ما یک مسابقه را از دست دادیم، اما آنچه که در اتحاد بزرگ ملی دیدیم، نشان دهنده این است که همه ما برنده هستیم.

 


این روزنامه در بخش دیگری به شرح اتفاقات بازی دیشب پرداخته و نوشته است: «تیم ملی کشورمان در ورزشگاه ملی بحرین مقابل ایران با سه گل شکست خورد.» روزنامه الایام در قسمت دیگری به صحبت های هلیو سوزا سرمربی پرتغالی بحرین پرداخته است.

 

 

1609892

 

روزنامه الوطن نیز همچون الایام صحبت های پسر پادشاه بحرین را به عنوان مطلب نخست خود به کار برده است. در این روزنامه و در ستون سمت راست یادداشتی درخصوص این دیدار به نقل از ولید عبدالله خبرنگار بحرینی درج شده است.

 

1609895

 


در این مطلب آمده است: شکست تیم ملی مقابل ایران، صعود به مرحله سوم مقدماتی جام جهانی را دشوار کرد. تیم به دلیل ترکیبی که هلیو سوزا مربی پرتغالی انتخاب کرد، نتوانست عملکرد دلخواه و مناسب را ارائه کند. با این باخت، موقعیت تیم در رقابت برای صعود به مرحله سوم مقدماتی جام جهانی، در وضعیت شرم آوری قرار دارد. رتبه بحرین در پایان به عملکرد سایر تیم های گروه بستگی دارد به ویژه آنکه ایران با تفاضل گل بهتر نسبت به ما، در رده دوم قرار گرفته است.


در تحلیل این بازی آمده است: تیم ملی کشورمان با تکیه بر ضربات، پاسکاری ها و شوت از بیرون محوطه جریمه سعی کرد در نیمه اول به گل برسد اما تلاش های الاحمر (لقب بحرین) خطری را به روی دروازه ایران ایجاد نکرد. بحرین در دقیقه 39 روی همکاری عبدالوهاب الموالد و محمد الرمیحی می توانست به گل برسد و در حالیکه گلر ایرانی تنها بود، او توپ را گرفت و مانع از گلزنی ما شد.


در نیمه دوم شاهد عقب نشینی نسبی تیم بودیم که سعی در مهار بازیکنان تیم ایران داشتند. بحرین به خصوص در خط دفاعی دچار اشتباهاتی شد و دروازه بان سید محمد جعفر موفق شد دروازه خود را از 3 موقعیت خطرناک نجات دهد. از طرف دیگر، تیم ایران در این نیمه به دلیل پرس بحرین، کاملا راحت بازی نکرد و سعی داشت از فضاهای موجود استفاده کند تا در نهایت روی اشتباهات فردی دروازه ما 3 بار باز شد.

 

1609896

 


روزنامه البلاد بحرین نیز به این بازی پرداخت و با تیتر "تیم ملی کشورمان مقابل همتای ایرانی خود شکست خورد" نوشت: تیم ما در نیمه اول و با تلاش های خود در جنبه های دفاعی و تهاجمی، این برتری را با همتای ایرانی خود تقسیم کرد، اما نتیجه در نهایت به سود حریف به پایان رسید. شروع بسیار خوبی از طرف بازیکنان ما صورت گرفت که ابتکار عمل حمله به دروازه تیم ایران را از کناره ها و از طریق پاس های محمد مرحون، ولید الحیام، سیدرضا عیسی و محمد الرمیحی داشتند.


با توجه به عجله ایران برای گلزنی، آنها چند فرصت به روی دروازه ما خلق کردند که سیدمحمد جعفر در مقابل حملات آنها ایستادگی کرد. در دقایق آخر نیمه نخست، تیم ما دوباره برای تهدید دروازه ایران حملاتی را خلق کرد اما این فرصت ها را از دست داد.


در نیمه دوم، تیم ایران با حمله و تهدید به دروازه سید محمد جعفر دروازه بان ما که در نیمه اول چند فرصت را مهار کرد، در همان بیست دقیقه اول ضربه محکمی بر ما وارد کرد و به دلیل عدم پوشش دفاعی، پنج بار دروازه الاحمر به خطر افتاد تا اینکه آنها ۲ بار موفق به گلزنی شدند.


هلیو سوزا سرمربی کشورمان با تغییراتی که ایجاد کرد، در خلق موقعیت ناکام بود و در نهایت ناکارآمدی بازیکنان ما از یک طرف و نیروی دفاعی خوب ایران از طرف دیگر، باعث شد اختلاف کاهش پیدا نکند و تیم ایران با استفاده از عدم پوشش دفاعی در داخل محوطه جریمه، گل سوم را به ثمر رساند.

 

1609897

 

 

روزنامه اخبار خلیج نیز با تیتر "صعود پیچیده شد، تیم ملی کشورمان با سه گل برابر ایران متحمل یک شکست ناگهانی شد" نوشت: تیم ما در ابتدای مسابقه با عملکرد خوبی وارد زمین شد. روند بازی متعادل بود و امکان کنترل توپ در 15 دقیقه نخست را به ما داد. با افت آشکار ایران، الحمیدان روی یک موقعیت می توانست دروازه حریف را تهدید کند و به دنبال آن، شوت احسان حاج صفی را محمدجعفر مهار کرد. تیم ایران از دقیقه بیستم به بعد کنترل بازی را در دست گرفت و با توجه به افت عملکرد بازیکنان ما موفق شد میانه میدان را در اختیار بگیرد.


در نیمه دوم، عملکرد بازیکنان ما به طور ناگهانی افت کرد که ارتکاب خطا توسط هافبک ها و خط دفاعی غیرمنتظره نبود. تیم ایران از نخستین فرصت جدی خود در نیمه دوم توسط سردار آزمون استفاده کرد و او روی پاس درخشان مهدی طارمی گل اول را در دقیقه 54 به ثمر رساند.


گل روی روحیه بازیکنان تیم ملی کاملاً تأثیرگذار بود و تیم ایران در روند بازی پیشرفت کرد به طوری که در برابر دروازه آنها هیچ شانسی برای گلزنی نداشتیم و طارمی در دقیقه 58 می توانست گل بعدی را به ثمر برساند. اشتباهات دفاعی در تیم ما باعث کشته شدن تیم شد و این بار سردار آزمون توانست تقریباً از وسط زمین تک به تک شود و در دقیقه 61 گل دوم را به ثمر برساند.


بعد از این دو گل، سوزا با وارد کردن کمیل الاسود و علی مدن به جای مهدی حمیدان و عبدالوهاب المولد تغییرات خود را ایجاد کرد. اما باز هم ایران سوار بر بازی بود تا اینکه آنها توسط مهدی طارمی مهاجم پورتو به گل سوم رسیدند.


این روزنامه در ادامه به کنفرانس خبری مربی بحرین پرداخته و نوشته است: کنفرانس مطبوعاتی سوزا با ابراز تأسف از باخت بزرگی که تیم ما در دیدار خود با تیم ملی ایران متحمل گردید، آغاز شد و او تأکید کرد که اشتباهاتی در بازی صورت گرفت و منجر به خلق این نتیجه شد.
در جریان کنفرانس مطبوعاتی پایان مسابقه، سوزا تأیید کرد که تیم ما در دوره آینده به کار و پیشرفت خود ادامه خواهد داد و در راه رسیدن به مسابقات با امید بازی خواهد کرد که رقابت در این مسابقات دشوار خواهد بود.

دیدگاه‌ها