کد خبر : 1760380 | 18 خرداد 1400 ساعت 15:46 | 129.8K بازدید | 11 دیدگاه

فرناندو سانتوس:

رونالدو را تعویض می‌کنم؛ برای یک‌ماه سیگار می‌برم

سرمربی تیم ملی پرتغال اطمینان دارد که تیمش از دور گروهی بالا می آید و تا فینال نیز پیش می رود. او رونالدو را هم غیر قابل تعویض شدن نمی داند.

رونالدو را تعویض می‌کنم؛ برای یک‌ماه سیگار می‌برم

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی پرتغال مدافع عنوان قهرمانی جام ملت های اروپاست. این تیم سال 2016 توانست در فرانسه عنوان قهرمانی را کسب کند و حالا با داشتن فوق ستاره هایی چون کریستیانو رونالدو و برونو فرناندز، چشم به تکرار آن قهرمانی دارد.

پرتغال در گروه مرگ قرار دارد و باید با آلمان، فرانسه و مجارستان دیدار کند.

 

 

1543916

 

 

فرناندو سانتوس سرمربی تیم ملی پرتغال در مصاحبه با تلویزیون RTP گفت:« فقط یک تیم یعنی اسپانیا توانسته دو بار متوالی قهرمان یورو شود(2008 و 2012). به تعداد تیم های متفاوتی که قهرمان یورو شده اند هم که نگاه کنید تا متوجه دشواری کار شوید. نمی دانم مفهوم ناکامی چه چیزی است؟ این کلمه را نمی فهمم ولی چنین سوالی را درک می کنم.

معتقدم اگر ما از دور گروهی بالا نیاییم، یعنی شکست خورده ایم ولی بعید است پرتغال نتواند راهی دور یک هشتم نهایی شود. گروه ما البته که گروه بسیار دشواری است و درک نمی کنم چرا سه قدرت برتر اروپا باید در یک گروه قرار بگیرند و فکر هم نمی کنم قبلا چنین چیزی سابقه داشته باشد. در هر صورت به مردم پرتغال این اطمینان را می دهم که ما در زمین همه توان مان را می گذاریم و تیمی بسیار باکیفیت هستیم. ما در هر بازی برای برد وارد زمین می شویم.»

 

کریستیانو رونالدو:« اگر کریستیانو در فرم مطلوبی نباشد و تیم هم نتواند نمایش خوبی داشته باشد، قطعا تغییراتی خواهیم داشت و رونالدو هم غیر قابل تعویض شدن نیست و این را می پذیرد.  رونالدو بازیکنی نیست که بتواند در دفاع به تیم کمک زیادی کند و البته ما هم چنین توقعی از او نداریم.

 

 

1584691

 

 

رونالدو باعث احترام بیشتر رقبا به ما می شود و گل های مهم و تعیین کننده ای به ثمر می رساند ولی او بازیکنی نیست که در دفاع به کار ما بیاید. مشکل اینجاست که 4 یا 5 بازیکن دیگر هم داریم که در باشگاه های شان نقشی مشابه رونالدو را دارند. یعنی اساسا تیم را پیرامون آنها شکل می دهند و در کارهای دفاعی مشارکت نمی کنند ولی من نمی توانم در تیم ملی چندین بازیکن را از کارهای دفاعی معاف کنم.

شاید رونالدو در این زمینه استثنا باشد ولی دیگران باید در زمینه دفاعی فعال باشند و در غیر این صورت به مشکل خواهیم خورد. معتقدم تمامی بازیکنان به این مساله واقفند. آنها سخت کار کرده اند و به تیم کاملا متعهد هستند.»

 

سه بازی دور از خانه:« این مختص گروه ما نیست و در همه گروه ها چنین است. متاسفانه ما در هیچکدام از سه بازی دور گروهی میزبان نیستیم ولی آلمان هر سه بازی را در خانه برگزار می کند.  فرانسه هم شرایط ما را دارد ولی مجارستان دو بازی را میزبان است. نمی توان نقش بازی در زمین خودی را انکار کرد.»

 

 

1128090

 

 

مقایسه با تیم قهرمان یورو 2016:« قابل قیاس نیستند چون در ترکیب فعلی ما بازیکنان جدیدی حضور دارند که در دور قبل نبودند. این تیم متفاوت با 2016 است.»

 

قهرمانی:« از زمانی که مربی پرتغال شده ام، با این هدف به تورنمنت ها وارد می شوم که قهرمان شویم. حالا هم به چیزی جز قهرمانی فکر نمی کنم. چمدانم را برای یک ماه بسته ام و برای همین مدت زمان هم سیگار با خودم خواهم برد.»

 

 

دیدگاه‌ها