کد خبر : 1760516 | 19 خرداد 1400 ساعت 10:51 | 48.7K بازدید | 5 دیدگاه

آزمون سخت در انتظار جنگجویان آنگکور

روایت روزنامه کامبوجی از جدال سخت با ایران

روزنامه خِمِر کامبوج در مطلبی به پیشواز دیدار با ایران رفته و این بازی را سخت ترین آزمون این کشور قلمداد کرده است.

روایت روزنامه کامبوجی از جدال سخت با ایران

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران پس از کسب پیروزی شیرین مقابل بحرین در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، روز جمعه و از ساعت 19 در استادیوم ملی بحرین به مصاف تیم ملی کامبوج می رود. انتظار می رود دراگان اسکوچیچ در این بازی به مهره های اصلی خود استراحت داده و با تیم دوم خود پای به زمین مسابقه بگذارد.


اما روزنامه خِمِر کامبوج در مطلبی به این دیدار پرداخته و از آن به سخت ترین آزمون کامبوج یاد کرده است. این روزنامه نوشته است: جنگجویان آنگکور (لقب تیم ملی کامبوج و مهمترین شهر باقیمانده از امپراطوری خمر در کامبوج) پس از عملکرد فراتر از انتظار در دیدار با عراق از مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 در بحرین، روز جمعه 11 ژوئن مجددا به رقابت ها بازمیگردند.


تیم قدرتمند عراقی روز دوشنبه کامبوج را با نتیجه 4-1 شکست داد. برخلاف انتظار بسیاری از کارشناسان فوتبال، تیم کامبوج در مقابل حریف قدرتمند خود، بازی خوبی را برگزار کرد.


جنگجویان آنگکور برخلاف مسابقه قبلی خود مقابل بحرین جایی که با نتیجه 8-0 شکست خوردند، چندین موقعیت گل روی دروازه عراق به دست آورد و با پاسکاری عالی تیمی، فوتبالیست های عراقی را گیج کردند. وب سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در همین رابطه خاطر نشان کرد: "کامبوج با عبور از زمین حریف، خطرناک به نظر می رسید."


کامبوج سخت ترین آزمون خود در مرحله مقدماتی جام جهانی را مقابل ایران برگزار می کند.  تیم ملی ایران پیش از این به جام های جهانی 1978، 1998، 2006، 2014 و 2018 راه یافته است. با این حال، ایران تاکنون از مرحله گروهی جام های جهانی صعود نکرده و تنها در دو مسابقه مقابل ایالات متحده آمریکا (1998) و مراکش (2018) پیروز شده است.

1610185
تیم ملی ایران علی رغم ضعف در اثر آشفتگی داخلی و بیماری همه گیر کرونا، همچنان یکی از تیم های مدعی برای صعود به مرحله سوم و آخر مقدماتی جام جهانی است.


تیم ایران شامل بازیکنانی نظیر مهاجمی به نام مهدی طارمی است که در لیگ برتر پرتغال بازی می کند. لیگ برتر پرتغال یکی از برترین لیگ های فوتبال در جهان است.


دیگر بازیکنان مهم ایرانی، سردار آزمون مهاجم این تیم و دروازه بان، علیرضا بیرانوند هستند. آزمون در حال حاضر با زنیت سن پترزبورگ در لیگ برتر روسیه بازی می کند. در همین حال، بیرانوند یکی از برترین سنگربانان جهان است.


انتظار می رود مدافع سوئیو ویزال نقش برجسته دیگری را برای جنگجویان آنگکور ایفا کند. ویزال یک گل به شیرهای بین النهرین (عراق) زد. این دومین گل کامبوج در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی بود.


مهاجم کیو سوکفنگ نیز مقابل عراق عملکرد خوبی داشت اما در دو مسابقه متوالی موفق به گلزنی نشده است. سوکفنگ سال گذشته مقابل هنگ کنگ گلزنی کرد. این گل اولین گل کامبوج در دور دوم مرحله مقدماتی بود.
تصاویر منتشر شده توسط فدراسیون فوتبال کامبوج نشان دهنده تمرین شاداب بازیکنان در آستانه بازی با ایران است. کامبوج با یک امتیاز در قعر جدول گروه C قرار دارد. 


ایران دو روز پیش با برتری 3 بر صفر مقابل بحرین ، به رتبه دوم جدول رده بندی صعود کرد. آزمون برای ایران دو گل به ثمر رساند که انتقام باخت یک بر صفر مقابل بحرین را گرفت. بحرین سال گذشته ایران را با نتیجه 1-0 شکست داد.

دیدگاه‌ها