کد خبر : 1760525 | 19 خرداد 1400 ساعت 11:13 | 31.2K بازدید | 4 دیدگاه

برگی از تاریخ

آندرانیک‌ها، مردان خستگی ناپذیر فوتبال ایران(عکس)

تیم ملی ایران در تاریخ خود از دو بازیکن ارمنی استفاده کرده است که هر دو از بهترین های دوران خود بودند.

به گزارش "ورزش سه " ، نسل جدید فوتبال ایران آندرانیک تیموریان را خوب می شناسد ، کاپیتان سابق تیم ملی بازیکنی بود خستگی ناپذیر و جنگنده و به همین دلیل به او لقب سامورایی داده بودند و دو بار  حضور در جام های  جهانی2006آلمان و 2014برزیل را در کارنامه خود به یادگار گذاشته است . دو دهه قبل از ظهور تیموریان ، آندرانیک دیگری در تیم ملی و در دفاع چپ و وسط جولان می داد و یکی از بهترین های دوران خودش بود . اسکندریان  همانند تیموریان شهره شده بود به مرد جنگنده و خستگی ناپذیر و با تیم ملی به جام جهانی 1978آرژانتین هم رفت.


اسکندریان بعد از رقابت های جام جهانی  و بازی در تیم منتخب جهان به کاسموس نیویورک پیوست و در این تیم  در بازی خداحافظی پله یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال، در تیم منتخب جهان همراه ایرج دانایی فرد از استقلال  تهران حضور داشت. وی به همراه دانایی فرد اولین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران بودند که به تیم منتخب جهان دعوت شدن، اوبه همراه مهدی پاشازاده تنها مدافعین تاریخ فوتبال ایران هستند که در تیم منتخب دنیا دعوت شده و بازی کرده‌اند. اسکندریان در آن سال ها برای  خداحافظی پله بارها به کشورهای مختلف سفر کرد. وی در این تیم سال‌ها با بزرگانی چونفرانتس بکن‌باوئر، پله، یوهان نیسکنس ،جیورجیو کیناجلیا ،کارلوس آلبرتو نیز هم بازی بوده‌است .


در تصویر اسکندریان را می بینید که از هانری میشل مربی سرشناس سالهای بعد فرانسه در دیدار دوستانه با اف سی بروژ بلژیک در دیدار دوستانه ایران در خرداد 1357 عبور کرده است.

 

1610200

دیدگاه‌ها