کد خبر : 1760559 | 19 خرداد 1400 ساعت 13:31 | 534.5K بازدید | 35 دیدگاه

درگیری در شرق آسیا برای آرامش در گروه ایران

حذف 99 درصدی لبنان-معادلات آسیا تغییر کرد

تیم فوتبال ترکمنستان با پیروزی 3-2 مقابل لبنان شگفتی بزرگ امروز رقابت های انتخابی جام جهانی در مرحله پیش مقدماتی را خلق کرد.

حذف 99 درصدی لبنان-معادلات آسیا تغییر کرد

 

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که تیم لبنان بعد از دریافت اولین گل بازی با دو گل که یکی از آن ها بسیار تماشایی بود، از حریف آسیای میانه خود پیش افتاده بود، در نهایت این ترکمنستان بود که با استفاده از اشتباهات دفاعی لبنان که در آخرین دقایق با یک یار کمتر بازی می‌کرد، این بازی را با نتیجه 3-2 به سود خود تمام کرد تا تمام رویاهای لبنان برای صعود به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی بر باد برود.

 

لبنانی ها که با تدارک بسیار در این مسابقه حاضر شده و باتوجه به حذف کره شمالی از دور گروهی فرصت خوبی برای صعود داشتند، با شکستی که امروز مقابل ترکمنستان متحمل شدند، ضمن عدم دستیابی به پاداش 5 هزار دلاری فدراسیون فوتبال برای هر بازیکن، شانس صعود خود را هم تا حد زیادی از دست دادند که این موضوع کاملا به سود ایران، عراق یا هر تیم دیگری است که در سایر گروه ها در رتبه دوم قرار بگیرد.

نقطه چرخش مسابقه در بازی امروز ترکمنستان - لبنان، هند ربیع عطایا بازیکن سابق ذوب آهن بود که یک ضربه کاشته را نصیب ترکمنستان کرد که ضربه ارسالی از 40 متری از جناح چپ با پشت پای استثنایی "آناگولیف گویچمرات" بازیکن ترکمنستان به گل تبدیل شد. پس از این گل و در شرایطی که دوربین روی شادی ترکمنی ها قفل شده بود، یک درگیری جدی در داخل دروازه تیم لبنان باعث  اخراج نور منصور کاپیتان لبنان شد که اتفاقا روی گل نیز مقصر بود. پس از این اتفاق لبنان با ترس بیشتر بازی را ادامه داد و در نهایت ترکمنستان در ثانیه های پایانی گل سوم را وارد دروازه حریف سرخپوش کرد تا این تیم را در آستانه حذف قرار دهد.

 

1610311

 

پس از کم شدن شانس لبنان و حذف احتمالی تاجیکستان از کورس تیم های دوم، ضعف در امتیازگیری از سوی یکی از تیم های ازبکستان، اردن، چین یا امارات کافی است تا ایران هم در جمع تیمهای صعودکننده به مرحله نهایی قرار گیرد.

 

ایران با فرض این که کامبوج را شکست می‌دهد، با گرفتن یک امتیاز از عراق در جدول تیمهای دوم 10 امتیازی خواهد شد و باتوجه به تفاضل گل مطلوب، شانس بالایی برای صعود خواهد داشت.

 

1610307

 

امارات و ازبکستان نیز دیدار حساسی را با صدرنشین گروه خود یعنی عربستان و ویتنام خواهند داشت و شاید برای پیروزی دچار مشکل شوند. چین باتوجه به تقابل با مالدیو و سوریه، فرصت خوبی برای رسیدن به مرز 11 امتیاز و قطعی کردن صعود خود دارد.

 

1610321

لبنان و اردن برای صعود باید مقابل استرالیا و کره جنوبی نتیجه بگیرند.

 

 

اردن باید حداقل یک پیروزی را از دو بازی باقی مانده به دست آورد. آنها با کویت با انگیزه و استرالیای صدرنشین روبرو می‌شوند و باتوجه به انگیزه کویت برای قرارگیری در رتبه دوم، آنها دیدار بسیار سختی را با هر دو تیم خواهند داشت و باید یک معجزه را رقم بزنند.

اما این سکه روی دیگری هم دارد که اردن و لبنان را امیدوار می‌کند. این که کره جنوبی و استرالیا پس از قطعی شدن صعود با انگیزه کمتری وارد زمین شوند و همین، فرصتی شود برای شگفتی بزرگ.

 

1610309

 

 

به هر حال ایران برای قطعی شدن صعود، به دو پیروزی نیاز دارد و برای زنده ماندن شانس، به شکست ناپذیری برابر عراق. باخت امروز لبنان به سود ایران شد اما سرنوشت تیم اسکوچیچ در دست خودش است.

دیدگاه‌ها