کد خبر : 1760579 | 19 خرداد 1400 ساعت 15:14 | 45.4K بازدید | 0 دیدگاه

قانون جدید هند چیست؟

یورو 2020؛ استفاده از قانون جدید هند

قانون جدیدی در زمینه اعلام خطای هند در رقابت های یورو 2020 مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

یورو 2020؛ استفاده از قانون جدید هند

به گزارش "ورزش سه"، یوفا تایید کرده است که در رقابت های یورو 2020 که از جمعه آغاز خواهد شد، قانون جدیدی در زمینه اعلام خطای هند به کار گرفته می شد.

قانون جدید به این منظور طراحی شده است که مهاجمانی که در راه رسیدن به گل تصادفا با دست توپ را لمس می کنند، جریمه نشوند.

این قانون توسط بورد بین‌المللی قوانین فوتبال (IFAB) در ماه مارس پیشنهاد شد و از ماه آینده استفاده از آن در سراسر جهان آغاز می شود.

 

1610274

 

یوفا این فرصت را داشت که قانون جدید را زودتر مورد استفاده قرار دهد، با این حال، روبرتو روزتی، رئیس کمیته داوران یوفا، گفته است که داوران از بازی افتتاحیه یورو 2020 که جمعه آینده بین ترکیه و ایتالیا در گروه A برگزار خواهد شد، از قانون جدید استفاده خواهند کرد.

روزتی صبح جمعه در یکصد و پنجمین جلسه توجیهی سالانه گفت: "نحوه بازنویسی قانون موجب شده تا این قانون اکنون بیشتر مطابق با روح فوتبال باشد و به بازیکنان این آزادی را می دهد که فوتبال بازی کنند."

داوران درباره موضوع "موقعیت غیر طبیعی دست" را در این قانون جدید مورد توجه قرار داده و روشن کردند که: "هر لمس دست/بازوی بازیکن با توپ خطا نیست" علاوه بر قرار گرفتن دست در وضعیت غیر طبیعی، بازیکن باید بدن خود را "به طور غیر طبیعی بزرگتر" هم کرده باشد.

خبر این تغییر در قانون هند، مخصوصاً با بحث و جدلی که پیرامون استفاده از VAR در لیگ برتر وجود دارد، یک سورپرایز خوشایند برای فوتبالدوستان خواهد بود.

فصل گذشته در لیگ برتر انگلیس برخورد تصادفی توپ به دست یک مهاجم در هنگام رسیدن به موقعیت گل خطا اعلام شده و جریمه می شد.

 

1610272

 

قانون جدید می گوید خطای هند در صورتی اعلام می شود که:

* عمداً با دست/بازوی خود توپ را لمس کنند، مثلاً دست/بازو را به سمت توپ دراز کنند

* توپ را وقتی که بدن‌شان را به طور غیرطبیعی بزرگتر کرده‌اند، با دست/بازو لمس کنند. در صورتی گفته می شود که یک بازیکن بدن خود را به طور غیر طبیعی بزرگتر کرده، که موقعیت دست/بازوی او نتیجه یا در جهت حرکت بدن بازیکن در آن شرایط خاص نیست. با قرار گرفتن دست/بازو در چنین موقعیتی، بازیکن ریسک برخورد توپ با دست/بازوی خود را پذیرفته و جریمه می شود.

* گل زدن به دروازه حریف؛

-مستقیما با استفاده از دست/بازو، حتی اگر تصادفی بوده باشد، حتی توسط دروازه‌بان، یا

- گل زنی بلافاصله پس از لمس توپ توسط دست/بازوی آنها، حتی اگر به صورت تصادفی توپ به دست خورده باشد.

 

در جلسه ذکر شده موضوعی که به عنوان آفساید طبقه بندی می شود نیز توسط داوران مورد بحث قرار گرفت و روزتی گفت که قبل از اینکه VAR بتواند تصمیم داور درون زمین برای اعلام گل را تغییر دهد، باید "شواهد واضحی" وجود داشته باشد.

 

1610275

 

روزتی گفت: "چند ماه پیش پپ گواردیولا گفت:" من می توانم اشتباهی را که داور در زمین بازی مرتکب شده است بپذیرم، اما نمی توانم اشتباهی که VAR در مقابل تصاویر ویدیویی مرتکب شده است را بپذیرم. "این حرف درستی است. او حق دارد.

اگر هیچ مدرکی در مورد آفساید نداشته باشیم، نمی توانیم گل را به دلیل آفساید رد کنیم.

ما نیاز به شواهد روشن و آشکاری برای نپذیرفتن گل داریم، همین. برای گرفتن این تصمیمات عملی ما تنها زمانی مداخله VAR را می خواهیم که شواهد روشنی بر وقوع آفساید وجود داشته باشد."

دیدگاه‌ها