کد خبر : 1760583 | 19 خرداد 1400 ساعت 15:30 | 83K بازدید | 4 دیدگاه

قرعه بی سابقه در تاریخ یورو

بررسی گروه مرگ یورو2020؛ نبرد جذاب غول ها

حضور 3 مدعی قدرتمند در یک گروه، از گروه آخر یورو 2020 یک گروهِ مرگ به تمام معنا ساخته است.

بررسی گروه مرگ یورو2020؛ نبرد جذاب غول ها

به گزارش "ورزش سه"، شاید اگر از یک نفر خواسته می شد تا سخت ترین گروه یورو 2020 را به انتخاب خود بچیند، چنین بی رحمی به خرج نمی داد که آلمان (قهرمان جام جهانی 2014)، پرتغال (قهرمان یورو 2016) و فرانسه (قهرمان جام جهانی 2018) را در یک گروه جای بدهد. این اتفاق اما رخ داده و رقابتی هیجان انگیز را در گروه F یورو 2020 بین 3 مدعی قدرتمند شاهد خواهیم بود؛ رقابتی که می تواند به قیمت حذف حداقل یکی از آنها تمام شود.

 

 

1610270

 

 

در ادامه تیم های گروه ششم یورو 2020 را مورد بررسی قرار داده ایم:

 

 

1610268

 

 

پرتغال

پرتغال با آرزوی تکرار موفقیت بزرگ اسپانیا در سال های 2008 و 2012 که با قهرمانی این تیم در دو دوره متوالی همراه بود، به یورو 2020 می نگریست اما بعد از قرعه کشی، صعود برای این تیم تبدیل به مرحله جدیدی شد که انتظار آن را نمی کشید. این تیم در یورو 2016 در شرایطی قهرمان شد که هیچ بردی در مرحله گروهی کسب نکرده و با 3 مساوی، 3 امتیاز و رتبه سوم گروهی که مجارستان، ایسلند و اتریش در آن حضور داشتند، راهی دور حذفی شده بود. فرناندو سانتوسِ 66 ساله که پرتغال با هدایت او یورو 2016 و لیگ ملت های اروپا 2019 را فتح کرد به خوبی می داند که عملکرد دوره قبل برای عبور از مرحله گروهی نمی تواند کافی باشد. او برای عملی کردن اهداف خود ابزار تهاجمی بسیار قدرتمندی در اختیار دارد. 
کریستیانو رونالدو، فوق ستاره پرتغالی ها برای دبل در یورو بی تاب است؛ او در کنار خود چهره های شاخص دیگری چون برونو فرناندز، دیگو ژوتا ، برناردو سیلوا و ژوآو فلیکس را دارد که همگی فصل باشگاهی موفقی داشتند. با این وجود و البته در نظر گرفتن این مساله که بی انصافی است پرتغال را ارتش یک نفره بدانیم اما تردیدی وجود ندارد که این ستاره در اوج دوران پختگی اش قهرمان شماره یک و شخصیت الهام بخش تیم ملی کشورش به حساب می آید و همه روی او برای یک موفقیت دیگر حساب باز کرده اند. البته سلسائو باید هوشیار باشد چرا که وابستگی کامل به رونالدو می تواند عواقبی هم برای این تیم به همراه داشته باشد؛ چیزی مثل یک خلع سلاح ناگهانی.

ترکیب احتمالی (3-3-4):

دروازه بان: آنتونی لوپز
خط دفاعی: روبن دیاز، نونو مندس، ژائو  کانسلو، ژوزه فونته
خط میانی: رناتو سانچز، سیلوا، روبن نوس
خط حمله: کریستیانو رونالدو، ژائو فلیکس، دیوگو ژوتا

یک نکته مهم: 

پرتغال در حالی قهرمانی دوره قبل جام ملت های اروپا شد که تا مرحله نیمه نهایی هیچ بردی در وقت های قانونی کسب نکرده بود. این تیم مقابل مجارستان، ایسلند و اتریش به تساوی رسید و با 3 امتیاز به عنوان یکی از تیم های برتر سوم، صعودی ناپلئونی به مرحله حذفی کرد. پرتغال در دو بازی ابتدایی مرحله حذفی هم موفق به کسب برد در وقت های قانونی نشد؛ این تیم ابتدا با گل دقیقه 117 کوارشما، کرواسی را در مرحله یک هشتم نهایی شکست داد و سپس مقابل لهستان در ضربات پنالتی پیروز شد تا به مصاف ولز در نیمه نهایی برود؛ جایی که با کسب پیروی 2-0 به اولین برد خود در یورو 2016 دست یافته و فینالیست شد.

پیش بینی:

پرتغال با رهبری کریستیانو رونالدو باید در مرحله حذفی حضور داشته باشد؛ این خواسته همه فوتبالدوستان دنیاست اما عملکرد عجیب و ضعیف این تیم در دوره قبل کمی در این خصوص تردید به وجود آورده است. فتح لیگ ملت های 2019 یک پوئن مثبت برای بالا رفتن شانس صعود پرتغال از این گروه دشوار است اما با توجه به حضور آلمان و فرانسه هیچ نظر قطعی نمی توان در مورد شانس اول صعود از این گروه داد.

 

 

1610271

 

 

فرانسه:


فرانسه در دو تورنمنت بزرگ اخیر (یورو 2016 و جام جهانی 2018) فینالیست بوده و تبدیل شدن به یک پای فینال ویمبلی در تاریخ 11 ژوئیه، یک خواسته عادی از این تیم پرستاره و آماده به حساب می آید. دیدیه دشان برای رقم زدن این اتفاق بزرگ، ستاره های جام جهانی روسیه را حفظ کرده و چند نیروی جدید هم به مجموعه بازیکنان تیم تزریق کرده است. آبی ها خط حمله مخوفی در این دوره خواهند داشت؛ کیلیان امباپه، یک فصل موفق دیگر را در PSG پشت سر گذاشت و با اعتماد به نفسی از درخشش در جام جهانی 2018 کسب کرد، اینک بازیکنی پخته و قابل اعتماد در یورو 2020 به حساب می آید؛ با بازگشت کریم بنزما به تیم ملی، فرانسه قدرت بیشتری در خط حمله خواهد داشت اما مصدومیت امشب این بازیکن در بازی دوستانه مقابل بلغارستان که باعث تعویض او در دقیقه 39 شد، احتمال از دست دادن یورو را برای این بازیکن به همراه داشت.
این تیم نیروی های تهاجمی آماده دیگری چون دمبله و لومار را هم در اختیار دارد؛ در این میان البته نباید از آنتوان گریزمان هم غافل شویم؛ هافبکی که نقش پررنگی در فتح جام جهانی 2018 داشت و با وجود نمایش ناامید کننده در بارسا همچنان می توان روی او حساب کرد. با داشتن ستاره ای چون انگولو کانته در قلب خط میانی، دشان را  باید خوشبخت ترین سرمربی یورو بنامیم؛ هافبکی که بعد از درخشش در جام جهانی دو فصل بی نظیر را در چلسی پشت سر گذاشت و چندی پیش نیز موفق به فتح لیگ قهرمانان آسیا با این تیم شد؛ چلسی بخش قابل توجهی از این موفقیت را مدیون کانته بود. فرانسه با داشتن چنین تیمی، امید زیادی به صعود از گروه مرگ و پیش رفتن تا مراحل بالا دارد.

ترکیب احتمالی (2-4-4):

دروازه بان: هوگو لوریس
خط دفاعی: لوکاس هرناندز، پرسنل کیمپمبه، رافائل واران، بنجامین پاوار
خط میانی: انگولو کانته، پل پوگبا،  توماس لمار، کورنتین تولیسو
خط حمله: کیلیان امباپه، آنتوان گریزمان

 

یک نکته مهم:

فرانسه بعد از فتح جام جهانی 1998 موفق شد قهرمان یورو 2000 شود، حال پس از 20 سال آنها دوباره می توانند چنین موفقیتی را تکرار کنند. قهرمان جام جهانی 2018، با هدایت دیدیه دشانی که دو دهه پیش و به عنوان بازیکن در فاصله دو سال موفق به کسب جام جهانی و جام ملت های اروپا شد راهی یورو شده است؛ مربی که می تواند با قهرمان کردن فرانسه به عنوان سرمربی، نام خود را در تاریخ فوتبال دنیا جاودانه کند.

پیش بینی:

بر اساس پیش بینی ارائه شده از سوی وب سایت theanalyst فرانسوی ها با احتمال 46 درصد از این گروه به عنوان تیم اول صعود خواهند کرد؛ این در حالی است که شانس دومی آنها 29 درصد و احتمال پایان دور گروهی با رتبه آخر برایشان 5 درصد است. بر اساس این پیش بینی، فرانسه با 20.5 درصد، بخت اول قهرمانی یورو 2020 به حساب می آید.

 

 

1610267

 

 

آلمان:

با توجه به شرایط حساس تیم ملی فوتبال آلمان، یواخیم لوو تصمیم به دعوت دوباره از هوملس و مولر گرفت که دو سال از تیم ملی به دور  بودند. به این ترتیب ژرمن ها با اضافه شدن این دو بازیکن به چهره هایی چون تونی کروس ، ایلکای گوندوغان و مانوئل نویر همچنان شاکله قدیمی خود را حفظ کرده اند؛ در کنار این قدیمی ها البته نیروهای تازه نفسی همچون سرژ گنابری ، تیمو ورنر و کای هاورتز هم حضور دارند که خبر از یک تغییر نسل آرام در تیم ملی فوتبال آلمان می دهند؛ در بین این جوانان، گنابری در حالی که مارکو رویس از حضور در تیم ملی انصراف داد، می تواند با سرعت و تیزهوشی خود مهره ای مناسب برای خط حمله تیم ملی آلمان باشد؛ او در به ثمر رسیدن 8 گل ژرمن ها در دور انتخابی نقش داشت. 
البته آلمانی ها یک بازیکن بسیار جوان تر از بایرن هم در تیم شان دارند؛ جمال موسیالای 18 ساله که با پست تخصصی هافبک تهاجمی، توانایی بازی در چند پست دیگر را هم دارد؛ این بازیکن جوان اما در ترافیک خط میانی تیم ملی کشورش شانس کمی برای فیکس شدن دارد. چنین شرایطی، لوو را به یک مربی خوشبخت در یورو تبدیل کرده بطوریکه به اندازه کافی مهره برای جابجایی در بازی های حساس در اختیار دارد؛ او حتی در پست دروازه بانی و با وجود انصراف ترشتگن از همراهی تیم ملی به خاطر انجام عمل جراحی، سه بازیکن آماده دارد که نویر آماده ترین آنهاست.

ترکیب احتمالی (3-4-3):

دروازه بان: مانوئل نویر
خط دفاعی: گینتر، هوملس، زوله
خط میانی: گونزس، کروس، کیمیچ، کلوسترمن
خط حمله: ورنر، مولر، گنابری

 

یک نکته مهم:


حضور در یورو 2020، بیست و ششمین حضور متوالی آلمان در دو رویداد فوتبالی بزرگ جهان (یورو و جام جهانی) است. در پایان این رقابت ها، لوو بعد از 15 سال به کار خود در تیم ملی آلمان پایان خواهد داد؛ اوج کار او فتح جام جهانی 2014 بود. این مربی بعد از شکست سنگین 6-0 مقابل اسپانیا که سنگین ترین شکست آلمان طی حدود یک قرن اخیر بود و همچنین باخت عجیب مقابل مقدونیه در مقدماتی جام جهانی، اندکی در سیاست های خود تغییر ایجاد کرده و چند چهره قدیمی را که از تیم کنار گذاشته بود را برای یورو دوباره فراخواند.

پیش بینی:

با 3 قهرمانی، 3 نایب قهرمانی و 3 عنوان سومی، آلمان تیمی نیست که به این راحتی ها بتوان بی خیال حضورش در مراحل پایانی یورو شد. با وجود حضور در گروه مرگ، آلمان پتانسیل کافی برای صعود را دارد و در حضور پرتغال و فرانسه، در نظر گرفتن رتبه دوم گروه ششم برای این تیم منطقی به نظر می رسد.

 

 

1610269

 

 

مجارستان:

با حضور در یورو 2016، تیم ملی مجارستان بعد از 20 سال در یک تورنمنت بزرگ شرکت کرد. این تیم در گروهی که پرتغال (تیمی که در پایان قهرمان شد)، ایسلند و اتریش حضور داشتند به عنوان صدرنشین صعود کرد ولی در مرحله یک هشتم نهایی مغلوب بلژیک شد؛ همین اتفاق هم برای فوتبال مجارستان یک موفقیت بزرگ بود؛ موفقیتی که برای تکرار دوباره آن، کاری سخت با میلِ شدید به غیر ممکن در انتظار مجارستان است. این تیم راه طولانی برای حضور در یورو 2020 پیمود؛ با قرار گرفتن در رتبه چهارم مرحله گروهی، مجارها از صعود مستقیم به یورو بازماندند تا اینکه توانستند با پیروزی مقابل ایسلند در لیگ ملت های اروپا، دومین صعود متوالی شان به جام ملت ها را جشن بگیرند. در حضور بازیکنان باتجربه ای چون گالوسی و اوربان ستاره تیم ملی مجارستان یک بازیکن 21 ساله است؛ دومینیک سوبوسلای، هافبک تهاجمی تیم سالزبورگ که مجارها با گل دیدنی او در پلی آف از سد ایلسند گذشته و به یورو 2020 صعود کردند.

 

ترکیب احتمالی (2-5-3):
دروازه بان: پیتر گولاچی
خط دفاعی: آتیلا فیولا، ویلی اوربان، آتیلا ژالای
خط میانی: گرگو لورنشیش، لاژلو کلاین هایسلر، آدام ناگی، دنیل گازداگ، رولاند وارگا
خط حمله: آدام ژالای، رولاند سالای

 

یک نکته مهم: 

مجارستان در حالی دومین حضور متوالی خود در جام ملت های اروپا را تجربه می کند که پس از حضور در مرحله نیمه نهایی جام ملت های اروپا در سال های 1964 و 1972 به مدت 48 سال در صعود به این رقابت ها ناکام بود.

پیش بینی:

صحبت از صعود مجارستان در گروهی که آلمان، فرانسه و پرتغال حضور دارند کمی مضحک به نظر می رسد اما این تیم با توجه به اتفاقاتی که در دور قبل رقم زده و به عنوان صدرنشین گروهی که پرتغال در آن سوم شد، راهی مرحله یک هشتم نهایی شد و یک حریف مرموز برای سه مدعی بزرگ این گروه محسوب می شود.

دیدگاه‌ها