کد خبر : 1760600 | 19 خرداد 1400 ساعت 19:35 | 106.2K بازدید | 20 دیدگاه

جزئیات یکی از جذابیت های یورو ۲۰۲۰

پیراهن‌هایی که فراتر از یک لباس ساده هستند (عکس)

26 طراحی متفاوت و جذاب برای تیم های یورو 2020 در نظر گرفته شده است.

پیراهن‌هایی که فراتر از یک لباس ساده هستند (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، 48 ساعت دیگر رقابت های یورو 2020 آغاز شده و 24 تیم در شش گروه به مصاف یکدیگر خواهند رفت. البسه جدید همیشه یکی از بخش های جذاب برای هواداران فوتبال بوده و ما در ادامه لباس اول و دوم هر 26 تیم حاضر در رقابت های یورو 2020 را با جزئیاتی جالب و شنیدنی مرور خواهیم کرد.

 

گروه اول:

 

ترکیه (نایکی)

 

1610295

 

لباس اصلی: ترکیه تمایل زیادی به ایجاد تغییرات گسترده نداشته و در لباس یورو 2020 خود نیز از الگویی آشنا و همیشگی استفاده کرده است. پیراهن اول سفید و دارای یک نوار قرمز در میانه لباس بوده که نشانه هلال ماه و ستاره پرچم ملی را نشان می دهد. اما تغییر نه چندان بزرگ نسبت به طراحی های قبلی، بزرگ تر شدن اندازه هلال و ستاره بوده که به گفته نایک، برگرفته از "شور فوق العاده فوتبال در ترکیه است".

 

1610294

 

لباس دوم: پیراهن دوم ترکیه به جای طراحی ساده، از دو رنگ قرمز استفاده شده که رنگ دور یقه و روی سینه روشن تر است. آرم ماه و ستاره که مربوط به دوران امپراتوری عثمانی است، دوباره روی لباس دیده می شود و روی هر دو پیراهن در داخل از عبارت Turkiyem به معنای "ترکیه من" استفاده شده است.

 

ایتالیا (پوما)

 

1610285

 

لباس اصلی: ایتالیا به شدت به میراث هنری و فرهنگی خود برای تولید البسه متکی بوده و این طراحی پوما برای پیراهن آبی الهام گرفته از موزاییک های سنتی و معماری دوره رنسانس است. پیراهن آتزوری دارای نقش و نگار کاشی های گل و ظریف بوده و با نقاشی هایی دیوارهای اپرا، گالری ها و کلیساهای جامع قرن 15 تزئین شده است.

 

لباس دوم: این روند روی پیراهن دوم نیز ادامه پیدا کرده و البته از رنگ سفید و با الگویی شیک تزئین شده و این بار الهام گرفته از "دوران شناخت فرهنگ هنر و معماری" از قرن 14 تا 17 بوده است.

 

1610284

 

ایتالیا همچنین در طول دور مقدماتی از پیراهن سوم جایگزین با طرح سبز و طلایی باشکوه و مجلل نیز استفاده کرد. این برای دومین بار در تاریخ خود است که تیم ملی ایتالیا رنگ سبز پوشیده است. ابتدا آتزوری در دیداری دوستانه مقابل آرژانتین در سال 1954 از رنگ سبز بهره بردند، اما متاسفانه یوفا به دلیل قوانین خود اجازه نداد تیم های شرکت کننده از لباس سوم استفاده کنند و فقط مجوز استفاده از لباس اول و دوم صادر شد.

 

ولز (آدیداس)

 

1610290

 

لباس اصلی: پیراهن اول ولز از رنگ قرمز و طلایی برگرفته از سپر اجدادی اووین گلیندور، قهرمان ملی این کشور بوده که در قرن پانزدهم، قیام علیه حکومت انگلیس را رهبری کرد. همچنین وقتی پرچم ملی و تاج شما دارای طرحی از اژدها است، نمی توان از این نماد استفاده نکرد.

 

1610288

 

لباس دوم: پیراهن های دوم ولز همیشه یکی از دو رنگ سفید یا زرد هستند و این سنت ادامه یافته است. این بار پیراهن دوم رنگ زرد طلایی بوده و از ساختار براق دو رنگ و یک گل نرگس کوچک (گل ملی) روی گردن استفاده شده و طراحی آن نیز یقه هفت است.

 

سوئیس (پوما)

 

1610300

 

لباس اصلی: طبق ادعای پوما، این طرح برگرفته از اصول مینیمالیستی مدارس مشهور سبک سوئیسی در دهه 1950 بوده است. با این حال طراحی این پیراهن به قدری قدیمی است که آنچه برای ما باقی مانده، یک پیراهن قرمز و سفید ساده و مرتب است که به هر روشی برش بزنید، باز هم طرحی کسل کننده و حوصله سربر محسوب می شود.

 

1610291

 

لباس دوم: در طرح پیراهن دوم نیز هیچ نشانی از سرزندگی دیده نمی شود و به نظر پوما از طرحی تکراری بهره برده که مشابهش بر تن دیگر تیم های حاضر در تورنمنت نیز دیده می شود.

 

گروه دوم:

 

دانمارک (هومل)

 

1610299

 

لباس اصلی: طراحی آستین لباس اول دانمارک به رنگ قرمز و با هاشورهای سفید بوده که یادآوری همان پیراهنی است که آنها با پوشیدن آن در یورو 92 همه را شوکه کردند. علاوه بر این یک طراحی گرافیک موجی در بالا تنه دیده می شود که نمادی از هواداران دانمارکی است که در حمایت از تیم خود، سرود ملی را در استادیوم مملو از تماشاگر پارکن می خوانند.

 

لباس دوم: این پیراهن نیز از طراحی موجی برخوردار است، اما با رنگ نقره ای روی زمینه سفید استفاده شده و تشخیص آن کمی سخت تر شده و البته در کل در هر دو لباس جزئیات زیادی دیده نمی شود. دانمارک همچنین یک پیراهن سوم جایگزین نیز دارد که دقیقا از لباس معروف آنها در جام جهانی 1986 الهام گرفته و هنوز هم به عنوان یکی از محبوب ترین پیراهن های فوتبال شناخته می شود.

 

1610298

 

نسخه 2021، برگرفته از پیراهن راه راهی است که مفاخری مانند مایکل لادروپ، آلان سیمونسن و یان مولبی می پوشیدند و از دو رنگ قرمز استفاده شده است. اتحادیه فوتبال دانمارک مدعی شد پیراهن سوم احترام ویژه ای به هواداران است و به همین منظور عبارت " Den Rode Mur" ("دیوار قرمز") برای ادای احترام به هوادارانی که همیشه استادیوم را پر می کنند، در داخل یقه حک شده است.

 

فنلاند (نایکی)

 

1610296

 

لباس اصلی: پیراهن اصلیHuuhkajat  (جغد عقابی) از پرچم ملت شمال اروپا الهام گرفته شده و یک صلیب آبی بزرگ بر رنگ سفید پشت آن دیده می شود. طراحی تر و تمیز این لباس جالب تر از طرح های تقریبا یکسان آبی و سفیدی است که فنلاند در سال های اخیر استفاده کرده است.

 

1610289

 

لباس دوم: نشانه اصلی لباس دوم همیشه بحث تغییر رنگ است، اما در عوض فنلاند از یقه ای دکمه ای استفاده کرده که بقدری هوشمند و زیبا است که می توان از این لباس در یک مراسم رسمی استفاده کرد.

 

بلژیک (آدیداس)

 

1610297

 

لباس اصلی: مهم ترین جنبه پیراهن بلژیک، طراحی گرافیکی ضخیم دو رنگی است که به جلو و عقب دیده شده و طراحی حرف "B" است. اما ما اینجا عقیده ای سنت شکن داشته و تصور می کنیم این طراحی به جای اشاره به باتشوایی یا بنتکه، احتمالا مخفف "بلژیک" باشد. این همچنین اولین پیراهن تیم ملی بلژیک بوده از نشان اتحادیه فوتبال این کشور که در اواخر سال 2019 طراحی شده، بهره برده است.

 

1610287

 

لباس دوم: به نظر می رسد این طراحی یقه هفت هم بازگشت به دهه 1980 باشد و هم یک طراحی مناسب برای دوران مدرن، که البته این نگاه برگرفته از طراحی ساده، باکلاس، دورنگ و خال خالی است که کل لباس را پوشانده است.

 

روسیه (آدیداس)

 

1610286

 

لباس اصلی: پیراهن اول روسیه برای یورو 2020 بلافاصله پس از انتشار در سال 2019 مورد بازطراحی عجولانه ای قرار گرفت. این اتفاق پس از شکایت فدراسیون روسیه از عدم چیدمان منظم آبی و سفید آستین ها به ترتیبی صحیح رخ داد، زیرا ابتدا این لباس بیشتر شبیه پرچم صربستان بود تا پرچم روسیه. پیش از شروع مسابقات، روسیه از همان لباس قبلی خود که در راه صعود به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2018 در کشور خود پوشیده بود، استفاده کرد. اما حالا نسخه جدیدی از این لباس برای این تورنمنت آماده شده است.

 

1610292

 

لباس دوم: خوشبختانه آدیداس اولین بار از طراحی مناسبی برای لباس دوم روسیه استفاده کرده و این پیراهن سفید سه رنگ به همراه نوارهای آبی و قرمز در وسط طرح آماده شده است. این طراحی ساده، مفید و میهان پرستانه بوده و یادآور لباس تیم ملی هاکی روی یخ این کشور است.

 

گروه سوم

 

هلند(نایک)

 

 

1610364

 


لباس اصلی: پیراهن اول و نارنجی هلند با طرح هندسی یک شیر تزیین می شود و لوگوی فدراسیون فوتبال هلند (KNVB) را نشان می دهد. همانطور که ویرژیل فن دایک، ستاره مصدوم هلند که یورو را از دست داده در این باره می گوید: " برای موفقیت باید ذهنیت شیرها را داشته باشیم."
اینکه آیا این امر باعث می شود که آنها 20 ساعت در روز نیز بخوابند یا نه، باید منتظر بمانیم.

 

لباس دوم: در این سال‌ها پیراهن دوم هلندی ها خیلی متفاوت از یکدیگر نبوده است. پیراهن دوم هلند برای یورو با زمینه مشکی و به همراه رگه های های نارنجی خواهد بود. همچنین این لباس یک پیراهن کلاسیک در کنار  سایر پیراهن های دوم هلند همچون سال‌های 1998، 2006، 2008، 2014 محسوب می شود.

 

 

1610366

 

 

اوکراین(جوما)

 

 

1610354

 


لباس اصلی: اوکراین هفته قبل و پیش از شروع مسابقات از لباس جدید خود رونمایی کرد و باعث یک حادثه دیپلماتیک شد. طرح این پیراهن یک نقشه شامل شبه جزیره کریمه و شعارهایی همچون "به افتخار قهرمانان" روی آن به چشم می‌خورد، در محافل ورزشی و سیاسی جنجال به پا کرده است.باوجود اظهارات دیمیتری اسویشِف، قائم مقام دومای دولتی مبنی بر اینکه اتحادیه فوتبال اروپا باید در خصوص این لباس به شدت واکنش نشان دهد، سازمان‌دهندگان یورو ۲۰۲۰ تایید کرده‌اند که طراحی این لباس با مقررات تجیهزات کابردی»گ همخوانی دارد.

 

لباس دوم: این لباس دقیقا به پیراهن اول تیم ملی اوکراین شباهت دارد و تنها رنگ آن تغییر کرده است.

 

اتریش(پوما)

 

 

1610356

 


لباس اصلی: شما می توانید به راحتی به پیراهن اول تیم ملی اتریش نگاه کنید و آن را با لباس قدیمی تیم آرسنال اشتباه بگیرید. با این حال پوما در طراحی آن از لباس سنتی آلپ و همچنین جنبش جدایی وین در اواخر قرن نوزدهم که توسط هنرمندانی مانند گوستاو کلیمت شکل گرفت، الهام گرفته است. سرانجام نشان جدید فدراسیون فوتبال اتریش نیز روی این پیراهن قرار می گیرد.

 

لباس دوم: می توان به پیراهن دوم تیم ملی اتریش لقب مرموز و پر معنا را داد. این پیراهن یکدست مشکی است و رگه هایی در آن مشاهده می‌شود که از زیبایی خاصی برخوردار است.

 

مقدونیه(جاکو)

 

 

1610363

 


لباس اصلی: لباس های تیم ملی مقدونیه به قدری جدید هستند که تا به حال در هیچ مسابقه ای از آنها استفاده نشده است. آنها در حال آماده سازی برای اولین حضور خود در یک تورنمنت بزرگ با پیراهن الهام گرفته از حیوان نمادین بالکان هستند.

 

لباس دوم: پیراهن دوم تیم ملی مقدونیه نیز به لحاظ طرح تا حدودی به لباس اول آن ها شباهت دارد اما حاشیه طلایی رنگ آن که به فدراسیون فوتبال  مقدونیه اشاره دارد از نکات قابل توجه این لباس محسوب می شود.
نکته قابل ذکر دیگر اینکه شرکت جاکو برای تیم ملی مقدونیه پیراهن سوم نیز تولید کرده که در آن از رنگ های سفید و نارنجی روشن استفاده شده است.

 

گروه چهارم

 

انگلیس(نایک)

 

 

1610353

 


لباس اصلی: نایک اخیراً اعلام کرد  پیراهن اول تیم ملی انگلیس با هدف وحدت و یکپارچگی طراحی شده است. یقه پیراهن به شکل زیگزاگ طراحی شده که که از آن او برای نشان دادن لقب انگلیس یعنی سه شیرها استفاده شده است.

 

لباس دوم: پیراهن دوم تیم ملی انگلیس یقه دار و آبی رنگ است. در این لباس از گرافیک هندسی انتزاعی استفاده شده که از شیر های به هم ریخته تشکیل شده است. این لباس ممکن است به پیراهن هتلی حدود سال 1998 شباهت داشته باشد اما قطعاً چیز بدی محسوب نمی‌شود.

 

 

1610358

 

 

کرواسی(نایک)

 

 

1610365

 


لباس اصلی: با درک اینکه نیازی به دستکاری در یک پیراهن کلاسیک نیست، کرواسی برای اولین تورنمنت بزرگ خود از زمان رسیدن به فینال جام جهانی 2018 از همان طرح قرمز و سفید دوست داشتنی در لباس های خود استفاده می کند. همچنین روی این لباس ها از عبارت Hrvatska Vatreni که گفته می‌شود استعاره از غرور درونی کروات هاست.

 

لباس دوم: لباس دوم تیم ملی کرواسی کمی متفاوت تر است. در آن از یک الگوی یکنواخت استفاده نشده است و می توان گفت این پیراهن از جذابیت زیادی برخوردار است.

 

 

1610367

 

 

اسکاتلند(آدیداس)

 

 

1610352

 


لباس اصلی: اشتباه گرفتن پیراهن اولین تیم ملی اسکاتلند کمی دشوار است چرا که رنگ آبی آن تا حدودی خاص به حساب می آید. همانطور که کمپانی آدیداس هم تاکید کرده رنگ این پیراهن یکی مهمترین فاکتورهای جذابیت آن محسوب می شود.

 

لباس دوم: پیراهن دوم اسکاتلند با الگوی لوزی آبی روشن که تا حدی یادآور لباس های سالهای گذشته آرژانتین است، بسیار ظریف تر است.

 

 

1610362

 

 

جمهوری چک(پوما)

 

 

1610360

 


لباس اصلی: در نگاه اول، ما در اینجا با یک پیراهن قرمز ساده فوتبال روبرو هستیم، اما با بررسی دقیق تر جزئیات خوبی پیدا خواهید کرد. این طرحی از درخت لیپا نماد باستانی آزادی و خوش شانسی در چک محسوب می شود.

 

لباس دوم: پیراهن خارج از خانه کاملاً ساده تر است؛ یک طرح کاملاً سفید با حاشیه های های قرمز و آبی باریک در اطراف آن.

 

 

گروه پنجم

 

اسپانیا(آدیداس)

 

 

1610325

 

لباس اصلی: پیراهنی مناسب که البته به دور از استانداردهای کلاسیک تیم ملی اسپانیاست. پیراهن اول اسپانیا مثل همیشه قرمز رنگ است که یک نیمه پررنگ تر از نیمه ای دیگر است و به سان یک بیماری پوستی می ماند. آدیداس در مورد طراحی تقریبا پیکسلی مانند پیراهن توضیح داده است که از پرچم اسپانیا الهام گرفته شده است. روی یقه پیراهن به عدد 1920 نیز برخورد می کنیم که به نشانه صدسالگی اولین پیراهن رسمی اسپانیاست.

 

 

1610326

 

 

لباس دوم: پیراهن سفید و نقره ای کلاسیک که خطوط قرمز براقی نیز در آن دیده می شود. پیراهن دوم البته پیراهن چندان خاصی نیست ولی در مقایسه با دیگر کیت های دوم اسپانیا می توان آن را مطلوب عنوان کرد.

 

 

 

 

1610332

 

 

لباس اول: طرح آشنای دیگری از آدیداس برای تیم ملی سوئد. با یقه ای که البته کمی بزرگتر از گذشته به نظر می رسد و ترکیبی از رنگ زرد و آبی الهام گرفته از رنگ پرچم این کشور.

 

 

1610327

 

 

لباس دوم: پیراهن دوم سوئد اما جالب توجه و جذاب است. پیراهنی به رنگ سرمه ای با نوارهای عمودی زردرنگ باریک. طبق گفته آدیداس، این طرح، به نوعی اتحاد طبقه و مدرنیته است.

 

لهستان(نایکی)

 

 

1610338

 

 

پیراهن اول: پیراهن نخست لهستانی ها مثل همیشه به رنگ سفید کلاسیک است. در قلب این پیراهن تصویر عقاب طراحی شده و به پیراهن دهه 70 و 80 لهستان بسیار نزدیک است. سال هایی که این کشور در دو جام جهانی توانست عنوان سوم را کسب کند.

 

 

1610340

 

 

پیراهن دوم: پیراهنی متضاد با پیراهن اول و به رنگ قرمز. پیراهنی با یقه هفت سفیدرنگ.

 

 

اسلواکی(نایکی)

 

 

1610328

 

 

پیراهن اول: معمولا پیراهن اول اسلواکی به رنگ سفید است ولی این بار رنگ آبی به تن خواهند کرد. طرح از مناطق کوهستانی اسلواکی الهام گرفته شده است. در زیر هر بازو نیز از نمادهای سنتی این کشور استفاده شده است.

 

 

1610330

 

 

پیراهن دوم: این پیراهن به رنگ سفید و ساده تر از پیراهن اول است؛ هرچند نمادهای سنتی در این پیراهن نیز دیده می شود. همچنین نشان ملی و تاج فدراسیون اسلواکی روی این پیراهن به چشم می خورد.

 

 

گروه ششم

 

مجارستان(آدیداس)

 

 

1610336

 

 

پیراهن اول: پیراهنی به رنگ قرمز تیره که در آن رنگ سبز نیز دیده می شود و به گفته آدیداس، نمادی از رودخانه مشهور دانوب است. پشت گردن نیز واژه "Magyarorszag"(مجارستان) درج شده است.

 

 

1610329

 

 

پیراهن دوم: پیراهنی متضاد با پیراهن اول به رنگ کلاسیک سفید به خصوص شبیه به پیراهن دهه 90 مجارستان. سه خط روی شانه قرمز رنگ است و در کناره ها و زیر بازو نیز نوار سبزرنگ دیده می شود.

 

پرتغال(نایکی)

 

 

1610337

 

 

پیراهن اول: شاید به نظر دور بیاید ولی پرتغال مدافع عنوان قهرمانی رقابت هاست و سال 2016 در فرانسه جام را بالای سر برد.

برای اولین بار از سال 2004،  پرتغال پیراهنی سرخ رنگ با شورت های سبز به تن خواهد کرد. شماره ها و نیز نشان نایکی به رنگ طلایی است. پرتغال در گروه مرگ قرار دارد ولی طرح پیراهن اول تیم جذاب و زیباست تا رونالدو و یارانش چشم نواز باشند.

 

 

1610331

 

 

پیراهن دوم: پیراهنی شبیه پیراهن دوم تیم در یورو 2016 با رنگ زمینه سفید و نوارهای افقی سبز، مشکی و قرمز.

 

آلمان(آدیداس)

 

 

1610334

 

 

پیراهن اول: رنگ پیراهن اول مانشافت مثل همیشه سفید است ولی نوارهای افقی سبز رنگی در سراسر آن به چشم می خورد. رنگ های مشکی، قرمز و طلایی پرچم آلمان نیز روی آستین ها دیده می شود.

 

 

1610339

 

پیراهن دوم:  پیراهنی جالب توجه به رنگ تیره و همان نوارهای مشکی، طلایی و قرمز پرچم آلمان روی آستین ها. سایه های کربنی روی پیراهن بر زیبایی آن افزوده است؛ هرچند درج شماره ها در قلب پیراهن و به رنگ سفید کمی از زیبایی آن می کاهد.

 

منبع: ESPN

 

دیدگاه‌ها