کد خبر : 1760614 | 19 خرداد 1400 ساعت 17:45 | 10.6K بازدید | 0 دیدگاه

سورپرایز نیکولا از بردن جایزه بزرگ NBA

یوکیچ؛ ششمین غیرآمریکایی که MVP شد

نیکولا یوکیچ، سنتر 208 سانتی دونور ناگتس بعد از دو سال حکومت غول یونانی، توانست عنوان ارزشمندترین بازیکن NBA را از آن خود کند.

یوکیچ؛ ششمین غیرآمریکایی که MVP شد

به گزارش "ورزش سه"،‌ جایزه MVP یا ارزشمندترین بازیکن فصل لیگ بسکتبال آمریکا (NBA) ، هر ساله به بهترین بازیکن فصل عادی NBA از نگاه کارشناسان، هواداران و بازیکنان شاغل در لیگ می‌رسد و در این فصل، ستاره دنور ناگتس برای اولین بار این عنوان را به خود اختصاص داده است.


طبق اسامی اعلام شده، نیکولا یوکیچ، جوئل امبید و استفن کری سه نامزد نهایی برای کسب عنوان ارزشمندترین بازیکن فصل NBA بودند که در نهایت این سنتر 208 سانتی متری صربستانی توانست گوی سبقت را از دو رقیب خود بگیرد و یک عنوان تاریخی را در کارنامه خود ثبت کند. 


در دو فصل گذشته رقابت‌های NBA، یانیس آنته‌توکومپو، فوروارد یونانی تیم میلواکی باکس این عنوان را به خود اختصاص داده و ارزشمندترین بازیکن فصل شده بود، اما این بار یوکیچ در راه رسیدن به این عنوان ارزشمندترین بازیکن ۲ دوره قبل را به عنوان رقیب اصلی خود پشت سر گذاشت و به عنوان MVP رسید.


این سنتر ۲۶ ساله و صربستانی تیم دنور ناگتس که در رده سوم کنفرانس غرب فصل عادی قرار گرفته بود، برای اولین بار است که در NBA به عنوان ارزشمندترین بازیکن انتخاب می‌شود.

 

1610341


نیکولا یوکیچ پس از یانیس آنتتوکنمپو (یونان)، حکیم اولجوان (نیجریه)، استیو نش (آفریقای جنوبی)، تیم دانکن (جزایر ویرجین) و درک نوویتسکی (آلمان غربی)، ششمین MVP تاریخ لیگ است که خارج از آمریکا متولد شده است. این بازیکن 26 ساله در فصل قانونی به طور متوسط 26.4 امتیاز و 10.8 ریباند در هر بازی برای تیم دنور ناگتس کسب کرد و این تیم در مقام سوم جدول کنفرانس غرب قرار گرفت.


یوکیچ در این مورد گفت: بردن جایزه MVP تأثیر زیادی روی من ندارد. البته وقتی لیست را دیدم، نام‌های بزرگی در آن بودند که بودن در این لیست برای من افتخار بود. فکر نمی‌کردم بتوانم در این لیست باشم و برایم سورپرایز بود. ترجیح می‌دادم به جای MVP قهرمان لیگ شوم.


ویدیویی از لحظه ای که نیکولا یوکیچ در جمع هم تیمی هایش متوجه شده MVP جدید NBA است، منتشر شده که واکنش جالبی از سوی او و هم تیمی‌هایش در پی داشته است.

دیدگاه‌ها