کد خبر : 1760627 | 19 خرداد 1400 ساعت 19:20 | 43.5K بازدید | 5 دیدگاه

رسمی؛ شش تیم کودتاگر لیگ برتر نقره داغ شدند

جرائمی برای شش تیم شرکت کننده در رقابت های نیمه کاره سوپرلیگ اروپا در نظر گرفته شده است.

رسمی؛ شش تیم کودتاگر لیگ برتر نقره داغ شدند

به گزارش "ورزش سه"، شش باشگاه لیگ برتری که برای حضور در مسابقات سوپرلیگ اروپا اعلام آمادگی بودند، در مجموع 22 میلیون پوند جریمه شده اند. همچنین توافق بر آن شد در صورت پیوستن به پروژه ای مشابه در آینده 30 امتیاز از این تیم ها کسر شود. منچستریونایتد، منچسترسیتی، چلسی، آرسنال، لیورپول و تاتنهام شش تیمی از انگلیس بودند که به این پیشنهاد پاسخ مثبت داده، اما تنها بعد از 48 ساعت از این مسابقات انصراف دادند.

 

در این بیانیه آمده است: "شش باشگاهی که پیشنهاد تشکیل سوپرلیگ اروپا را قبول کرده بودند، امروز یک بار دیگر اعتراف کردند که اقدام آنها اشتباه بوده و آنها یک بار به تعهد خود را نسبت به لیگ برتر و آینده فوتبال انگلیس تاکید کردند. این شش باشگاه از صمیم قلب از هواداران، دیگر باشگاه ها، لیگ برتر و اتحادیه فوتبال عذرخواهی کردند.

 

1610370

 

همچنین برای نشان دادن حسن نیت، این باشگاه ها به طور مشترک توافق کرده اند که 22 میلیون پوند کمک در مواردی چون سرمایه گذاری جدید در حمایت از هواداران، فوتبال پایه و برنامه های اجتماعی پرداخت کنند. علاوه بر این این باشگاه ها موافقت کردند که از تغییرات قوانین حمایت کنند، پس انجام اقداماتی مشابه در آینده منجر به کسر 30 امتیاز از آنها خواهد شد.

 

همچنین در صورت رخ دادن این اتفاق، هر یک از شش باشگاه نیز به 25 میلیون پوند جریمه اضافی نیز محکوم می شوند. لیگ برتر و اتحادیه فوتبال انگلیس در طول این روند همکاری نزدیکی داشته و این توافق نامه، نتیجه تحقیق هر دو طرف در مورد این موضوع بوده است."

دیدگاه‌ها