کد خبر : 1760633 | 19 خرداد 1400 ساعت 19:13 | 19.2K بازدید | 5 دیدگاه

کارت های زرد و قرمز برای ایران حیاتی می شود؟

رقابت های فوتبال مقدمانی جام جهانی در منطقه غرب آسیا این روزها تمامی فوتبالدوستان آسیا را به جداول هشتگانه و تحلیل آن کشانده است.

کارت های زرد و قرمز برای ایران حیاتی می شود؟

به گزارش "ورزش سه " ، هشت گروه حال حاضر مقدماتی جام جهانی در  آسیا این روها شاهد  تحلیل های مختلف فوتبالدوستان شده است و هر کسی به زعم خود با پیش بینی نتایج به دنبال بررسی نحوه صعود تیم ها به مرحله دوم رقابت هاست . با توجه به میزبانی قطر در جام جهانی و مسجل شدن صعود این تیم به عنوان تیم اول از Eرقابت ها 7تیم اول گروه ها و پنج تیم دوم بهتر تورنمنت به مرحله دوم رقابت ها خواهند رفت . با کناره گیری کره شمالی از گروه H و بر اساس تصمیمات گرفته شده تیم آخر گروه ها از محاسبات خارج خواهند شد تا بهترین پنج تیم گروه ها به مرحله دوم رقابت ها صعود کنند. با توجه به نتایج به دست آمده و مسجل شدن صعود ژاپن به دور بعدی رقابت ها از گروه F و نتایج دیگر تیم ها در این گروه و عدم صعود تیم دوم این  گروه به مرحله بعد، 7گروه شانس معرفی تیم دوم گروه ها را به مرحله بعد دارند. با هم نگاهی می اندازیم به گروه های مختلف و بررسی می کنیم شانس صعود ایران را در صورت تساوی با عراق و کسب 10امتیاز وتفاضل گل مثبت 5.

 

گروه A:چین راه سختی برای صعود به عنوان تیم دوم نخواهد داشت 


در این گروه چین در صورت پیروزی برابر مالدیو که محتمل است و حتی شکست برابر سوریه در روز آخر 10امتیازی خواهد شد و با توجه به تفاضل  گل بهتر از ایران ، جلوتر از ایران 10امتیازی یکی از تیم های صعود کننده مرحله دوم خواهد بود.

 

گروه B:نتیجه اردن و کویت حیاتی است 


کویت و اردن هر دو شانس 10امتیازی شدن و تفاضل  گل بالای مثبت 5را دارند و این نمی تواند خبر خوبی برای ایران باشد.نتیجه تساوی دیدار کویت و اردن در روز 21خرداد با توجه به بازی آخر اردن برابر استرالیا شاید بهترین خبر برای ایران باشد. با توجه به زدن شش گل در دو بازی توسط اردن به تایپه آنها در صورت بردن کویت تفاضل  گلشان بیش از 5خواهد شد و ایران باید منتظر باشد تا نتیجه استرالیا برابر اردن در شب آخر از نتیجه اردن برابر کویت بهتر باشد.پیروزی کویت برابر اردن و پیروزی احتمالی آنها در روز آخر برابر تایپه کویت را هم 10 امتیازی خواهد کرد. باید منتظر ماند تا با توجه به تفاضل  گل حال حاضر کویت آنها اردن را با  اختلاف 3گل و بیشتر نبرند. بردن کویت با زدن حتی دو گل برابر اردن تفاضل  گل آنها را مثبت چهار خواهد کرد و این برای ایران می تواند خبر خوبی باشد. در این صورت حالا اردن نباید در شب آخر استرالیا را با گلهای بالا ببرد که کمی بعید است.و این پیچیدگی های این گروه را زیاد می کند.

 

گروه D:ازبکستان روی کاغذ شانس صعود دارد


ازبکستان دو بازی آسان و سخت دارد، آنها باید سنگاپور را ببرند و در روز آخر از عربستان تساوی بگیرند و یا بالعکس تا 10امتیازی شوند.حالا شرایط جدول به نتایج یمن و سنگاپور بستگی پیدا می کند تا با حذف یکی از آنها تفاضل گل ازبکستان محاسبه شود.تعداد گلهای این تیم و مشخص شدن تیم آخر گروه شرایطی ایجاد کرده است که پیش بینی آن سخت می باشد. در صورت شکست ازبکستان در شب آخر برابر عربستان آنها 9امتیازی می شوند و این بهترین خبر برای ایران خواهد بود.

 

گروه ٍE:عمان با برانکو دو بازی آسان برای صعود دارند


عمان 12امتیازی دو بازی با افغانستان و بنگلادش دارد که در صورت پیروزی در این دو دیدار 12امتیازی خواهد شد و یکی از تیم های راه یافته به مرحله دوم خواهد بود ،اتفاقی که برای برانکو و یارانش دور از دسترس نیست .

 

گروه F:از این گروه تنها ژاپن صعود خواهد کرد


نتایج این گروه به نفع تیم های دیگر شده است و از این گروه تنها ژاپن به عنوان سرگروه صعود خواهد کرد.

 

گروه G:شانس برای ویتنام و امارات هموار است 


در این گروه دوتیم بالای جدول 14و 12امتیازی هستند و هر دو تیم دو بازی آسان و یک بازی رودرو با هم دارند. در صورت پیروزی ویتنام برابر مالزی و امارات برابر اندونزی امتیاز دو تیم به 17و 15امتیاز خواهد رسید .در این حالت پیروزی روز آخر امارات باعث می شود تا ویتنام یکی از گزینه های اصلی صعود به عنوان تیم دوم شود. شکست امارات آنها را 9امتیازی و تساوی دوتیم امارات را 10امتیازی با تفاضل گل مثبت پنج و هم امیتاز و هم تفاضل گل با ایران خواهد کرد!!گلهای زده امارات10گل برابر 5گل خورده است و ایران 9گل برابر 4گل خورده و  شرایط برای امارات بهتر است . حالا باید دید نتایج تساوی ایران و عراق و امارات و ویتنام با چه تعداد گل بدست می آید تا تیم بهتر مشخص شود . شاید در این حالت و انتخاب تیم آخر آسیا به کارت های قرمز و زرد مراجعه شود و شاید این برای ایران خبر خوبی نباشد!

 

گروه H:لبنان به دنبال تساوی برابر کره جنوبی 


لبنان در صورت پیروزی برابر کره جنوبی حتماً ضعود خواهد کرد، تساوی این تیم لبنان را 11امتیازی خواهد کرد و باز هم این تیم یکی از تیم های صعود کننده خواهد بود. شکست لبنان برابر کره جنوبی آنها را 10امتیازی باقی نگه خواهد داشت و با توجه به تفاضل گل مثبت 4این تیم که کمتر هم خواهد شد . این تیم برای ایران خطری ایجاد نخواهد کرد.

 

محمدرضا تقی خانی

دیدگاه‌ها