کد خبر : 1760663 | 19 خرداد 1400 ساعت 22:55 | 53.6K بازدید | 15 دیدگاه

صابر کاظمی، تک ستاره دیدار ایران-آمریکا

پشت خط زن جوان ایران با کسب 18 امتیاز توانست عنوان امتیازآورترین بازیکن دیدار برابر آمریکا را از آن خود کند.

صابر کاظمی، تک ستاره دیدار ایران-آمریکا

به گزارش "ورزش سه" در هفتمین مصاف تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌های جهان، شاگردان آلکنو امشب مقابل تیم ملی والیبال آمریکا صف‌آرایی کردند و به دنبال پنجمین پیروزی خود بودند تا خود را تا جایگاه پنجم جدول رده‌بندی بالا بکشند و در موقعیتی خوبی در جدول رده‌بندی در میان تیم‌های قدرتمند والیبال جهان، جای گیرند.


دیداری که در نهایت در سه ست متوالی و با نتایج 25-19، 25-23 و 25-23 به سود ملی‌پوشان والیبال ایران خاتمه یافت تا شاگردان آلکنو به پنجمین برد متوالی خود دست پیدا کنند و پیش از مصاف حساس با صربستان در جایگاه پنجم جدول رده‌بندی قرار گیرند؛ اتفاق مثبت این مسابقه به مانند دیدارهای قبلی، استفاده آلکنو سرمربی روسیه‌ای تیم ملی والیبال ایران از بازیکنان جوان بود.


ستاره امشب جدال ایران و آمریکا هم یکی از جوانانی بود که امشب آلکنو به او اعتماد کرد و توانست با درخشش بی‌نظیر خود پاسخ اعتماد کادرفنی را بدهد؛ جوان درخشان امشب ترکیب تیم ملی والیبال ایران کسی جز صابر کاظمی نبود. ستاره 22 ساله و اهل آق‌قلا استان گلستان که امشب در ریمینی ایتالیا نمایش کم‌نقصی را مقابل آمریکایی‌ها از خود نشان داد و امتیازآورترین بازیکن زمین شناخته شد.

 

1610432

 


کاظمی هم در پست سرویس و هم در نقش اصلی خود به عنوان یک بازیکن پشت خط‌زن توانست بارها و بارها با تکیه بر جوانی و انگیزه خود و هم‌چنین استعداد ویژه‌اش، دریافت توپ برای مدافعان آمریکایی را غیرممکن کند تا در نهایت از میان 73 امتیاز به دست آمده برای تیم ملی، 18 امتیاز سهم صابر کاظمی باشد و این‌چنین جوان‌گرایی آلکنو در تیم ملی به چشم آید. او 11 امتیاز از اسپک، دو امتیاز از دفاع و 5 امتیاز از سرویس برای ایران به ارمغان بیاورد.کسب 5 امتیاز سرویس نشان می دهد که صابر دریافت های آمریکا را چقدر اذیت کرده است. او با 18 امتیاز توانست امتیازآورترین بازیکن زمین باشد.


پس از کاظمی، میثم صالحی دیگر جوان تازه‌وارد تیم ملی والیبال ایران با 14 امتیاز دومین بازیکن امتیازآورین زمین مسابقه بود.

 

دیدگاه‌ها