کد خبر : 1760706 | 20 خرداد 1400 ساعت 11:37 | 184.8K بازدید | 41 دیدگاه

فرصتی برای لذت بردن دیگر نفرات تیم

بازی با مهره‌ها؛تیم ناشناخته مقابل کامبوج

با توجه به شرایط بازی با کامبوج، به احتمال بسیار زیاد تیم ملی با ترکیبی دگرگون شده مقابل این تیم حضور خواهد یافت.

 بازی با مهره‌ها؛تیم ناشناخته مقابل کامبوج

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران در سومین دیدار خود از دور برگشت مرحله دوم مقدماتی جام جهانی 2022 روز جمعه به مصاف کامبوج خواهد رفت. شاگردان اسکوچیچ پس از غلبه بر هنگ کنگ و بحرین، در حالی به مصاف کامبوج می روند که این تیم با یک امتیاز از 7 بازی در قعر جدول گروه حضور دارد و هیچ شانسی برای صعود به رتبه چهارم ندارد؛ به این ترتیب و بر اساس تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، نتایجی که تیم های گروه سوم مقابل کامبوج کسب کرده اند، در رده بندی نهایی، محاسبه نخواهد شد.

 

در چنین شرایطی، به نظر می رسد دراگان اسکوچیچ به بازیکنانی که طی دو بازی اخیر دقایق زیادی در زمین حضور داشتند، استراحت بدهد، چرا که حساس ترین بازی تیم ملی مقابل عراق بعد از بازی با کامبوج برگزار می شود و صعود به دور نهایی مقدماتی جام جهانی در گرو نتیجه این دیدار خواهد بود. به این ترتیب باید در بازی روز جمعه انتظار چهره ای جدید از تیم ملی در مقایسه با دو دیدار گذشته را داشته باشیم.

 

برای این که به ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل کامبوج برسیم، ابتدا نگاهی داریم به دقایق حضور بازیکنان در دو بازی گذشته:

 

1610491

 

تمرین دیشب تیم ملی با حضور این نفرات برگزار شد که احتمالا تیم ملی در بازی کامبوج از بین همین نفرات دستجین می‌شود.

 

 

طی دو بازی با هنگ کنگ و بحرین تنها 4 بازیکن در تمامی دقایق در زمین حضور داشتند که اسامی آنها به شرح زیر است:

 

علیرضا بیرانوند: 180 دقیقه کامل
شجاع خلیل زاده: 180 دقیقه کامل
صادق محرمی: 180 دقیقه کامل
احمد نوراللهی: 180 دقیقه

 

5 بازیکن تیم ملی در هر دو بازی در ترکیب اصلی حضور داشتند اما حداقل در یکی از این دو دیدار تعویض شدند:

 

محمد حسین کنعانی زادگان: 90 دقیقه مقابل هنگ کنگ – 83 دقیقه مقابل بحرین (173 دقیقه)
علی قلی زاده: 80 دقیقه مقابل هنگ کنگ – 83 دقیقه مقابل بحرین (163 دقیقه)
مهدی طارمی: 69 دقیقه مقابل هنگ کنگ – 90 دقیقه مقابل بحرین (159 دقیقه)
وحید امیری: 90 دقیقه مقابل هنگ کنگ – 68 دقیقه مقابل بحرین (158 دقیقه)
سردار آزمون: 69 دقیقه مقابل هنگ کنگ – 73 دقیقه مقابل بحرین (142 دقیقه)

 

3 بازیکن تیم ملی طی این دو دیدار، حداقل در یک بازی در ترکیب اصلی تیم حضور داشتند؛ از بین این 3 بازیکن، تنها یک نفر، به عنوان ذخیره در دیگر بازی هم به میدان رفته است:

 

1610490

 

احسان حاج صفی: 90 دقیقه مقابل بحرین
میلاد محمدی: 32 دقیقه مقابل هنگ کنگ – 45 دقیقه مقابل بحرین (77 دقیقه)
علیرضا جهانبخش: 58 دقیقه مقابل هنگ کنگ

 

3 بازیکن تیم ملی در هر دو بازی قبل حضور داشته اند اما هر دو حضور آنها به عنوان بازیکن جایگزین در نیمه دوم بوده است:

 

سعید عزت اللهی: 58 دقیقه مقابل هنگ کنگ – 32 دقیقه مقابل بحرین (90 دقیقه)
سامان قدوس: 32 دقیقه مقابل هنگ کنگ – 45 دقیقه مقابل بحرین (77 دقیقه)
مهدی ترابی: 21 دقیقه مقابل هنگ کنگ – 17 دقیقه مقابل بحرین (38 دقیقه)

 

4 بازیکن تیم ملی هم در یکی از این دو دیدار به عنوان بازیکن جانشین در زمین حضور یافته اند و کمترین دقایق حضور را دارند:

 

کاوه رضایی: 21 دقیقه مقابل هنگ کنگ
کریم انصاری فرد: 10 دقیقه مقابل هنگ کنگ
مهدی قایدی: 7 دقیقه مقابل بحرین
مرتضی پورعلی گنجی: 7 دقیقه مقابل بحرین

 

بر اساس آمار بالا مشخص می شود که دراگان اسکوچیچ طی دو دیدار اخیر از 19 بازیکن در ترکیب تیمش طی دقایق مختلف استفاده کرده است. در بین بازیکنانی که فرصت بازی در این دو دیدار را پیدا نکردند نام کمال کامیابی نیا هم دیده می شود که به دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیم ملی نیست. به غیر از کمال، محمدرضا اخباری و جعفر سلمانی هم طی دو بازی اخیر نام شان در لیست 23 نفره نبوده و مرتضی پورعلی گنجی هم به دلیل محرومیت در بازی اول تیم ملی جزو خط خورده ها از لیست 23 نفره بود.

 

1610492


به غیر از این بازیکنان، امیر عابدزاده، پیام نیازمند، سیامک نعمتی، دانیال اسماعیلی فر و مجید حسینی نیز علی رغم حضور در لیست 23 نفره طی دو دیدار اخیر فرصت بازی پیدا نکرده اند. به این بازیکنان البته باید عارف غلامی و میلاد سرلک را هم اضافه کنیم .


بر اساس این اطلاعات و با توجه به شرایط بازی با کامبوج که یک دیدار کاملا تشریفاتی برای تیم ملی به حساب می آید، به نظر می رسد که اسکوچیچ در بازی مقابل این تیم به نفراتی بازی بدهد که دقایق کمی در زمین حضور داشته اند یا اصلا فرصت بازی پیدا نکرده اند.

 

به این ترتیب اولین و محتمل ترین تغییر در ترکیب تیم ملی، تغییر دروازه بان خواهد بود؛ جایی که به نظر می رسد اسکو به امیر عابدزاده میدان بدهد؛ دروازه بانی که یک فصل رویایی در ماریتیمو داشت اما فعلا ذخیره بیرانوند در تیم ملی شده است. در میان مدافعان هم مجید حسینی که طی دو بازی اخیر نیمکت نشین بود و مرتضی پورعلی گنجی که تنها 7 دقیقه مقابل بحرین بازی کرده زوج احتمالی خط دفاعی تیم ملی را تشکیل خواهند داد. سرمربی تیم ملی برای دفاع راست باید از بین دانیال اسماعیلی فر و سیامک نعمتی که طی دو بازی اخیر به میدان نرفته اند، یکی را انتخاب کند. در پست دفاع چپ هم گزینه احتمالی، میلاد محمدی است.

 

در خط میانی ، بازیکنانی مثل میلاد سرلک ، علیرضا جهانبخش ، سیامک نعمتی ، جعفر سلمانی می‌توانند جای چهره‌های اصلی را بگیرند و مهدی قایدی، کاوه رضایی و کریم انصاری فرد 3 مهاجمی که در حضور سردار و طارمی شانس بازی بسیار کمی داشته اند هم فرصت خوبی دارند تا در این بازی در ترکیب اصلی حضور یافته و خودی نشان دهند.اگرچه اسکوچیچ در انتخاب از بین این بازیکنان دیدار مقابل عراق را هم مدنظر دارد

 

1610493

 

اگر قرار باشد در بازی فردا تیمی داشته باشیم که اولویت ترکیب آن میدان دادن به سایرین باشد، احتمالا با چنین ترکیبی روبرو خواهیم بود:

 

امیر عابدزاده - دانیال اسماعیلی‌فر،مجید حسینی - مرتضی پورعلی گنجی ،میلاد محمدی - سعید عزت‌اللهی ،علی جهانبخش،جعفر سلمانی،سیامک نعمتی - کاوه رضایی ، کریم انصاری‌فر یا مهدی قایدی

 

البته با توجه به حضور سامان قدوس در نشست مطبوعاتی امروز و همچنین همراهی او در دو تمرین آخر احتمالا او در بازی کامبوج فیکس خواهد بود.

 

دیدگاه‌ها