کد خبر : 1760739 | 20 خرداد 1400 ساعت 13:47 | 34.3K بازدید | 1 دیدگاه

مجیدی، مددی و اسپانسر؛یکی سر جای خود نیست

کارشکنی در مسیر ورود مربی ایتالیایی به ایران

مشکلات بوجود آمده بر سر راه تامین مالی،باعث شد تا فرهاد مجیدی اعتراض خود به مدیریت باشگاه را به صورت علنی اعلام کند.

کارشکنی در مسیر ورود مربی ایتالیایی به ایران

به گزارش ورزش سه چند روز پس از اینکه اعلام توافق با گابریل پین به عنوان مشاور این فصل و دستیار فصل بعد فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال مجبور شد تا نارضایتی خود نسبت به عدم تامین مالی لازم از سوی مدیریت باشگاه برای جذب این مربی ایتالیایی را به صورت علنی اعلام کند و جالب اینکه این موضوع را به نوعی تبعات انتقادش از وزیر ارتباطات دانست.

 

 

 ادعایی که از سوی مجیدی مطرح شده است تقریبا به این صورت است: مدیرعامل استقلال گفته است که به دلیل عدم تامین مالی از سوی اسپانسری که به نوعی تحت تابعیت وزارت ارتباطات است نمی‌تواند پول قرارداد با مربی ایتالیایی را بدهد. حال با توجه به این گزاره این سوالات مطرح می‌شود:

 

۱-  آیا مدیرعامل استقلال در جریان مذاکرات فرهاد مجیدی با گابریل پین بوده است؟ آیا فرهاد مجیدی رضایت مدیرعامل را برای مذاکره با این مربی گرفته است؟ اگر جواب این دو سوال بله است آیا مدیرعامل در جریان رقم مبلغ درخواستی گابریل پین بوده است؟ اگر بوده پس چرا همان ابتدا مخالفتش را با این مبلغ اعلام نکرده؟با توجه به اینکه بعد از ماجرای اسپانسر حتی نامداری دیگر عضو هیئت مدیره تعهد پرداخت را برعهده گرفته چرا بازهم در این مسیر کارشکنی می‌شود؟


۲- آیا مددی به عنوان مدیرعامل استقلال ابتدا به فرهاد مجیدی این اطمینان را برای تامین بودجه مورد نظر برای جذب این مربی ایتالیایی داده و سپس ادعا کرده است که باشگاه پول کافی ندارد؟ در این صورت آیا نباید به فرهاد حق داد که به خاطر وجهه و شخصیتش هم که شده از مددی عصبانی باشد؟ همه اینها سئوالاتی است که اگر پاسخش منفی باشد تازه می‌شود به اینجا رسید که مجیدی راسا به انتخاب دستیار خارجی متمایل بوده و رضایت دیگران را نداشته که البته باتوجه به قوانینی که در لیگ امسال هست و موانعی که در مسیر حضور مربی خارجی است این موضوع بعید است که سرمربی به تنهایی دست به این انتخاب بزند.

 

۳- به عامل سوم می‌رسیم. کسی که پس از دربی فکرش را نمی کرد که با یک توئیت و متعاقب آن با واکنش فرهاد  مجیدی به آن چنان جنجالی راه اندازد که سوال اول خبرنگاران سیاسی از او در حاشیه نشست دولت در مورد این موضوع باشد. فرهاد مجیدی و سپس احمد سعادتمند به صورت غیرمستقیم ادعا کرده‌اند که پس از حمله فرهاد به وزیر، اسپانسر این باشگاه که به نوعی حوزه فعالیتش در همان حوزه فعالیت وزارت ارتباطات و وزیر جنجالی است از کمک مالی به باشگاه خودداری کرده است. این در حالی است که چندی قبل مجیدی گفته بود که اسپانسر به ۹۵ درصد تعهداتش عمل کرده است.


 حال سوال این است ادعای الان فرهاد با ادعای قبلی او در مورد اجرای ۹۵ درصدی تعهدات اسپانسر منافات ندارد؟ یا اینکه اسپانسر ۹۵ درصد تعهداتش را تا طبق برنامه زمان‌بندی پرداختش عملی کرده نه ۹۵ درصد مبلغ کل رقم قراردادش را؟ در این صورت می‌ توان فرض کرد که مجیدی منظورش این بوده که اسپانسر قسط آخرش را پرداخت نکرده.

 

در این مورد لازم است مجیدی شفاف‌سازی کند که چگونه در عرض چند روز نظرش نسبت به اجرای تعهدات از سوی اسپانسر عوض شده است. ظاهرا مجیدی که قبلا عملکرد اسپانسر را در اجرای تعهداتش ستوده بود، با همین اسپانسر در جهت تامین بودجه مورد نیاز برای جذب دستیار ایتالیایی به توافق رسیده بوده است و به پشتوانه قول مساعد این اسپانسر اقدام به مذاکره با گابریل پین کرده و وقتی بدقولی اسپانسر را در این موضوع می‌بیند گمان به دخالت وزیر در این موضوع برده است.

 

1603244


هر چند در این مورد هم لازم است تا اسپانسر استقلال به عنوان یک شرکت خصوصی در مقام دفاع از خود دست به شفاف‌سازی بزند و عجیب است که هنوز این شرکت واکنشی به این موضوع نشان نداده آن هم شرکتی که خدماتش را مستقیم به مردم عادی می فروشد و قاعدتا قضاوت افکار عمومی باید اهمیت زیادی برایش داشته باشد.بخصوص که بحت پرداخت 15 میلیارد تومان به پرسپولیس هم از سوی اسپانسر استقلال مطرح شده که بازهم در این باره پاسخی بیرون نیامده است.

 

در پایان می‌توان گفت که در ماجرای دستیار ایتالیایی فرهاد مجیدی، یکی از سه ضلع مجیدی، مددی و اسپانسر را می‌توان به عنوان طرفین ماجرا معرفی کرد. اما نتیجه‌گیری در این مورد نیازمند شفاف‌سازی است که آن هم در فوتبال ایران زیاد محلی از اعراب ندارد. با این حال همه این ماجرا،  آشفتگی در اجرای وظایف از سوی سه ضلعی که هر کدام سمت‌های متفاوتی دارند را نشان می‌دهد آنچه مشخص است اینکه این سه نفر یا به درستی وظایف خود را انجام نداده و با در حیطه وظایف شخص و مقام دیگری دخالت کرده‌اند.

 

 

حجت شفیعی

دیدگاه‌ها