کد خبر : 1760792 | 20 خرداد 1400 ساعت 20:18 | 14.4K بازدید | 0 دیدگاه

آندره اونانا؛

کاهش محرومیت دروازه بان آژاکس

محرومیت آندره اونانا، دروازه بان آژاکس، از یک سال به 9 ماه کاهش یافت.

کاهش محرومیت دروازه بان آژاکس

به گزارش "ورزش سه"، آندره اونانا، دروازه بان آژاکس، پس از اینکه به دلیل مصرف داروهای غیر مجاز یک سال از شرکت در میادین محروم شد، در دادگاه داوری ورزشی ادعا کرد که به اشتباه هنگام بیماری و وقتی به دنبال آسپرین بوده، داروهای ادرارآور همسرش را مصرف کرده است. دادگاه نیز محرومیت یک ساله ای را که یوفا به اتهام دوپینگ برای این دروازه بان تعیین کرده بود به 9 ماه کاهش داد. اونانا از تاریخ سوم نوامبر می تواند به میادین بازگردد.

 

1610609

 

با توجه به اینکه گفته می شود آرسنال مشتاق به امضای قرارداد با این دروازه بان 25 ساله کامرونی است، کاهش محرومیت اونانا می تواند باعث شود تا توپچی ها زودتر برای به خدمت گرفتن او اقدام کنند. اونانا همچنین می تواند در جام ملت های آفریقا نیز برای کامرون به میدان برود.

در نتیجه آزمایش اونانا در ماه اکتبر گذشته مشخص شد که این دروازه بان فروزماید مصرف کرده است؛ داروی که اغلب برای پنهان کردن مصرف دیگر داروهای غیر مجاز استفاده می شود.

اودر دادگاه گفته است که بیمار بوده و هنگامی که قصد داشته آسپرین مصرف کند، به اشتباه از جعبه ای که کاملا شکل جعبه آسپرین بوده داروی که برای همسرش تجویز شده را مصرف کرده است.

 

1610612

 

قوانین ضد دوپینگ باعث می شود تا ورزشکاران در برابر مواد ممنوع موجود در بدن خود مسئول باشند، هر چند بازیکنان می توانند استدلال کنند که آنها تقصیری نداشته اند و سهل انگاری نکرده اند.

در حکم دادگاه آمده است که قضات: "محرومیت 9 ماهه را متناسب با سهل انگاری انجام شده دانستند، اما نمی تواند درخواست دروازه بان برای حذف محرومیت به طور کامل را بپذیرند."

 

 

 

دیدگاه‌ها