کد خبر : 1760814 | 20 خرداد 1400 ساعت 23:21 | 59K بازدید | 2 دیدگاه

در آستانه بازی افتتاحیه؛

معرفی میزبانان یورو 2020 (قسمت دوم)

با تصمیم یوفا، بازی های یورو 2020 در 11 شهر اروپایی برگزار خواهد شد.

معرفی میزبانان یورو 2020 (قسمت دوم)

به گزارش "ورزش سه"، یورو 2020 از جمعه شب هفته جاری با دیدار تیم های ترکیه و ایتالیا آغاز خواهد شد. 11 شهر مختلف از سراسر اروپا، از بازی های این دوره میزبانی خواهند کرد. بخش اول معرفی شهرها و ورزشگاه های میزبان یورو را در "ورزش سه" خواندید و اینک نوبت به بخش دوم و معرفی 6 میزبان دیگر رسیده است:

 

1610658



گلاسکو/ اسکاتلند: میزبان اولین بازی بین المللی تاریخ

بزرگترین شهر اسکاتلند و سومین شهر بزرگ بریتانیا با اهالی که جزو صمیمی ترین مردمان جهان به شمار می روند، یکی از میزبانان یورو خواهد بود؛ گلاسکو میزبان اولین بازی فوتبال در سطح بین المللی بود؛ دیداری که در سال 1872 بین تیم های اسکاتلند و انگلستان برگزار شد و با نتیجه بدون گل به پایان رسید. این شهر در 70 کیلومتری، ادینبرو، پایتخت اسکاتلند قرار گرفته است. یکی از دیدنی ترین بخش های شهر ثروتمند و قدیمی گلاسکو میدان جورج است که در مرکز شهر واقع شده و سرتاسر آن را گل و فضای سبز پوشانده است. 12 تندیس از مشاهیر شهر در اطراف این میدان دیده می شود که از جمله آنها می توان به ملکه ویکتوریا و ولتر اسکات اشاره کرد. تالار شهر با یک برج بلند که در سال 1890 بنا شد، بخش دیگری از این میدان تاریخی است که نام خود را از پادشاه جورج سوم گرفته است.

ورزشگاه محل برگزاری بازی ها: همپدن پارک
تاسیس: 1903
گنجایش: 51 هزار نفر

 

1610662

همپدن پارک به عنوان قدیمی ترین ورزشگاه بین المللی دنیا از سال 1908 تا 1950 بزرگترین ورزشگاه جهان هم به شمار می رفت؛ میزبانی از 149 هزار و 415 نفر در دیدار اسکاتلند و انگلیس در سال 1937 یکی از تاریخی ترین روزهای این ورزشگاه را رقم زد (اسکاتلند آن دیدار را سه بر یک برد). غول های شهر (رنجرز و سلتیک) هر کدام ورزشگاه های خاص خودشان را دارند و ورزشگاه همپدن پارک محل برگزاری بازی های تیم ملی اسکاتلند است. این ورزشگاه تا کنون 6 فینال باشگاهی اروپا را میزبانی کرده که بی شک تاریخی ترین آن در سال 1960 بود که رئال مادرید با شکست 7-3 فرانکفورت، قهرمان جام باشگاه های اروپا شد. با وجود نوسازی 50 میلیون پوندی در دهه 90، انتقادات زیادی از امکانات کم این ورزشگاه نسبت به ورزشگاه های مدرن دنیا می شود به طوری که اسکات براون، ملی پوش سابق اسکاتلند در انتقاد از ورزشگاه همپدن گفته بود: "این یکی از بدترین استادیوم هایی است که من در آن بازی کرده ام." با این وجود جنبه نوستالژیک این ورزشگاه همچنان آن را مورد توجه قرار می دهد.

بازی هایی که در گلاسکو و به میزبانی ورزشگاه همپدن پارک برگزار خواهد شد:

اسکاتلند – جمهوری چک
کرواسی – جمهوری چک
کرواسی – اسکاتلند
مرحله ی هشتم نهایی

 

1610661



لندن/ انگلیس: پربازدیدترین شهر جهان

پربازدیدترین شهر جهان با تخمین 31.2 میلیون گردشگر در سال؛ لندن شهری با جمعیت نزدیک به 9 میلیون نفر است و محل زندگی کوئین، چارلز دیکنز و پانک راک به شمار می رود. این شهر تنها شهر دنیاست که 3 بار میزبان المپیک بوده است (1908-1948-2012). کلیسای وست مینستر، کلیسای جامع سنت پل، برج لندن، کاخ باکینگهام، موزه بریتانیا، گالری ملی، میدان ترافالگار و... بخشی از گزینه های بی پایان توریست هایی است که برای بازدید به لندن سفر می کنند. بزرگترین ورزشگاه انگلیس در این شهر بنا شده است؛ ورزشگاه ومبلی که پس از بازگشایی مجدد در سال 2007 تا به امروز 21 میلیون بازدید کننده داشته است.

ورزشگاه محل برگزاری بازی ها: ومبلی

تاسیس: 2007 (استادیوم امپایر قدیمی به طور رسمی در سال 1924 افتتاح شده بود.)
گنجایش: 87 هزار نفر

 

1610659



ورزشگاه ومبلی سرانجام با تقریباً یک دهه تأخیر، هزینه های ناگهانی و اختلافات قانونی در 9 مارس 2007 رسما دوباره قابل استفاده شد. ومبلی با قیمت باورنکردنی بیش از 800 میلیون پوند بازسازی شده است؛ ورزشگاهی که با راه اندازی دوباره آن تیم ملی انگلیس از خانه به دوشی و بازی در مکان های مختلف راحت و صاحب خانه شد. قوس 315 متری بدون ستون این ورزشگاه، امکان باز و بسته شدن آن را در شرایط مختلف آب و هوایی می دهد. این قوس به عنوان نماد لندن از تمام نقاط شهر قابل رویت است. این ورزشگاه بعد از بازسازی به مدرن ترین شکل ممکن تجهیز شده و میزبانی شایسته برای فینال یورو 2020 خواهد بود.

بازی هایی که در لندن و به میزبانی ورزشگاه ومبلی برگزار خواهد شد:

انگلیس – کرواسی
انگلیس – اسکاتلند
جمهوری چک – انگلیس
مرحله یک هشتم نهایی
مرحله نیمه نهایی
دیدار پایانی

 

1610654



مونیخ/ آلمان: در این شهر زمان کم می آورید!

خانه ارکسترها و موزه های مشهور جهان از جمله سه پیناکوتک و همچنین زیمنس، بی ام و و بایرن مونیخ؛ بله این جا مونیخ است! شهری با جشن های سالانه معروف و مردمانی که هم خوب کار می کنند و هم به حد کافی از زندگی لذت می برند. ورزشگاه آلیانز آره‌نا، محل برگزاری بازی های تیم بایرن مونیخ در این شهر واقع شده و در آوریل 2005 آماده استفاده شد. می توانید از کوه های آلپ هم این ورزشگاه زیبا را در شهر مونیخ تماشا کنید. برای تفریح در مونیخ باید کلی وقت داشته باشید و به هیچ عنوان قدم زدن در باغ انگلیسی را فراموش نکنید؛ باغ انگلیسی با مساحت 375 هکتار یکی از بزرگترین پارک‌های عمومی‌ شهری در جهان است که در سال 1789 توسط بنیامین تامپسون برای تئودور، شاهزاده بایرن ساخته شد؛ این پارک از مرکز شهر تا مرزهای شمال شرقی آن امتداد می ‌یابد. البته پارک قدیمی المپیک را هم که میزبان المپیک 1972 را هم نباید از یاد برد.

ورزشگاه محل برگزاری بازی ها: آلیانز آره‌نا

تاسیس: 2005
گنجایش: 70 هزار نفر

 

1610653



با یک نمای روشن که می تواند به انواع رنگ ها در بیاید و با 4000 لامپ مخصوص تغذیه می شود، بایرن مونیخ شما را به خانه خود دعوت می کند. ورزشگاهی که یکی از زیباترین ورزشگاه های اروپا است حتی اگر برخی ها آن را به یک لاستیک غول پیکر شبیه بدانند. طراحان سوئیسی آلیانز آره‌نا، ژاک هرتزوگ و پیر دو مورون، آن را "یک نقطه عطف در توسعه شرکت خود" توصیف و افتخار می کنند که ساخت آن از ابتدا فقط 30 ماه طول کشید. این ورزشگاه تا پیش از سقوط مونیخ 1860 به صورت مشترک و البته با پرداخت اجاره به بایرن مونیخ استفاده می شد اما با سقوط مونیخ 1860 به دسته چهارم، بایرن قرارداد فی ما بین را در سال 2017 فسخ کرد.

بازی هایی که در مونیخ و به میزبانی ورزشگاه آلیانز آره‌نا برگزار خواهد شد:

فرانسه – آلمان
پرتغال – آلمان
آلمان – مجارستان
مرحله یک چهارم نهایی

 

1610656



رم/ ایتالیا: شهر ابدی...

شهر ابدی لقبی است که به رم داده شده، شهری تاریخی که بسیاری از مقاصد گردشگری پربازدید جهان را در خود جای داده است. این شهر یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است که قدمتی بیش از ۲۵۰۰ سال دارد. کولوسئوم یا آمفی‌تئاتر فلاویان که قدمت آن به بین ۷۰ تا ۸۰ سال پس از میلاد مسیح می ‌رسد اولین مقصد گردشگران در رم محسوب می شود و زمانی محل برگزاری مسابقات گلادیاتورها به شمار می رفت و تا 80 هزار نفر را در خود جای می داد. میدان سِنت پیتِر، معبد پانتِئون، آب‌نمای ترِوی و ده ها مکان تاریخی و دیدنی دیگر، رم را به شهری محبوب در بین توریست ها تبدیل کرده است؛ شهری که یکی از پیشروان صنعت مد دنیا هم به شمار می رود. این شهر از زمان افتتاح ورزشگاه المپیکو در سال 1953 ، از چهار فینال اروپایی ، المپیک 1960، فینال یورو 1968 و جام جهانی 1990 و همچنین مسابقات مختلف ایتالیا میزبانی کرده است.

ورزشگاه محل برگزاری بازی ها: المپیکو

تاسیس: 1953
گنجایش: 68 هزار نفر

 

1610655



ساخت ورزشگاه المپیکوی رم در سال 1928 آغاز شد اما با شروع جنگ جهانی دوم قطع و تا سال 1950 از سر گرفته نشد. این ورزشگاه سرانجام با 53 هزار صندلی برای المپیک 1960 آمده شد و سپس در سال های بعد ظرفیت آن به 68 هزار نفر افزایش یافت. بازی های مهم جام جهانی 1990 و مسابقات قهرمانی اروپا 1968 و 1980 در این ورزشگاه برگزار شده است. در سال 2007 ورزشگاه المپیکو به منظور مطابقت با استانداردهای یوفا در فینال لیگ قهرمانان 2009 بین بارسلونا و منچستر یونایتد، مورد بازسازی بیشتر قرار گرفت. این کار عمدتا به زیباسازی اختصاص داشت و شامل تجهیز رختکن ها، امکانات رسانه ای و بهداشتی، به علاوه نصب صفحه های LED با کیفیت بالا بود. ورزشگاه خانگی رم و لاتزیو شبیه یک کاسه است که در میان رودخانه تیبر و تپه ماریو فرو رفته است.

بازی هایی که در رم و به میزبانی ورزشگاه المپیکو برگزار خواهد شد:

ترکیه – ایتالیا (دیدار افتتاحیه)
ایتالیا – سوئیس
ایتالیا – ولز
مرحله یک چهارم نهایی

 

1610660



سن پترزبورگ/ روسیه: شهری که در آن خورشید غروب نمی کند

سن پترزبورگ به عنوان دومین شهر پرجمعیت روسیه پس از مسکو، به دلیل شبکه کانال های زیبا و 342 پل به عنوان ونیز شمال شناخته می شود. این شهر، میزبان "شب های سفید" است، شب هایی تابستانی که در آن خورشید هرگز به طور کامل غروب نمی کند. شهر سن پترزبورگ هفت بازی در جام جهانی 2018 را در ورزشگاهی میزبانی کرد که توسط معمار ژاپنی کیشو کوروکاوا طراحی شده است و چشم انداز او سفینه ای بود که در سواحل خلیج فنلاند فرود آمده بود. برای لذت بردن در این شهر، گزینه های زیادی وجود دارد اما از یک جا نباید غافل شد؛ موزه ارمیتاژ که در سال 1764 توسط کاترین کبیر تأسیس شد و بیش از 3 میلیون اثر هنری و فرهنگی را در خود جای داده است که فقط بخشی از آنها در 360 اتاق نمایش داده می شود. این مکان از پنج ساختمان تشکیل شده که معروف ترین آن کاخ با شکوه زمستان است.

ورزشگاه محل برگزاری بازی ها: سن پترزبورگ

تاسیس: 2017
گنجایش: 61 هزار نفر

 

1610657



ورزشگاه خانگی زنیت بعد از اینکه دولت ایرلند نتوانست اطمینان حاصل کند که که شهر دوبلین می تواند از هواداران مهمان استقبال کند، فرصت میزبانی از بازی های یورو 2020 را به دست آورد؛ ورزشگاهی که به ادعای رسانه های اروپایی با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد دلار ساخته شده و گران ترین ورزشگاه کره زمین به شمار می رود. ساخت ورزشگاه با 8 سال تاخیر به پایان رسید و بودجه ای که برای آن در نظر گرفته شده بود 548 درصد افزایش داشت! این ورزشگاه مدرن که توسط کیشو کوروکاوا، مهار ژاپنی طراحی شده، مطابق انتظار به یک سفینه فضایی شباهت دارد. این ورزشگاه که ابتدا لوژنیکی نام داشت و یکی از قدیمی‌ترین ورزشگاه‌های روسیه محسوب می‌شود که نخستین بار در سال ۱۹۵۶ تأسیس شد و در آن زمان به نام ورزشگاه لنین شناخته می‌شد. ساخت این ورزشگاه نتیجه یک برنامه بزرگ برای ارتقا امکانات ورزشی اتحاد جماهیر شوروی بود که پس از موفقیت در بازی‌های المپیک ۱۹۵۲ کلید خورد. کار بر روی این مجموعه بزرگ ورزشی در سال ۱۹۵۵ آغاز شد و تنها پس از ۴۵۰ روز در ۳۱ جولای ۱۹۵۶ به بهره‌برداری رسید. برای جام جهانی 2018 این ورزشگاه با هزینه ای گزاف بازسازی شد و علاوه بر برگزاری بازی های مراحل گروهی، از دیدار رده بندی بین انگلستان و بلژیک هم میزبانی کرد که با برتری بلژیک همراه بود. ورزشگاه سن پترزبورگ 9 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد و پس از پیاده شدن از مترو هم باید مسیری در حدود یک مایل را بپیمایید؛ برای همین به تماشاگران توصیه می شود که زمان بندی حضور در ورزشگاه را با در نظر گرفتن این موضوع انجام دهند.

بازی هایی که در روسیه و به میزبانی ورزشگاه سن پترزبورگ برگزار خواهد شد:

بلژیک – روسیه
لهستان – اسلواکی
فنلاند – روسیه
سوئد – اسلواکی
فنلاند – بلژیک
سوئد – لهستان
مرحله یک چهارم نهایی

 

1610663


سویا/ اسپانیا: شهری که هرکول آن را بنا کرد

این شهر نام خود را در قرن سیزدهم گرفت و پایتخت منطقه اندلس و چهارمین شهر بزرگ اسپانیا به شمار می رود. سویا که به داشتن برج ژیرالدا و کاخ آلکازار مشهور است، دو باشگاه معروف فوتبال اسپانیا را نیز در خود جای داده است. سویا، فاتح 6 جام یوفا و لیگ اروپا در استادیو رامون سانچز پیس خوان بازی می کند در حالی که همشهری اش رئال بتیس در ورزشگاه بنیتو ویلامارین برگزار کننده بازی های خانگی خود است. شهر سویا میزبان رویدادهای ورزشی بسیاری بوده که از جمله آنها می توان به فینال کوپا دل ری، فینال جام دیویس تنیس و همچنین رویدادهای دیگری چون کنسرت مدونا، بروس اسپرینگتون اشاره کرد که همگی در ورزشگاه ده لا کارتوخای این شهر بوده است. از این شهر تاریخی به عنوان کلانشهری مدرن در اسپانیا یاد می شود که هم ظاهر زیبایی دارد و هم پیشینه تاریخی اش قابل توجه است. شهری که بر اساس افسانه‌ها بیش از سه هزار سال پیش توسط اسطوره یونانی هرکول بنا گذاشته شده است.

ورزشگاه محل برگزاری بازی ها: ده لا کارتوخای

تاسیس: 1999
گنجایش: 60 هزار نفر

 

1610652

 

ورزشگاه ده لا کارتوخای جایگزینی دیرهنگام برای سن مامس، ورزشگاه خانگی اتلتیک بیلبائو بود که به دلیل کند بودن واکسیناسیون19 Covid در ایالت باسک قادر به تضمین میزبانی بدون مشکل از بازی های یورو نبود. این ورزشگاه یکی از 3 ورزشگاه بزرگ شهر سویا است؛ اگر چه هیچ یک از تیم های لالیگایی این شهر (سویا و بتیس) آن را خانه نمی نامند و هر کدام ورزشگاه اختصاصی خود را دارند. این ورزشگاه ابتدا برای مسابقات دوومیدانی ساخته شد و دو بار نیز در جریان تلاش ناکام برای کسب میزبانی سویا از بازی های المپیک 2004 و 2008 از جهانی شدن بازماند. این ورزشگاه میزبان فینال جام یوفا در سال 2003 بین پورتو و سلتیک بود. همچنین فینال کوپا دل ری دو بار در آن برگزار شده و تیم ملی اسپانیا هم بازی های مهمی در آن انجام داده است. با این وجود و حتی با این که ورزشگاه ده لا کارتوخای سومین ورزشگاه بزرگ اسپانیاست، وجود یک پیست دوومیدانی دور زمین فوتبال که سکوها را از زمین دور کرده، ضعف بزرگی است که آن را از رقابت با ورزشگاه های بزرگ دور کرده است.

بازی هایی که در سویا و به میزبانی ورزشگاه ده لا کارتوخای برگزار خواهد شد:

اسپانیا – سوئد
اسپانیا – لهستان
اسلواکی – اسپانیا
مرحله یک هشتم نهایی

دیدگاه‌ها