کد خبر : 1761024 | 22 خرداد 1400 ساعت 02:29 | 26.6K بازدید | 2 دیدگاه

شاهکار نوله مقابل نادال در ماراتن چهارساعته

هیس! جوکوویچ فریاد می‌زند(عکس)

نواک جوکوویچ صرب با فریادی بلند پیروزی بزرگ خود مقابل رافائل نادال را جشن گرفت و به فینال رولان گاروس صعود کرد.

هیس! جوکوویچ فریاد می‌زند(عکس)

هوادارانی که امروز تا آنجا که ممکن بود فیلیپ چاتیر را پر کردند در یک رویداد تاریخی حضور داشتند: رافائل نادال پس از شش سال در یک مسابقه در رولان گاروس شکست خورد. قبلتررابین سودرلینگ در سال 2009 و نواک جوکوویچ در سال 2015 او را شکست داده بودند.


غول صربستانی که با نمایش قدرت بدنی وهمچنین فنون و تکنیک‌های تنیس از اسطوره‌های این رشته  به حساب می آید ، این کار را تکرار کرد.

 

1611156


شماره یک جهان در چهار ساعت و 11 دقیقه با امتیازات خوب 3-1 همتای اسپانیایی را برد. باوجود اینکه نوله ست نخست را ۶-۳ به پادشاه خاک واگذار کرد، در سه ست بعدی با نتایج ۶-۳، ۷-۶ و ۶-۲ به پیروزی رسید تا برای ششمین بار راهی فینال این رقابت‌ها شود.


صربیناتور با شکست نادال نوار پیروزی‌های متوالی او در رولان گاروس را پس از ۳۵ مسابقه قطع کرد و به تنها بازیکنی تبدیل شد که توانسته دو مرتبه بازیکن اسپانیایی را در این گرند اسلم شکست دهد. این همچین برای نخستین بار بود که نادال در نیمه‌نهایی رولان گاروس شکست خورد.

 

1611158

 

جوکوویچ ۳۴ ساله پارسال در فینال این مسابقات ۰-۳ به نادال باخته بود.جوکوویچ در فینال باید با استفانوس سیتسی‌پاس بازی کند. این تنیس‌باز ۲۲ ساله، اولین یونانی است که به فینال یک گرند اسلم رسیده است. او در نیمه‌نهایی‌ساشا زورف را ۲-۳ برد.

 


با این برد این جوکوویچ خواهد بود که روز یکشنبه با استفانوس تسسیسپاس یونانی فینال را بازی می کند.او در نیمه نهایی کم سروصدای دیگر این تورنمنت حریف روس خود را شکست داد اما بخت چندانی برای فینال ندارد.

 


تنیس‌باز صرب در صورت قهرمانی ضمن رسیدن به نوزدهمین گرند اسلم خود به تنها بازیکنی در دوران تنیس مدرن تبدیل خواهد شد که هر گرند اسلم را حداقل ۲ بار فتح کرده است.


در این بازی پرهیجان 5 هزار نفری در استادیوم تنیس فیلیپ چاتیر حاضر بودند درحالیکه به دلیل کرونا جای حداقل 15 هزار نفر دیگر در ورزشگاه خالی بود.

 

1611163

 

امشب سومین باخت رافائل نادال در تاریخ رولاند گاروس رقم خورد .

 


جوکوویچ در مصاحبه با سدریک پیولین تنیسور مشهور بازنشسته گفت: "این برای من افتخار بود که این بازی عالی را با رافا در این دوره از مسابقات انجام دادم. این بهترین بازی است که من تاکنون در رولان-گاروس انجام داده ام

 

1611157


." بوریس بکر ، کارشناس یورو اسپورت که از سال 2013 تا 2016 مربیگری جوکوویچ را بر عهده داشت ،هم گفت: "یک روز تاریخی برای تنیس."

دیدگاه‌ها