کد خبر : 1761050 | 22 خرداد 1400 ساعت 10:46 | 42K بازدید | 2 دیدگاه

تیم اسکوچیچ و یک ایده برای گلزنی؛ هرگز!

یکی از بزرگ ترین مزیت های تیم اسکوچیچ رشد قابل ملاحظه از نظر فرهنگی است که می تواند در ادامه هم به تیم ملی در مسیر رسیدن به موفقیت های تازه کمک کند.

تیم اسکوچیچ و یک ایده برای گلزنی؛ هرگز! 

به گزارش "ورزش سه"، در بازی با بحرین به خوبی دیدیم که تیم ملی تن به هیچ گونه حاشیه ای نداد و به داور اعتراض نکرد. حتی در صحنه ای که داور می توانست برای تیم ملی پنالتی بگیرد و نتیجه آن شد که تا پایان به بازی و تاکتیک از پیش طراحی شده ادامه داد و در نهایت مزد برتری خود را با سه گل گرفت. 

 

در مصاف با کامبوج بخش های دیگری از ظرفیت فرهنگی تیم ملی هم نمایان شد. اینکه بعد از برد در برابر بحرین مغرور نشد و  از سویی حریف خود را دست کم نگرفت و در پایان با پیروزی ده بر صفر میدان را ترک کرد که اگر قدر موقعیت ها را می دانست حتی پیروزی دور رفت هم قابل تکرار بود. اما بازی با کامبوج یک نکته دیگر هم به ما اثبات کرد. تیم اسکوچیچ تیمی نیست که تنها به دنبال نفوذ به عمق خط دفاعی حریف باشد و این تنها ایده گلزنی اش باشد. در این بازی به ما اثبات شد تیم اسکوچیچ در صورت مهیا شدن موقعیت گلزنی روی ضربات ایستگاهی و حتی کار ترکیبی از کناره ها از جمله اورلب را هم دوست دارد. 

 

1611206

 

در بازی شب گذشته بیشتر گل ها از روی این حربه ها به ثمر رسید. نمونه اش گل دوم ایران حاصل ضربه سر شجاع خلیل زاده روی ضربه کرنری بود که علی قلی زاده روی دروازه کامبوج ارسال کرد. در ادامه دیدیم میلاد محمدی با نفوذی که از جناج چپ داشت و ارسالی که کرد دروازه  تیم کامبوج به اشتباه مدافع این تیم در دفع توپ باز شد. اوج این گل ها در نیمه دوم بود. گل پنجم تیم ملی روی کار ترکیبی خوب مهدی قایدی و میلاد محمدی در جناح چپ به ثمر رسید. ضربه سر مرتضی پورعلی گنجی هم روی ارسال از روی نقطه کرنر منجر به گل شد و کاوه رضایی هم روی ضربه سر یکی از گل هایش را به ثمر رساند با این توضیح که موقعیتی که برای او مهیا شد از روی ارسال در جریان بازی بود. کاوه رضایی در ثانیه های پایانی بازی هم روی پاسی که کریم انصاری فرد از کنار برای او ارسال کرد گل دوم خود را در این بازی به ثمر رساند. 

 

اگر چه کامبوج تیم ضعیفی در گروه c بشمار می رود و قدرت بدنی ضعیف بازیکنان این تیم به آنها اجازه نمی دهد در منطقه  یک سوم دفاعی پرتعداد در دفع حملات نمایش خوبی داشته باشند اما تیم ملی فوتبال ایران نشان داد فراخور شرایط بازی به گلزنی روی می آورد و برای رسیدن به گل به یک ایده متوسل نمی شود. این ایران را به تیم غیر قابل پیش بینی تبدیل می کند و به نوعی می شود گفت برگ برنده اسکوچیچ در بازی با عراق و دیدارهای بعدی خواهد بود. تیمی که تنها یک روش برای گلزنی داشته باشد تیم قابل پیش بینی است و کار حریف برای مهار حملات این تیم آسان خواهد بود اما تیم اسکوچیچ در سه بازی سپری شده از همه راه‌ها برای رسیدن به گل استفاده کرده است که این به دلیل حضور بازیکنان خلاق در ترکیب تیم و بهره گیری مربی کروات از آنها است.

دیدگاه‌ها