کد خبر : 1761073 | 22 خرداد 1400 ساعت 12:09 | 6.4K بازدید | 0 دیدگاه

می توانستم بروم و از مشکلات صنعت نفت خلاص شوم 

پورموسوی: در نقل و انتقالات باختیم نه در بازی با حریفان

صنعت نفت در اردوی تدارکاتی تهران و در بازی دوستانه با سپاهان و پرسپولیس ارایه گر بازی های خوبی بود و به نتایج خوبی هم دست پیدا کرده است.

پورموسوی: در نقل و انتقالات باختیم نه در بازی با حریفان 

به گزارش "ورزش سه"، صنعت نفت که در هفته های اخیر نتوانسته روند صعودی هفته های ابتدایی را طی کند و به همین بهانه تا رده دوازدهم جدول نزول کرده به نظر می رسد با آماده سازی دوباره در هفته های پایانی بهتر نتیجه خواهد گرفت. به همین بهانه با سیروس پورموسوی – سرمربی صنعت نفت مصاحبه کردیم که آنرا می خوانید: 

 

*احساس می کنیم قرار است صنعت نفت هفته های پایانی را به شکل خوبی به پایان ببرد. آیا اینطور نیست؟ 
بله همین طور است که می گویید. من و اعضای کادر فنی از بچه های تیم خواسته هفته های سپری شده را فراموش کنند. حتی در هفته هایی که ارایه گر بازی های خوبی در برابر حریفان بودیم و خوب نتیجه گرفتیم. می خواهیم نگاه نویی به بازی های باقی مانده داشته باشیم و با ارایه بازی های خوب و نتایجی که می گیریم مسابقات را به خوبی به پایان ببریم. شرایط تیم الحمدالله خوب است. نیاز به این داشتیم که دوباره کار بدنی کنیم و تاکتیک های بازی را دوباره تمرین کنیم که این کار به خوبی و در اردوی تهران و هم چنین بازی های دوستانه ای که داشتیم انجام شده. باید از بچه های تیم تشکر کنم. با انگیزه در تمرینات و مسابقات دوستانه حاضر شدند و به دور از هیاهو و تنش آماده می شویم که پر صلابت بازی های باقی مانده را آغاز کنیم. 

 

*به نظر می رسد به واسطه امتیازات از دست رفته برخی به خصوص در فضای مجازی به برگزاری اردوی تدارکاتی تیم در تهران معترض شده اند! این کمی عجیب به نظر می رسد. 
خب در فوتبال باید به همه دیدگاه ها احترام گذاشت که من همیشه این کار را انجام می دهم اما کاری را که اصولی است انجام می دهم. زمانی که وقفه یک ماهه در بازی ها شکل می گیرد حفظ آمادگی تمرین و مسابقه تیم کار سختی می شود. ما بی تعارف امکان این را نداشتیم که این شرایط را در آبادان حفظ کنیم و اگر قرار به ادامه حضور در آبادان بود شک نکنید تیم از شرایط ایده آل و مسابقه خارج می شد. ما به تهران آمدیم تا در شرایط آب و هوایی بهتر تمرین کنیم و از همه مهمتر بازی دوستانه با تیم های لیگ برتری انجام دهیم. آیا اگر در آبادان می ماندیم این شرایط مهیا می شد که با تیم های سپاهان و پرسپولیس بازی کنیم؟ نه تنها ما اکنون همه تیم های لیگ برتری اردو زده اند و در این بین می بینید حتی تیمی چون نساجی به خارج از کشور سفر کرده است. تنها تیم های استقلال و پرسپولیس در تهران مانده اند به این خاطر که بیشتر تیم های لیگ برتری در تهران هستند و این کار را برای آنها به منظور بازی دوستانه راحت می کند. یکی از نکات خوب اردوی تهران نزدیک شدن بازیکنان مصدوم به شرایط بازی است و اینجا من باید از مدیریت باشگاه تشکر کنم که اجازه دادند برخی از بازیکنان تیم های جوانان و امید ما در تمرینات حاضر شوند. آنها حتی در بازی دوستانه سپاهان و پرسپولیس هم بازی کردند.

 

1512283

 

*به این سوال صادقانه پاسخ دهید؛ آیا همه امتیازات از دست رفته صنعت نفت به خاطر مشکلات مالی بود؟ 
قطعا نه. اولین موضوعی که به ما در طول مسیر ضربه زد محدودیت بازیکن بود. ما در دور رفت بازی ها هفته های سخت و فشرده ای را پشت سر گذاشتیم که این منجر به مصدومیت چند بازیکن کلیدی شد اما درست در جایی که باید بازیکنان جدید به ترکیب اضافه می کردیم این موضوع محقق نشد و اینجا بود که بازی را باختیم. به واقع ما در فصل نقل و انتقالات زمستانی نتیجه را واگذار کردیم نه در بازی با حریفان. تازه همه ناکامی در فصل نقل و انتقالات به خاطر مشکلات مالی نبود و نمی شود تنها باشگاه را مقصر قلمداد کرد. در جایی نمی شد بازیکنی را به ترکیب اضافه کنیم که دستمزدش چند برابر بازیکن ما باشد. ما لیستی از بازیکنان مورد دلخواه را به باشگاه ارایه دادیم. اما افزایش دستمزد بازیکنان به ما اجازه نداد بازیکنان خوبی را جایگزین کنیم. به طور مثال بازیکنی برای 15 بازی بیش از دو میلیارد تومان از ما پول می خواست که برای ما مقدور نبود این پول را هزینه کنیم. در ابتدای فصل هم چنین قراردادی منعقد نکردیم و اگر این قرارداد بسته می شد تیم بهم می ریخت. شما به لیست تیم در نیم فصل اول و دوم نگاه کنید و براحتی متوجه تغییرات می شوید. در برخی از بازی ها ما مهره های تهاجمی خود را در اختیار نداشتیم و بالاجبار به هافبک ها در خط حمله بازی می دادیم. طبیعی است یک هافبک هر قدر هم خوب باشد کارایی مهاجم را در خط حمله نداشته باشد و عکس این موضوع هم وجود دارد. بدون شک اگر باشگاه به تعهدات خود نسبت به بازیکنان به موقع عمل می کرد تیم از نظر روحی و روانی در شرایط بهتری قرار می گرفت و این هم یکی از دلایل عدم نتیجه گیری تیم ما بود. کمی بدشانسی و اشتباهات داوری هم چاشنی کار شد. 

 

*در برهه ای می توانستید با جدایی از صنعت نفت از مشکلات تیم صنعت نفت خلاص شوید؛ چرا این کار را نکردید؟ 
من از هفته ششم لیگ برتر به بعد دو سه پیشنهاد خوب از تیم های لیگ برتری داشتم. حتی از تیم های دسته اولی. اما تعهد خود به مردم آبادان را نمی توانستم نادیده بگیرم. خوشحالم از تصمیمی که گرفتم و منتی هم بر سر کسی ندارم اما هر مربی دیگری جای من بود به احتمال قوی صنعت نفت را ترک می کرد. من در آبادان مانده ام که فصل را به خوبی به پایان ببریم. به یقین تجربیاتی که این فصل نصیب باشگاه شد می تواند در آینده چراغ راه روشنی برای تیم باشد. 

 

*امتیازات از دست رفته موجب شد تا انتقادهایی هم از شما صورت گیرد. در پاسخ به معترضین چه حرفی برای گفتن دارید؟ 
همیشه گفته ام اعتراض و انتقاد حق تماشاگر است اما تقاضای من از تماشاگران خوب و فهیم صنعت نفت این است که فرصت ابتدای فصل را در اختیار ما بگذارند. دست مالی حقیقتا خالی است. اگر کاری بود که من می توانستم برای بهتر شدن صنعت نفت انجام دهم و این کار را انجام ندادم حق با تماشاگران معترض خواهد بود. آیا بازیکنی روی نیمکت بود که برای تغییر جریان بازی به زمین نفرستادیم؟ یا در کدام بازی تیم به خاطر اشتباهی که من در تعویض داشتم نتیجه را واگذار کرده است؟ کادر فنی تیم صنعت نفت و همکارانی که من با آنها کار می کنم همگی خوب و با کیفیت هستند اما نیمکت من خالی از بازیکن بود. مصدومیت ها هم مزید بر علت شد تا دست ما بسته شود. برخی می گویند صنعت نفت اگر در برابر سپاهان و پرسپولیس خوب بازی کرده و نتیجه گرفته به خاطر این است که دو تیم از نفرات اصلی خود استفاده نکردند در حالی که این را نمی گویند ما هم درترکیب صنعت نفت به بازیکنان جوانان و امید میدان دادیم. سپاهان و پرسپولیس همیشه سپاهان و پرسپولیس هستند. چه در بازی های دوستانه و چه در بازی های رسمی. من از انتقادات ناراحت نمی شوم و این رفتارها باید وجود داشته باشد اما قضاوت ها باید عادلانه و منصفانه باشد. ما برای شادی مردم آبادان به تلاش های خود ادامه خواهیم داد.

دیدگاه‌ها