کد خبر : 1761200 | 22 خرداد 1400 ساعت 22:55 | 201.7K بازدید | 11 دیدگاه

مثل آن گل دقیقه 97؛

برای ما، که اصلا نگران کریستین اریکسن نشدیم!

حالا بقیه خیلی نگران بودند، اما ما اینتری ها تردیدی نداشتیم که کریستین اریکسن اینقدر راحت تسلیم نمی شود.

برای ما، که اصلا نگران کریستین اریکسن نشدیم!

به گزارش "ورزش سه"، یک سال و نیم قبل، وقتی آن روزهایی هواداران اینتر که با حضور آنتونیو کونته در همان اولین فصل رویای فتح اسکودتو را در سر داشتند، بازیکنی لباس آبی و مشکی اینتر را به تن کرد که قرار بود مسیر رسیدن به اسکودتو را تسهیل کند.

 

با نزدیک شدن به ماه های پایانی قرارداد کریستین اریکسن با تاتنهام، بسیاری از تیم های بزرگ اروپایی برای خرید این هافبک خلاق و دانمارکی اقدام کردند و دست آخر پپ ماروتای متبحر در کنار کریستین اریکسن عکس یادگاری گرفت.

 

1611425

 

اما شرایط در مه آتزا به بدترین شکل ممکن برای این هافبک دانمارکی آغاز شد. اریکسن هفته ها برای پیدا کردن خانه مدنظر خود در میلان سرگردان بود و در ادامه شیوع ویروس کرونا باعث شد او شروع خوبی را در اینتر تجربه نکند. به نظر می رسید جنس بازی او با اندیشه های آنتونیو کونته تطابق ندارد و به همین دلیل تصویری مایوس و سرخورده روی نیمکت نراتزوری، سکانسی تکراری و همیشگی از چهره کریستین اریکسن در چند ماه اول حضور در اینتر بود.

 

در ادامه و در فصل تابستان نیز شرایط برای این هافبک دانمارکی چندان تغییر نکرد و با شروع فصل جدید نیز همچنان نیمکت نشینی های اریکسن ادامه یافت. با نزدیک شدن به پنجره زمستانی ماه ژانویه، دیگر تقریبا تردیدی در مورد جدایی کریستین اریکسن از اینتر وجود نداشت و به نظر می رسید دوران حضور او در لیگ ایتالیا فقط یک سال بوده است.

 

آنتونیو کونته و تیمش اینقدر خوب نتیجه می گرفتند که کسی نمی توانست به تصمیمات سرمربی ایتالیایی اعتراض کند. پس ورود به میدان حتی گاهی در دقیقه 90 و اوقات تلف شده تنها برای گذران وقت، سرنوشت کریستین اریکسن در هفته های منتج به تعطیلات زمستانی شده بود.

 

1611565

 

1611424

 

اما در یک شب همه چیز تغییر کرد. کونته برای تقابل با میلان در رقابت های کوپا ایتالیا ترجیح داد برخی بازیکنان ثابت خود را نیمکت نشین کند و اینگونه کریستین اریکسن در ترکیب ثابت قرار گرفت. در حالیکه به نظر می رسید بازی در حال کشیده شدن به اوقات اضافی است، یک ضربه ایستگاهی در موقعیتی مناسب نصیب اینتر شد و دوران کریستین اریکسن در همین لحظه تغییر یافت.

 

ستاره دانمارکی با نواختن یک ضربه فنی و تماشایی دروازه رقیب همشهری را باز کرده و زننده گل برتری بخش نراتزوری لقب گرفت. از همان شب بود که کریستین اریکسن سرنوشت خود در مه آتزا را تغییر داد. در ادامه فصل و در مسیر فتح یکی از مقتدرانه ترین اسکودتوهای تاریخ، دیگر کریستین اریکسن تبدیل به بازیکن ثابت اینتر شده و نقش مهمی در نتایج درخشان این تیم ایفا می کرد.

 

1611423

 

کریستین اریکسن در اوج ناامیدی و در حالیکه فاصله ای تا جدایی از اینتر نداشت، به کسری از ثانیه تاریخ را تغییر داد و خودش را اینگونه به کونته و دیگران ثابت کرد. پس امشب هم وقتی که ستاره های دانمارک مستاصل و نگران اطراف او را احاطه کرده و کنترل اشک های خود را نیز از دست داده بودند، هواداران اینتر آن شب فراموش نشدنی برابر میلان را در ذهن خود زنده کردند. آنهایی که تردیدی نداشتند اگر کریستین اریکسن آن روزهای کابوس وار نیمکت نشینی های متوالی را تحمل کرده، این بیماری غیرمنتظره را نیز شکست خواهد داد. پس تا دوباره دیدنت با لباس اینتر در زمین، قوی باش کریستن اریکسن ...

 

آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها