کد خبر : 1761263 | 23 خرداد 1400 ساعت 10:56 | 4.4K بازدید | 1 دیدگاه

روسیه در مردان روی سکوی نخست

ژاپن فاتح رقابتهای جودو قهرمانی شد

پرونده رقابتهای جودو قهرمانی جهان در بخش انفرادی با قهرمانی ژاپنی ها بسته شد تا امروز 15 تیم حاضر در بخش تیمی به رقابت بپردازند.

ژاپن فاتح رقابتهای جودو قهرمانی شد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، در پایان رقابتهای جودو قهرمانی جهان که با حضور ۶۶۱ جودوکار از ۱۱۸ کشور دوشنبه ۱۷ خردادماه به میزبانی مجارستان در بوداپست آغاز شده بود، شب گذشته با قهرمانی ژاپنی‌ها به پایان رسید.

در مجموع مردان و زنان ژاپن با ۵ طلا، چهار نقره دو برنز روی سکوی نخست ایستاد و قهرمان شد. اسپانیا با ۲ طلا، یک نقره و دو برنز نایب قهرمان شد و روسیه با دو طلا، یک نقره و یک برنز در جای سوم ایستاد. فرانسه با دو طلا و یک نقره به همراه مجارستان با دو طلا و یک برنز نیز چهارم و پنجم شدند.

 

در بخش مردان، جودوکاران روسیه که در این دوره با پرچم کمیته بین المللی المپیک شرکت کرده بودند با دو طلا، یک نقره و یک برنز قهرمان شدند. ژاپن با دو طلا و یک برنز نایب قهرمان شد و اسپانیا با دو طلا و یک برنز سوم شد. تیم‌های گرجستان با یک طلا، یک نقره و دو برنز به همراه ازبکستان با یک طلا و یک نقره عناوین بعدی را کسب کردند

در روز پایانی این رقابتها جودوکاران اوزان ۱۰۰+ کیلوگرم مردان و ۷۸+ کیلوگرم زنان به روی تاتامی رفتند که هر دو طلا را جودوکاران ژاپن کسب کردند.

 

در ۱۰۰+ کیلوگرم مردان، جایی که نفراتی عنوان داری چون «هاراساوا» از ژاپن، «لوکاس کارپلاک» از جمهوری چک و یا «تدی رنر» فرانسوی حضور نداشتند این «کاگورا» از ژاپنی بود که با برتری مقابل حریفانی از آمریکا، هلند، فنلاند و برزیل راهی فینال شد و در این مرحله نیز «ترملان باشیف» از روسیه را شکست داد و طلا گرفت.

این ژاپنی بعد از کسب مدال طلا گفت: مردم فقط در مورد پیروزی مقابل «تدی رنر» از من سال می‌کنند، اما اکنون من عناوین بزرگی دارم؛ قهرمان آسیا هستم و اکنون قهرمان جهان. مرحله بعدی باید المپیک باشد و همچنین امیدوارم مردم صحبت کنند عناوین من بیشتر از مسابقه من در مقابل «رنر «است.

 

در این وزن بعد از «تمرلان» روسی، «خامو یاکیف» از اکراین به همراه «روی میر» از هلند به نشان برنز مشترک دست پیدا کردند.

در بخش زنان و در وزن ۷۸+ کیلوگرم مدال‌های طلا، نقره و برنز به چهار جودوکار از دو کشور رسید. «آساهینا» از ژاپن در مبارزه پایانی «واکابا تومیتا» دیگر هموطن خود در این وزن را شکست داد و طلا گرفت. «تومیتا «به نشان نقره دست پیدا کرد و «بیاتریز سوزا» به همراه «ماریا سولن» هر دو از برزیل به نشان برنز دست پیدا کردند.

این دوره از رقابتها امروز در بخش تیمی پیگیری می‌شود.

دیدگاه‌ها